Sverigetempot 2021

Peter Gran

Ny medlem
Sverigetempot 2021
Finns det någon eller några här som cyklat Sverigetrampet tidigare? Och som vill dela med sig av sina erfarenheter av vad som är bra att ha med sig men även att tänka på eftersom Sverigetrampet skiljer sig "lite" från en vanlig tur på 40-60 mil.

ooms

Aktiv medlem
Sverigetempot 2021
Sverigetrampet? Tråden handlar om Sverigetempot, och det finns det iaf någon/några stycken på forumet som körde senast det begav sig. Inte jag dock.

Freddie L

Aktiv medlem
Sverigetempot 2021
Finns det någon eller några här som cyklat Sverigetrampet tidigare? Och som vill dela med sig av sina erfarenheter av vad som är bra att ha med sig men även att tänka på eftersom Sverigetrampet skiljer sig "lite" från en vanlig tur på 40-60 mil.
Oj, du kommer klara dig bra, oroa dig inte. Folk som kallar 40-60 mil för ”en vanlig tur” borde göra det. ;-)

Fast jag är också nyfiken, randohistorier är god underhållning.

Amenvafan

Aktiv medlem
Sverigetempot 2021
Jag och en till är intresserade av tranport från Abisko till Riksgränsen den 1/7. Simpakillen@gmail.com
Bussen som är bokad är redan ”full”. Som jag skrivit ut i tråden tidigare dels pga covid anpassning och även för att vi på ett säkert sätt ska få med oss cyklarna osv.

Om jag läst tråden rätt är ni nu 4 personer som försökt anmäla intresse.

Mitt förslag är att ni själva går ihop och försöker lösa en mindre buss.

Går det käpprätt åt helvete så är det väl klart att vi alla kan åka i samma buss men känns inte särskilt smart. Återigen dels covid men även för att få med cyklarna.

Simpakillen

Ny medlem
Sverigetempot 2021
Bussen som är bokad är redan ”full”. Som jag skrivit ut i tråden tidigare dels pga covid anpassning och även för att vi på ett säkert sätt ska få med oss cyklarna osv.

Om jag läst tråden rätt är ni nu 4 personer som försökt anmäla intresse.

Mitt förslag är att ni själva går ihop och försöker lösa en mindre buss.

Går det käpprätt åt helvete så är det väl klart att vi alla kan åka i samma buss men känns inte särskilt smart. Återigen dels covid men även för att få med cyklarna.
Jag har ställt frågan till Visit Abisko om buss transfer till Riksgränsen.

eggepegge

Medlem
Sverigetempot 2021
Hur är det nu med transport av saker till målet? Dropbag och dess storlek har jag koll på efter senaste mailen. Men cykeltransportväska (mjuk) och civilkläder, är det något som får åka med genom landet? Senaste inläggen om det verkar vara från 2019 så tänker saker kan ha ändrats under resans gång.

Bikzz

Aktiv medlem
Sverigetempot 2021
Enklast är väl om ni startar i Abisko lite tidigare, cyklar halvvägs mot Riksgränsen, och sen vänder tillbaka. Problem solved...

ooms

Aktiv medlem
Sverigetempot 2021
Jag tycker deltagarna ska cykla till starten hemifrån, och sedan efter avklarat lopp cykla hem också. De som bor utanför Sverige kan få dispens från denna regel så det inte blir orättvist.

Tistelmyran

Ny medlem
Sverigetempot 2021
Hej,
Någon mer som kommer upp med sena tåget den 30/6? Är lite osäker på hur jag ska hinna till kontrollen 17-17:45 då cykeln är nedmonterad och det nya boendet (också avbokad pga vattenläckan) som jag fick via snäll konakt ligger typ vid riksgränsen. Det är ju en del pick och pack och är osäker på avståndet till Arctic Lodge/Coop. Någon veteran som vet 🤗?

Senast ändrad:
Sverigetempot 2021
Hej,
Någon mer som kommer upp med sena tåget den 30/6? Är lite osäker på hur jag ska hinna till kontrollen 17-17:45 då cykeln är nedmonterad och det nya boendet (också avbokad pga vattenläckan) som jag fick via snäll konakt ligger typ vid riksgränsen. Det är ju en del pick och pack och är osäker på avståndet till Arctic Lodge/Coop. Någon veteran som vet 🤗?
det är typ ett par km från riksgränsen till Katterjåkk. Inga avstånd med andra ord.

eggepegge

Medlem
Sverigetempot 2021
Hej,
Vill väl inte kalla mig veteran, men från Riksgränsen (landsgränsen) är det väl typ 2km lätt utför till Coop Katterjokk om jag minns rätt. Kanske ungefär lika från "samhället" riksgränsen tänker jag.

nieves

Aktiv medlem
Sverigetempot 2021
Jag tycker deltagarna ska cykla till starten hemifrån, och sedan efter avklarat lopp cykla hem också. De som bor utanför Sverige kan få dispens från denna regel så det inte blir orättvist.
Fast om det är så enkelt att cykla utomlands så skulle jag cykla ner via en västlig rutt och ansluta strax ovanför Göteborg 😀

Sverigetempot 2021
Plöjde igenom 2016-tråden igår natt, det var minst en person som cyklade till starten! Det är bara 80 km, eller 3.8% av tävlingsdistansen. Som att springa 1.6 km till ett marathon!
Det är också högst lämpligt att starta vid Treriksröset och löpa ca 20 mil innan man byter till cykel i Riksgränsen. Jag tror att det går en busslinje till (nära) Treriksröset på finska sidan; buss till starten verkar ju vara nästan ett måste i år ;-)

GoranS

Aktiv medlem
Sverigetempot 2021
Hm, varför ska man ta sig till Treriksröset om man ska delta i ett lopp som startar i Riksgränsen? Hade loppets namn varit Sverige nord-till-syd eller något dylikt hade jag köpt resonemanget.

Barrett

Aktiv medlem
Sverigetempot 2021
Jag röstar för några mils simning, motströms. Sen 20 mils löpning i fjällmiljö och avsluta med Sverige tempot.

Allt annat är bara lättja

Petert

Aktiv medlem
Sverigetempot 2021
Hur är det nu med transport av saker till målet? Dropbag och dess storlek har jag koll på efter senaste mailen. Men cykeltransportväska (mjuk) och civilkläder, är det något som får åka med genom landet? Senaste inläggen om det verkar vara från 2019 så tänker saker kan ha ändrats under resans gång.

Mjuk väska och civilkläder går med. Vi hyr för b-veln en skåpbil för såna saker :-) 🙂. Vad som ingår i avgiften står under Faq. (Det går att diskutera placeringen, ja.)

nisseson

Aktiv medlem
Sverigetempot 2021
Jag röstar för några mils simning, motströms. Sen 20 mils löpning i fjällmiljö och avsluta med Sverige tempot.

Allt annat är bara lättja
Ska vi vara sådana så kan de simma Torne träsk till Björkliden, jogga till transition för att cykla Riksgränsen-Smygehuk, och avsluta med att växla till löpning med mål i Norrköping så har man gjort en dussin-ironman.

GoranS

Aktiv medlem
Sverigetempot 2021
Sovjet, hm, nog för att Vladimir kanske drömmer sig tillbaka till den tiden, men ... F.ö. borde väl Trans Russia och Trans Sovjet inte vara någon stor skillnad på i detta sammanhang!?

Annars kanske Red Bull är intresserade av "förbättringsförslag" för Trans-Siberian Extreme.

Sverigetempot 2021

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer