Sverigetempot 2021

Badjo

Ny medlem
Sverigetempot 2021
Svar från Visit abisko;
1537kr för transport Abisko->Riksgränsen
För dessa kronor får man en buss som tar 19 personer så desto fler vi blir desto billigare blir det.

Jag har prelbokat transporten.

Ska vi köra någon sorts handuppräckning här på vilka som vill haka på detta upplägg?
Gäller alltså transport den 1a

Starta en mailslinga alt. messengertråd för att koordinera bussen?

Aldrig varit i Abisko, men antar att det är litet nog att man kan bo lite varsom men att vi alla har bra utgångsläge för upphämtningsplatsen?

Amenvafan

Aktiv medlem
Sverigetempot 2021
Starta en mailslinga alt. messengertråd för att koordinera bussen?

Aldrig varit i Abisko, men antar att det är litet nog att man kan bo lite varsom men att vi alla har bra utgångsläge för upphämtningsplatsen?
Ja på båda skulle jag säga 👍

Alla som är intresserade av transfer abisko riksgränsen den 1a dra iväg ett pm till mig innehållandes mejladress så drar jag igång en mejlslinga

Tistelmyran

Ny medlem
Sverigetempot 2021
Jag är också utan boende pga vattenskadan. Start 1/7. Anländer omkring 16.40 30/6 (till Katterjåkk). Intresserad av att delat boende. Tjej eller kille spelar mindre roll. Behöver få ihop cykeln, äta ett par gånger och få en natts sömn :)

Badjo

Ny medlem
Sverigetempot 2021
Jag kan tänka mig att dela boende med en eller flera förutsatt att det är separata bäddar. Droppa ett PM om du kan tänka dig teama upp.

Peter Gran

Ny medlem
Sverigetempot 2021
Hjälp…boendet är vattenskadat……

Hade till i eftermiddags en bokning på Katterjokk Turiststation, fick då ett mail att det stänger pga renovering. Innebär att man står utan boende.

Är det någon som har en för ”stor” bokning som skulle kunna tänka sig en ”inneboende” självklart mot ersättning.

Har en flyg och tågbokning med ankomst på tisdagseftermiddagen 29/6 , tanken var att ströva omkring på onsdagen, och starta trampa den 1/7

Amenvafan

Aktiv medlem
Sverigetempot 2021
Hjälp…boendet är vattenskadat……

Hade till i eftermiddags en bokning på Katterjokk Turiststation, fick då ett mail att det stänger pga renovering. Innebär att man står utan boende.

Är det någon som har en för ”stor” bokning som skulle kunna tänka sig en ”inneboende” självklart mot ersättning.

Har en flyg och tågbokning med ankomst på tisdagseftermiddagen 29/6 , tanken var att ströva omkring på onsdagen, och starta trampa den 1/7
Flera i samma sits och det finns en del boenden i Abisko och en prelbokad buss som går abisko-riksgränsen tidigt morgonen den 1a...
dvs om du kan tänka dig att bo i Abisko istället för riksgränsen.. finns lite info längre upp i tråden om buss osv..

johanmelinder

Ny medlem
Sverigetempot 2021
Halloj! Nu blev det som det inte skulle bli, min tänkta cykelpartner ställde in och jag står själv och tvekar om jag är mentalt redo att solocykla. Tänkte starta dem 1a och ge mig själv bra säkerhetsmarginal. Hoppas kunna göra detta på runt 7 dygn med lite extra timmar. Är det någon Stockholmscyklist som står inför samma val och som kanske vill köra ett tag tillsammans? Skicka ett PM vetja, skulle vara tråkigt att behöva missa detta episka äventyr. /Johan

Peter Gran

Ny medlem
Sverigetempot 2021
Halloj! Nu blev det som det inte skulle bli, min tänkta cykelpartner ställde in och jag står själv och tvekar om jag är mentalt redo att solocykla. Tänkte starta dem 1a och ge mig själv bra säkerhetsmarginal. Hoppas kunna göra detta på runt 7 dygn med lite extra timmar. Är det någon Stockholmscyklist som står inför samma val och som kanske vill köra ett tag tillsammans? Skicka ett PM vetja, skulle vara tråkigt att behöva missa detta episka äventyr. /Johan
Hej Johan, ska även cykla solo med start den 1/7, får ta den tid det tar, men gissningsvis mellan 7-8 dygn

Badjo

Ny medlem
Sverigetempot 2021
Jag har bokat ett trippelrum mellan 30/6-1/7 (1 dubbelsäng och 1 våningssäng). Skulle någon behöva en bädd går det bra att PM:a mig så får man gärna dela rum. Jag förutsätter att vi tillämpar sunt bonnförnuft, är försiktiga utifrån Covid och smittspridning. Om man inte är den sociala typen delar vi bara på oss utifrån egen agenda.

Om det vore av betydelse är jag 32 år, Göteborgare (exil-bergslagsbo) och är gammal BMXare som adderat diverse storhjulingar till cykelfamiljen sedan några år. Om nu gemensamma intressen eller nämnare är av vikt för ev. spekulant. Jag kommer med det tidiga tåget runt 11:30 eller vad det nu blir.

Edit (2021-05-24): Fullt om ingen ny edit läggs som säger något annat.

