Superstars hjul.

Superstars hjul.
N_sandstrom sa:
Sådär ja, efter kvällens tur började mitt bakhjul låta minst sagt ledset när det snurrar fritt.
Ska man skruva upp det och kika efter, eller köra lite till och ser om det slutar driva helt?

Hur långt hann du köra på dina innan haveriet?

Superstars hjul.
Jag har inte haft ett enda problem med mina Tesla nav och Tactic fälgar som jag har haft sen 2015, då har dem även gått ett antal dagar i Järvsö.
Har införskaffat deras DHX Pro med Switch framnav och Tank baknav till min Transition, så får hoppas att de håller lika bra som det andra hjulparet som sitter på min Stanton

Superstars hjul.
glitch sa:
Hyfsat glad att man har switchnaven hahah. Har de på mtb och lvg med skivor fortfarande raka och funkar kalas trots en del hårda smällar (på mtb då).
Fuelnaven verkar ju gjorda av mjukost.

Mina Switchnav funkade utmärkt i ca: 2 år, sålde hjulen till en kompis som knäckte axeln efter nån månad ;)

Superstars hjul.
Ni som har skickat in era på garanti, hur gick det till? Var dom helt döda när ni reklamerade, eller bara igång med sitt dödsrassel?
Öppnade ni och inspekterade innan?

Jag tog en kort tur för att tvätta hojen igår, och då lät allt plötsligt precis som det skulle. Men snart hemma igen började det rassla, och ibland känns det som om det missar att börja driva.

Väger mellan om jag ska fortsätta köra tills den definitivt visar om den är trasig, eller om jag ska slänga på ett annat hjul redan nu.
Men då finns risk att jag får ett kanske-trasigt superstarhjul liggandes som jag aldrig orkar göra nåt åt.

Superstars hjul.
Ok, kanske dum fråga nu. Men hur tusan får man bort bodyn på dessa?
Hittar ingenting liknande mothåll för insexnycklar eller blocknycklar eller liknande.
Är bara van vid äldre shimano-nav där bruket av verktyg är rätt uppenbart.

Har 12mm genomgående axel.

Uppdatering:

Nevermind, hittade vart jag behövde applicera lite mer våld (dra ut drivsidans ände med lite mer kraft)

Möttes av en rätt bekant syn på insidan:
superstar_body.jpg

Senast ändrad:
Superstars hjul.
Ni som redan fått ärenden lösta av Superstar, hur lång tid tid tog det?

Gått en vecka utan respons nu. Lite fel årstid för att orka ha tålamod för sådant.,

Superstars hjul.
Jag fick svar dagen efter mitt mail att hjulet gått sönder. Dom ställde några frågor och frågade efter bilder. Nästa dag fick jag besked om att dom reparerar på garantin och info om hur jag skickar hjulet samt en adresslapp att sätta på kartongen. Det tog 1-2 veckor från det att jag skickade hjulet till jag hade det hemma igen, några arbetsdagar gick bort över påsken. Så för mej gick det smidigt. Jag har kört 10-15h med det nya navet och det funkar som det ska så här långt.

Superstars hjul.
Åh, jag hade tydligen fått svar, men med ett lustigt avsändarnamn, och "FREEwheel" hade triggat skräppostfiltret :p

"We are sorry to see you have had a problem with your fuel hub. Can you please forward us a photo to show the internal of the hub body? If there is no damage there we can ship spares and save you can inconvenience of returning the wheel for warranty work."

Vad översätts "hub body" till egentligen? Pilla isär hjullagren? Där borde det ju inte finnas några problem.
Antar att dom vill skicka ett nytt frihjulspaket bara då.

Superstars hjul.
Lite konstigt att de fortfarande säljer fuel navet då kvalitén är så dålig, blir ju dyrt för dem att byta ut alla reklamationer tilll electro.

Mitt hjul med utbytt nav skickades från England igår så hoppas få det till veckan

Superstars hjul.
Fick hem mina hjul med electro-nav och dt swiss-fälgar igår, blir spännande att se om de går sönder när jag öppnar kartongen eller om electro är bättre grejer

Superstars hjul.
Vernersson sa:
Har det varit problem även med framnaven eller är det uteslutande baknaven som dör efter en mkt kort tids användning?

Framnaven har väldigt lik konstruktion de flesta andra generiska kinanav, typ funworks osv. Svårt o se vad som skulle fallera annat än lager.

Superstars hjul.
Rattnalle sa:
glitch sa:
Otroligt vilken dynga fuelnaven verkar vara. Borde ju typ vara recall på dem :(
De sålde ju Switch-nav med bodys som sprack på löpande band ganska länge också.. Uppenbarligen orkar de flesta inte reklamera eftersom det lönar sig :)

Men de bytade väl ut bodyn antar jag? Alltså mot en uppgraderad. För mina har switch har hållit klart över förväntan.

Superstars hjul.
marr sa:
Hur har ni som skickat tillbaka löst frakten?

Har superstars gjort det, eller har ni skickat själv?

När dom meddelade att dom tog det som ett garantiärende så fick jag ett dokument med ifyllda data om försändelsens innehåll, för den engelska tullen gissar jag, en länk till en etikett att sätta på lådan, instruktioner om hur jag skulle gå till väga samt en länk till transportbolaget så att jag kunde boka upphämtning. Låda fick jag fixa själv.

Superstars hjul.
PKJoacim sa:
marr sa:

När dom meddelade att dom tog det som ett garantiärende så fick jag ett dokument med ifyllda data om försändelsens innehåll, för den engelska tullen gissar jag, en länk till en etikett att sätta på lådan, instruktioner om hur jag skulle gå till väga samt en länk till transportbolaget så att jag kunde boka upphämtning. Låda fick jag fixa själv.

Ahh, perfekt. Fick precis ett svar med :)

Superstars hjul.
marr sa:
PKJoacim sa:
marr sa:

Ahh, perfekt. Fick precis ett svar med :)

Till mig vill de att jag ska betala frakten. Känns ju väldigt konsekvent....

Superstars hjul.
Framnavet mitt inga problem o det ät ju skf lager så borde vara problemfritt. Verkar bara vara fuel baknav som suger... märkligt att de fortfarande säljer fuelnaven....

Superstars hjul.
Jag har nu kört ca 15 mil med det nya Electronavet och det har funkat perfekt hittills. Det låter lite som ett Hopenav och det är ju kul.

Superstars hjul.
Ni övriga med Fuel-haverier, hur såg er dialog med supporten ut?

Till mig ville dom först skicka ett nytt frihjul. Jag frågade dom om dom förbättrat designen, då det är lite opraktiskt att behöva byta varannan månad, och då ville dom istället att jag skulle skicka tillbaka hela hjulet för nav-byte.

Superstars hjul.
marr sa:
mikipedia_ sa:
marr sa:
zinkpasta sa:
Argh.

Electro-nav, körda 12mil sådär.

(Lite fel fokus i bilden kanske, men pincetten håller i en bit metall som inte borde vara lös..)

Från en av klackarna eller?

Ser ut att vara bredvid fjädern, stoppen för klacken?

Ah, de missade jag. Knasigt ställe.

Så gick mitt Speznav oxå sönder, plus en klack på mitten?

Tillbaka
Topp