odi
Medlem
styrrör i kortaste laget..
Höll på och provmontera då jag fick lite grejer från crc idag och stötte på problem, stolpen jag beställt har tre skruvar som spänner runt styrröret på gaffeln men eftersom gaffeln är kapad sen tidigare är det bara två av skruvarna på stolpen som spänner åt. en sådan: http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=3907
dvs stolpen bygger 48mm men det är bara lite mer än hälften så mycket styrrör kvar på gaffeln och fästa i, min fråga: räcker det att bara två skruvar nyper åt? om inte kan man förlänga styrröret på nåt sätt?
bulten som spänner styrlagret blev även den förkort men dessa måste väl finns i längre varianter
??, kollade på dom jag hade hemma på andra cyklar, där var dock alla samma storlek..
dvs stolpen bygger 48mm men det är bara lite mer än hälften så mycket styrrör kvar på gaffeln och fästa i, min fråga: räcker det att bara två skruvar nyper åt? om inte kan man förlänga styrröret på nåt sätt?
bulten som spänner styrlagret blev även den förkort men dessa måste väl finns i längre varianter
??, kollade på dom jag hade hemma på andra cyklar, där var dock alla samma storlek..
Senast redigerad av en moderator: