Sub 7-cyklister i olycka

Sub 7-cyklister i olycka
Var med på detta VR-genrep men hade turen att befinna mig framför kraschen.
Vad jag förstått gick någon på hjul och drog med en hel del cyklister.
3st fick föras till sjukhus med ambulans/ambulanshelikopter.
Samt några med mindre kroppsskador och cykelskador valde att vända hem igen.
Totalt kanske 10st inblandade.

Sub 7-cyklister i olycka
Hej,
jag var en av de som gick omkull men klarade mig nog bäst med sprucken hjälm, lite skrubbsår, svullen höft och en kraschad sadel. En kille gick på hjul, blev lite dominoeffekt. Farten var ca 50km/h och det gick snabbt i kraschen.

Det var dock tidigt i passet och trötthet eller orutin var ingen faktor utan det var snarare en av de där "freak accidents" som ibland händer. Någon tittar ned, går på hjul,.... Vi var väl en 6-7 som gick i backen varav 3 slog sig mer illa. 2 cyklar blev "kaffeved"..och flera fick lite skavanker.

Brukar ibland i min fåfänga träna utan hjälm (när jag kör solo) men efter att blivit räddad ev den kraschade hjälmen så är det slut på det..

Sub 7-cyklister i olycka
Tråkigt! Hoppas han som gick på hjul inte grämer sig för mycket, sånt här händer. Konstigt att det inte är oftare. Har själv varit den som gått på hjul och orsakat andras nyckelbensbrott och mådde högst olustigt över det.

Sub 7-cyklister i olycka
Det här var trist att höra. Bra att alla lever.
Vad betyder egentligen "gå på hjul"? Möjligen att ett framhjul går emot ett bakhjul?

Sub 7-cyklister i olycka
Gustav S skrev:
-------------------------------------------------------
> Det här var trist att höra. Bra att alla lever.
> Vad betyder egentligen "gå på hjul"? Möjligen
> att ett framhjul går emot ett bakhjul?

Ja att man ligger för nära och där av kör man ihop. Bakhjul på framhjul eller framhjul på bakhjul. Men man behöver inte ligga en eller två centimeter för att ha nytta av framförvarande. Det går bra med en eller två decimeter, ja tom upp mot fem.

http://www.cykla.se/Artiklar/Artikel.aspx?id=154

Sen är det fantastiskt tråkig att sådana här olyckor sker. Men tur är väl det att det inte blev några riktigt allvarliga skador, som det verkar. 50Km/h har jag inte gått i backen i, men väl dryga 40Km/h och det var inte så roligt det inte.

Senast ändrad:
Sub 7-cyklister i olycka
Robert-san skrev:
> Inte så stark som cyklist, men väl som bilist.
> ;)

Det kan stämma, vi rullade ut från Arninge runt 09:20. Alla hade grön/vit/röda kläder!

Otäck smäll som slutade med att en av killarna fick en trasig svanskota......hemskt.

Sub 7-cyklister i olycka
Mkt tråkigt att höra :-( Hoppas som ni andra på snabbt tillfrisknande.

Känner sympati med de drabbade, fick själv min säsong förstörd i mitten av april när en bil genade så mycket i en skymd kurva på en smal väg på Tjörn dagen lägret med CTT i Gbg att jag frontade den med hojen, hade inte en chans veja undan, var en riktig skräckupplevelse.

Punkterade då lungan, brötrevben och nyckelben och hojen blev skrot. Måste trots det säga att jag hade änglavakt ,kunde gått mycket värre. Är nu uppe på hojen igen och har kunna plåga mig igenom PBP kvalen så jag kan köra det i år iaf. Får hoppas dessa killar är uppe på hojarna minst lika snabbt.

/Tomas N

Sub 7-cyklister i olycka
Roberto Beffa skrev:
> Robert-san skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Inte så stark som cyklist, men väl som
> bilist.
> > ;)
>
>
> Det kan stämma, vi rullade ut från Arninge runt
> 09:20. Alla hade grön/vit/röda kläder!
>
> Otäck smäll som slutade med att en av killarna
> fick en trasig svanskota......hemskt.

Tycker det ser läskigt ut var gång man ser cyklister längst Arningeleden. Det är mycket trafik och inte så mycket utrymme att ge.

Bra att alla klarade livet iaf.

Tillbaka
Topp