Svenska Singelspeed Mästerskapen 2017 i Göteborg! Den 30:de September!

Om du inte släpade dig till Jädraås, Ludvika eller Nybro är nog chansen liten!

Jag kommer med familj men det är nog Malins tur att cykla i år.

@marr Är inte det surly karate monkey... tror jag?

Senast ändrad:
Surly Karate Monkey är ju fin som tusan men skaffa en schysst ram i lämplig storlek och beställ ett eccentic bortom bracket på eBay så kommer man undan billigt. Finns från 360 spänn såg jag.

Senast ändrad:
Behöver nog veta datum för att veta om jag kan. Förra året prioriterade jag 24-timmars, det kommer jag inte göra i år.

Hur brukar banan se ut?

Vilken cykel är att föredra?

SS CX med bockstyre?
24" dirt?
Stök och bröt 29a som är löjligt lågt utväxlad?

23-24 sep är uppbokat för annat nu för mig. Helgen före eller efter skulle dock kunna funka bra då det är i samma del av landet.

Senast ändrad:
Undrar varför det är så glest på denna tävling numera? När man typ får gissa vilket datum, plats och tid det är :-)

Jilster sa:
Undrar varför det är så glest på denna tävling numera? När man typ får gissa vilket datum, plats och tid det är :-)

Det har väl alltid varit för de närmast sörjande här i Svea rike? Jag tycker det är en del av charmen att man har koll på alla som deltar.

Efter långa överläggningar och djupa diskussioner har tävlingskommitén beslutat att tävlingsdagen blir lördag 30/9.
Plats, Delsjöområdet i Göteborg. Mer specifik info kommer såklart!

Obligatorisk nummerlappsutdelning fredag 29/9.
Plats, på ännu hemlig pub, inom cykelavstånd från tävlingsområdet.

Gott att höra!

När på dagen ska man förvänta sig start? Jag tillhör ju kategorin helgarbetande detaljhandelshjon.

Pelle Hå sa:
Efter långa överläggningar och djupa diskussioner har tävlingskommitén beslutat att tävlingsdagen blir lördag 30/9.
Plats, Delsjöområdet i Göteborg. Mer specifik info kommer såklart!

Obligatorisk nummerlappsutdelning fredag 29/9.
Plats, på ännu hemlig pub, inom cykelavstånd från tävlingsområdet.

Gräjt!!

Vart bor man smidigast?

(Gärna billigt och med hög tolerans för leriga cyklar/cyklister...)

Yiipiiiii!

Har inte varit med sedan SSSM i Linköping 2008.
Och nu är det på hemmaplan i Götlaborg. Kan det bli bättre?

Grymt sugen! Blev ju inget förra året pga förkylning... Samåkning Kneecap? Omvägen över Vetlanda blir 1,5 mil längre... :-)

Min medverkan är osäker. Har en nära anhörig som fyller femti. Har förklarat för frugan att det här är viktigare men hon säger att man inte kan resonera så när det handlar om släkten. Dessutom säger hon att det är extra svårt att snacka bort när det är min egen födelsedag. Hursomhelst skall jag se vad jag kan göra. Kan jag inte komma så är ju jumboplatsen en vidöppen fråga. Räknar kallt med att ni kommer äta er pizza utifrån och in roterandes tallriken. Det är en nytillkommen tradition som skall tas på allvar. Räkna inte med mig, men kan jag så kommer jag.

Hasse#7 sa:
Min medverkan är osäker. Har en nära anhörig som fyller femti. Har förklarat för frugan att det här är viktigare men hon säger att man inte kan resonera så när det handlar om släkten. Dessutom säger hon att det är extra svårt att snacka bort när det är min egen födelsedag. Hursomhelst skall jag se vad jag kan göra. Kan jag inte komma så är ju jumboplatsen en vidöppen fråga. Räknar kallt med att ni kommer äta er pizza utifrån och in roterandes tallriken. Det är en nytillkommen tradition som skall tas på allvar. Räkna inte med mig, men kan jag så kommer jag.

Tjena!

Det är bara SSSM en gång per år. Fylla år är inte så noga.
Lovar att äta pizzan på ditt sätt!

Kneecap sa:
Hasse#7 sa:

Tjena!

Det är bara SSSM en gång per år. Fylla år är inte så noga.
Lovar att äta pizzan på ditt sätt!

Bra! Jag säger inte definitivt nej. Bara att jag måste anpassa mig till vad som händer under september. Men det där med pizzan är viktigt. Jag tror jomper och du kollade det mest noga så ni är ansvariga för att alla sköter det. Ett tips är att välja en pizza som håller värme och är godast i mitten.

Hasse, jag som börjat förbereda din nya cykel och allt. Berätta det för Mona.

jomper sa:
Hasse, jag som börjat förbereda din nya cykel och allt. Berätta det för Mona.

Vi fortsätter och hoppas. Satsar på antal cyklar=n+1 men inte på bekostnad av antal fruar=n-1. Om jag hoppar över ett år men har en bra cykel kan jag ju träna en del och bli marginellt bättre. Som sagt vi får se. Glad om jag kan ha ett wild card till en sen anmälan. Det var fantastiskt trevligt i Nybro och arret kan verkligen rekommenderas. Dock med reservation för att Pelle Hå skall ha möjlighet att mäkta med att hålla i det.

Edit: Bokstavsbyte.

Senast ändrad:
SSSM finns alltså fortfarande. Man blir glad! Jag vill vara med! Får bli 2018 180 mil med kort varsel rimmar illa. Tar bort Surlyramen från köp och sälj och börjar ladda för nästa år ?

Jippie!!! Götlabörg! Fan va pepp jag är ! Kommer gå en 5 sätes buss från Gesundaberget via Sandviken och sen sydväst typ på torsdag...

Tillbaka
Topp