Surhål och minusgrader -> glaserad hoj

JojjeM

Aktiv medlem
Hej Happy,

Igår var en riktig skitdag på alla sätt och vis. När den började närma sig sitt slut var jag riktigt ondskefull och vad passar bättre då än en riktig aggrotur för att avreagera sig.

Jag mot stigen i en hänsynslös kamp på liv och död. Jag smiskade så hårt att både min cykel och min skröpliga kropp bad om nåd men jag mådde som en kung efter knappt två timmar i mörkret och kylan. Totalt fokus rensar hjärnan och idag sitter jag med skön träningsvärk.

Några minusgrader gjorde många av stigarna riktigt snabba men surhålen varl ika blöta som vanligt vilket gjorde att cykeln såg rätt skoj ut när jag tittade till den i morse. Ett par gånger tappade jag bromsverkan helt också när skivorna blivit isiga. Lite läskigt men det var bara att bromsa på så kom de igång igen. Nu får man tvätta hojen med huggmejsel :)

Några bilder på eländet:

Blankbrunt diagonalrör
is01.jpg ht=725

Ventil
is02.jpg ht=725

Skaplig smutssamlarhylla längst fram på svingen
is03.jpg ht=725

Inpackad gaffelkrona
is05.jpg ht=725

Ont om plats
is07.jpg ht=544

Sadelrör
is08.jpg ht=725

På veven har isbeläggningen spruckit
is11.jpg ht=544

Ser inte så farligt ut i helfigur
is10.jpg ht=544

Underbart, inspirerande bilder. Det där är riktig senhöst-hojning. Nu längtar jag till skogs. Denna höst utan fälgbroms.

Vissa lättar sin cykel andra tynger ner. (: Fungerar allt fortfarande eller har länkage och sådant frusit ihop?

Enda som inte funkade var att trampa bakåt för kedjan blev så stel. Växla till lilla klingan fram fick jag hjälpa till och sparka lite med foten på växeln ibland. Länkaget funkade. Det syns inte på bild tre men det var en spricka i sand- och isklumpen som gjorde att det kunde röra sig.

/Johan

Adam7125 skrev:
-------------------------------------------------------
> Du får ta med den i badkaret. ;)
>
>
> /Adam

Haha, inte om jag vill ha någonstans att bo imorron. På tidningar i hallen på sin höjd :)

/Johan

Tappade bromsverkan? Jag trodde att det var skivbromsar man skulle ha under vintercykling just för att undvika detta. Antar dock att de är hundar gånger bättre än v-bromsar i vilket fall.

Hoppas du är på bättre humör nu! :)

SuperApe skrev:
> jag läste surkål och undrade varför inte markus
> f skrivit nåt.

Jag kom precis hem från Östgötakällaren där jag bla käkade surkål. Sen har jag varit på Kafe44.

Du borde väga den när den ser ut så! En curare är ju inte så fasligt tung, men med alla dessa lager av hässkitsglasyr borde den ha lagt på sig lite.

For the record, min egen tyngs just nu ner av en uppsättning fula SKS-skärmar. Kommer att bli väldigt intressant att se vad som händer med bakskärmen om jag skulle lyckas få bakdämpen att bottna...

smurfrox skrev:
> For the record, min egen tyngs just nu ner av en
> uppsättning fula SKS-skärmar. Kommer att bli
> väldigt intressant att se vad som händer med
> bakskärmen om jag skulle lyckas få bakdämpen
> att bottna...

Bilder?
Funderar på om det skulle vara något men hoppas på ordentlig vinter snart och då behövs ju inga såna hemskheter.

/Johan

SuperApe skrev:
> jag läste surkål

Tjena!

Skönt då är jag inte den enda med selektiv syn.. Man läser det man vill läsa.. Nu måste jag till Ica och köpa en burk surkål..

Tillbaka
Topp