Senast ändrad:

eggepegge

Medlem
Sverigetempot 2021
Stockholmscyklist här med samma tidplan. Inställd på att köra solo men sällskap är ju aldrig fel :) klurar som bäst på sovplanerna...

el_gabri

Aktiv medlem
Sverigetempot 2021
Du hade tänkt rycka direkt i starten och köra solo men nu är formen lite sämre så du får vänta lite innan segerrycket läggs in?
Har inte tänkt så mycket på hur det skulle gå till rent praktiskt i tidsrummet. Men referensen för att cykla långt är ffa i ensamhet så det är så det sett ut i mitt huvud. Kommer antagligen cykla otroligt sakta också och räknar med att alla andra är supersnabba. Ska sätta på sommardäcken ikväll för att höja självförtroendet en smula när det kommer till den biten.

Amenvafan

Aktiv medlem
Sverigetempot 2021
Hej alla!

Gällande Shuttle Abisko ->Riksgränsen den 1a så är vi redan uppe i 10 personer och jag tänker att jag ”stänger” denna bokning.

Även om bussen tar 19 personer så är det av 2 anledningar:
Covid anpassning
Möjligheten att få med sig ihopskruvade och kittade cyklar minskar för varje person som läggs till.

Drar senare idag igång mejlslingan.

Om det är så att det är fler som är i behov så är min uppfattning att visit Abisko är väldigt hjälpsamma så ring och kolla om dem kan dra igång en till Shuttlebuss.

GoranS

Aktiv medlem
Sverigetempot 2021
Har inte tänkt så mycket på hur det skulle gå till rent praktiskt i tidsrummet. Men referensen för att cykla långt är ffa i ensamhet så det är så det sett ut i mitt huvud. Kommer antagligen cykla otroligt sakta också och räknar med att alla andra är supersnabba. Ska sätta på sommardäcken ikväll för att höja självförtroendet en smula när det kommer till den biten.
Jo, mitt inlägg var rent skämtsamt menat. Är ju en del raska gossar med i startlistan så jag tror att soloutrbytningar från start kommer att få rätt svårt att hålla undan.

Cycologista

Ny medlem
Sverigetempot 2021
Hej alla! Kom in lite sent här på tråden. Även jag och min man är i samma läge och har bokat om till Abisko. Är det fler som är utan buss för tillfället? Ska vi gå ihop och försöka fixa en till shuttle? @Amenvafan bokade du via Visit Abisko?

Peter Gran

Ny medlem
Sverigetempot 2021
Har en bokning på Arctic Lodge mellan den 29/6-1/7, dvs 2 nätter i en lägenhet på 26 kvm med 1 våningssäng och 1 bäddsoffa, balkong, ett modernt kök och gratis Wi-Fi.
Betalar 1400kr/natt för hela lägenheten.
Finns det någon eller några som vill dela, företrädesvis redan från den 29/6, om det är någon mer som tänkte koppla av en dag innan.
Vem är jag, stockholmare i 50-årsåldern, som kommer trampa på i ett behagligt tempo, med sikte på att komma i mål men bör landa på ca 7 dygn.

Cycologista

Ny medlem
Sverigetempot 2021
Har en bokning på Arctic Lodge mellan den 29/6-1/7, dvs 2 nätter i en lägenhet på 26 kvm med 1 våningssäng och 1 bäddsoffa, balkong, ett modernt kök och gratis Wi-Fi.
Finns det någon eller några som vill dela, företrädesvis redan från den 29/6, om det är någon mer som tänkte koppla av en dag innan.
Vem är jag, stockholmare i 50-årsåldern, som kommer trampa på i ett behagligt tempo, med sikte på att komma i mål men bör landa på ca 7 dygn.
Låter intressant! Skickar PM.

Peter Gran

Ny medlem
Sverigetempot 2021
Nu är platserna bokade

GoranS

Aktiv medlem
Sverigetempot 2021
Det var den fösta tanken :-) men krediten på familjekontot medger inte det. (alltid en bra ursäkt....)
Med en liten ändring av regel 11 så kan man ifrågasätta om det är en bra ursäkt. ;-)

Family does not come first. The bike does.
Sean Kelly, being interviewed after the ’84 Amstel Gold Race, spots his wife leaning against his Citroën AX. He interrupts the interview to tell her to get off the paintwork, to which she shrugs, “In your life the car comes first, then the bike, then me.” Instinctively, he snaps back, “You got the order wrong. The bike comes first.”

Hast

Ny medlem
Sverigetempot 2021
Ja på båda skulle jag säga 👍

Alla som är intresserade av transfer abisko riksgränsen den 1a dra iväg ett pm till mig innehållandes mejladress så drar jag igång en mejlslinga
J
Hej alla!

Gällande Shuttle Abisko ->Riksgränsen den 1a så är vi redan uppe i 10 personer och jag tänker att jag ”stänger” denna bokning.

Även om bussen tar 19 personer så är det av 2 anledningar:
Covid anpassning
Möjligheten att få med sig ihopskruvade och kittade cyklar minskar för varje person som läggs till.

Drar senare idag igång mejlslingan.

Om det är så att det är fler som är i behov så är min uppfattning att visit Abisko är väldigt hjälpsamma så ring och kolla om dem kan dra igång en till Shuttlebuss.

Senast ändrad:

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer