Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Oj, du kommer klara dig bra, oroa dig inte. Folk som kallar 40-60 mil för ”en vanlig tur” borde göra det. ;-)Finns det någon eller några här som cyklat Sverigetrampet tidigare? Och som vill dela med sig av sina erfarenheter av vad som är bra att ha med sig men även att tänka på eftersom Sverigetrampet skiljer sig "lite" från en vanlig tur på 40-60 mil.
Är är lite läsning från senast det begav sig:Oj, du kommer klara dig bra, oroa dig inte. Folk som kallar 40-60 mil för ”en vanlig tur” borde göra det. ;-)
Fast jag är också nyfiken, randohistorier är god underhållning.
Tar gärna lite inspiration på packlista..Bara börja på sida ett här och läsa.
Min packlista är nästan klar, kan länka här så får vi se hur det skiljer sig.
Tar gärna lite inspiration på packlista..
min existerar högst teoretiskt och högst skiftande
Alla ni som har packlista får gärna dela med sig. ;)Bara börja på sida ett här och läsa.
Min packlista är nästan klar, kan länka här så får vi se hur det skiljer sig.
Det där blir tungt att släpa på, jag förmodar att du också tar täten så att dom får sina pryttlar i rätt tid?Alla ni som har packlista får gärna dela med sig. ;)
Den hänger man gärna med på :)Det bör finnas plats för dig. Blev en större bus nu.
Jag och en till är intresserade av tranport från Abisko till Riksgränsen den 1/7. Simpakillen@gmail.comJa på båda skulle jag säga ?
Alla som är intresserade av transfer abisko riksgränsen den 1a dra iväg ett pm till mig innehållandes mejladress så drar jag igång en mejlslinga
Bussen som är bokad är redan ”full”. Som jag skrivit ut i tråden tidigare dels pga covid anpassning och även för att vi på ett säkert sätt ska få med oss cyklarna osv.Jag och en till är intresserade av tranport från Abisko till Riksgränsen den 1/7. Simpakillen@gmail.com
Jag har ställt frågan till Visit Abisko om buss transfer till Riksgränsen.Bussen som är bokad är redan ”full”. Som jag skrivit ut i tråden tidigare dels pga covid anpassning och även för att vi på ett säkert sätt ska få med oss cyklarna osv.
Om jag läst tråden rätt är ni nu 4 personer som försökt anmäla intresse.
Mitt förslag är att ni själva går ihop och försöker lösa en mindre buss.
Går det käpprätt åt helvete så är det väl klart att vi alla kan åka i samma buss men känns inte särskilt smart. Återigen dels covid men även för att få med cyklarna.
Vadå!? Från Abisko till Riksgränsen är det ju inte så långt. Ni kan väl cykla!![]()
Precis! Idealisk uppvärmning för att kunna lägga in en stenhård attack redan från km 0.Plöjde igenom 2016-tråden igår natt, det var minst en person som cyklade till starten! Det är bara 80 km, eller 3.8% av tävlingsdistansen. Som att springa 1.6 km till ett marathon!
Varför ska de få dispens? Alla vet ju att det är enklare att cykla utomlands! När de väl kommer utanför Sverige så är de ju typ hemma.Jag tycker deltagarna ska cykla till starten hemifrån, och sedan efter avklarat lopp cykla hem också. De som bor utanför Sverige kan få dispens från denna regel så det inte blir orättvist.
det är typ ett par km från riksgränsen till Katterjåkk. Inga avstånd med andra ord.Hej,
Någon mer som kommer upp med sena tåget den 30/6? Är lite osäker på hur jag ska hinna till kontrollen 17-17:45 då cykeln är nedmonterad och det nya boendet (också avbokad pga vattenläckan) som jag fick via snäll konakt ligger typ vid riksgränsen. Det är ju en del pick och pack och är osäker på avståndet till Arctic Lodge/Coop. Någon veteran som vet ??
Vill väl inte kalla mig veteran, men från Riksgränsen (landsgränsen) är det väl typ 2km lätt utför till Coop Katterjokk om jag minns rätt. Kanske ungefär lika från "samhället" riksgränsen tänker jag.Hej,
Någon mer som kommer upp med sena tåget den 30/6? Är lite osäker på hur jag ska hinna till kontrollen 17-17:45 då cykeln är nedmonterad och det nya boendet (också avbokad pga vattenläckan) som jag fick via snäll konakt ligger typ vid riksgränsen. Det är ju en del pick och pack och är osäker på avståndet till Arctic Lodge/Coop. Någon veteran som vet ??
Tyckte det var lite svårt att avgöra på googlekartan. Men tack för svar. Har jag flyt kanske jag kan montera cykeln på slutet av tågresan :)det är typ ett par km från riksgränsen till Katterjåkk. Inga avstånd med andra ord.
Tyckte det var lite svårt att avgöra på googlekartan. Men tack för svar. Har jag flyt kanske jag kan montera cykeln på slutet av tågresan :)det är typ ett par km från riksgränsen till Katterjåkk. Inga avstånd med andra ord.
Fast om det är så enkelt att cykla utomlands så skulle jag cykla ner via en västlig rutt och ansluta strax ovanför Göteborg ?Jag tycker deltagarna ska cykla till starten hemifrån, och sedan efter avklarat lopp cykla hem också. De som bor utanför Sverige kan få dispens från denna regel så det inte blir orättvist.
Det är också högst lämpligt att starta vid Treriksröset och löpa ca 20 mil innan man byter till cykel i Riksgränsen. Jag tror att det går en busslinje till (nära) Treriksröset på finska sidan; buss till starten verkar ju vara nästan ett måste i år ;-)Plöjde igenom 2016-tråden igår natt, det var minst en person som cyklade till starten! Det är bara 80 km, eller 3.8% av tävlingsdistansen. Som att springa 1.6 km till ett marathon!
Hur är det nu med transport av saker till målet? Dropbag och dess storlek har jag koll på efter senaste mailen. Men cykeltransportväska (mjuk) och civilkläder, är det något som får åka med genom landet? Senaste inläggen om det verkar vara från 2019 så tänker saker kan ha ändrats under resans gång.
Mjuk väska och civilkläder går med. Vi hyr för b-veln en skåpbil för såna saker :-) ?. Vad som ingår i avgiften står under Faq. (Det går att diskutera placeringen, ja.)Hur är det nu med transport av saker till målet? Dropbag och dess storlek har jag koll på efter senaste mailen. Men cykeltransportväska (mjuk) och civilkläder, är det något som får åka med genom landet? Senaste inläggen om det verkar vara från 2019 så tänker saker kan ha ändrats under resans gång.
Ja titta, i faqn finns ju lite matnyttigt, den hade jag både glömt och missat sedan förra året. ? Tack.Mjuk väska och civilkläder går med. Vi hyr för b-veln en skåpbil för såna saker :-) ?. Vad som ingår i avgiften står under Faq. (Det går att diskutera placeringen, ja.)
Ska vi vara sådana så kan de simma Torne träsk till Björkliden, jogga till transition för att cykla Riksgränsen-Smygehuk, och avsluta med att växla till löpning med mål i Norrköping så har man gjort en dussin-ironman.Jag röstar för några mils simning, motströms. Sen 20 mils löpning i fjällmiljö och avsluta med Sverige tempot.
Allt annat är bara lättja
Power bank eller navdynamo, gissningsvis behöver du väl även ladda telefonen någon gångBästa sättet för tracking? Garmin live track funkar ju men drar en del ström i längden.
Power bank eller navdynamo, gissningsvis behöver du väl även ladda telefonen någon gång
Kolla in Spotwalla. Bifogar en länk till tidigare inlägg om Spotwalla och appar som stöder Spotwalla.Navdynamo har jag valt bort men powerbank åker såklart med, tänkte om det fanns någon annan tjänst som var bättre.
Spotwalla körde en del svenskar under PBP 2019 och det funkade bra. Men oavsett tjänsten behövs GPS och uppkoppling för tracking, vilket i längden kan bli ett problem med elförsörjningen.Kolla in Spotwalla. Bifogar en länk till tidigare inlägg om Spotwalla och appar som stöder Spotwalla.
Thread 'Tracking på långlopp (Spotwalla osv)'
https://happyride.se/forum/threads/tracking-pa-langlopp-spotwalla-osv.3575653/
Fördelen är att du kan ställa n hur ofta GPS-positionen ska uppdateras.Spotwalla körde en del svenskar under PBP 2019 och det funkade bra. Men oavsett tjänsten behövs GPS och uppkoppling för tracking, vilket i längden kan bli ett problem med elförsörjningen.