Sverigetempot 2021

Sverigetempot 2021
Att lossa bakväxeln när jag packar cykel i väskan. Jag har aldrig gjort de tidigare och de kommer isf bli första gången.
Är de nåt speciellt man bör tänka på innan och när jag skruvar tillbaka den vid upppackningen.
"Finns de bara ett läge" eller kan jag sabba hela "min fina injustering av bakväxeln"? Jag tycker iaf de ser ut som de bara finns ett läge med en spärr.
Jag kan ju försöka ha den kvar bakväxeln i väskan, för att försöka skydda den men de är väl lika bra man lär sig de.
Kan jag misslyckas?

Bara att lossa, beroende på hur det ser ut kan du lossa hela örat istället.

Sverigetempot 2021
Ok, de får bli imorgon. Jag provade lossa sadelstolpen men gick bet på de hahaha Känner mig som en nybörjare nu. Jag får forts imorgon ;)

Sverigetempot 2021
Jag kommer inte till start. Jag hade Sverigetempot som back-up plan utifall Transcontinental race blev inställt (det blev det också) men jag klarar inte att ladda om mentalt. Huvudet vill inte riktigt och lusten vill inte infinna sig. Och jag tänker inte ge mig på 210 mil lite halvsugen sådär... Det kommer inte bli kul även om det kan bli bra innehåll till Misär-tråden. Jag kommer ångra mig bittert när starten går men det är bara att fokusera om till nästa år och nya äventyr.

Hoppas ni får en fin resa och att de 100 timmarna är inom räckhåll. Kör hårt!

PS. Skulle någon få ett spontant infall och vill köra så har jag en plats som kan överlåtas i utbyte mot något kul :)

Sverigetempot 2021
Ibland blir inte alls som man tänk sig, jag har 48 lågkvalitativa mil i benen i år, men kunde inte mot strå frästelsen när Amy började sig uppladdning efter att ha bestämst sig för att köra. Ska bli svinkul att träffa er alla där uppe och se hur det här kan gå :D.
Skönt att någon som ger sig på det här har cyklat mindre än jag gjort i år. Trodde jag skulle få den medaljen, men icke!

Sverigetempot 2021
Att lossa bakväxeln när jag packar cykel i väskan. Jag har aldrig gjort de tidigare och de kommer isf bli första gången.
Är de nåt speciellt man bör tänka på innan och när jag skruvar tillbaka den vid upppackningen.
"Finns de bara ett läge" eller kan jag sabba hela "min fina injustering av bakväxeln"? Jag tycker iaf de ser ut som de bara finns ett läge med en spärr.
Jag kan ju försöka ha den kvar bakväxeln i väskan, för att försöka skydda den men de är väl lika bra man lär sig de.
Kan jag misslyckas?
Kan sitta en bricka eller så vid bakväxeln. Var noga med att den hamnar rätt. Min hamnade på fel sida när jag satte ihp det inför PBP. vart inte bra.

Sverigetempot 2021
Jag är inte ens lite redo, trots flera års fantiserande. Det finns ingen packlista, det finns inga förberedelser, bara en riktning. Gör mitt bästa för att ignorera vad det är jag ska ge mig in på. Strava säger att jag har 165 timmar och knappt 400 mil i benen hittills i år, men så känns det sannerligen inte.

Sverigetempot 2021
Ibland blir inte alls som man tänk sig, jag har 48 lågkvalitativa mil i benen i år, men kunde inte mot strå frästelsen när Amy började sig uppladdning efter att ha bestämst sig för att köra. Ska bli svinkul att träffa er alla där uppe och se hur det här kan gå :D.
Fan Anton, bra där. Nu fick alla velpellar skämmas.

Sverigetempot 2021
Härligt, du kommer hinna bli formtoppad lagom till Söderåsen. Skicka ett sms så kan det förhoppningsvis bli rullande applåder (utan skyltar) från Genarp och söderöver.

Sverigetempot 2021
Jonas Nilsson o jag åker upp med samma tåg.

Bilagor

• DSC01918-02.jpeg
    DSC01918-02.jpeg
    679.4 KB · Besök: 184
Sverigetempot 2021
Bra fråga.

Vad säger Petert - kommer det att finnas någon möjlighet att få uppdateringar om var åkarna håller hus eller blir det en sån där mytomspunnen upplaga där man får konsultera spåmän som talar med korpar och renar för att få fram en bild av vad som egentligen pågår i de svenska skogarna?

Sverigetempot 2021
Bra fråga.

Vad säger Petert - kommer det att finnas någon möjlighet att få uppdateringar om var åkarna håller hus eller blir det en sån där mytomspunnen upplaga där man får konsultera spåmän som talar med korpar och renar för att få fram en bild av vad som egentligen pågår i de svenska skogarna?
När UTU gick av stapeln vill jag minnas att det fanns en (på eget bevåg) utsänd happyit som rapporterade och fotade. Nån borde väl ändå känna sig manad att göra en repris.

Sverigetempot 2021
Blir det någon Dot-watching ?
Jag tänkte försöka köra en egen liten grej för familj och vänner iaf. Kanske tråkigt för andra att bara följa mig.

Sverigetempot 2021
Finns det någon "officiell" # på typ instagram så kan det ju vara smidigt att köra på den?
#LOSS2021?
#Sverigetempot?
#Sverigetempot2021?

Sverigetempot 2021
Bra fråga.

Tracking kommer att finnas. Samma/liknande system som 2016. Jag har inte urlen just nu, men kan lägga upp den när jag är framme i Katterjokk imorgon (om inte någon annan hinner lägga upp den innan dvs).

Finns det någon "officiell" # på typ instagram så kan det ju vara smidigt att köra på den?
#LOSS2021?
#Sverigetempot?
#Sverigetempot2021?
Senast var det #sverigetempot2016, så jag antar att vi fortsätter på #sverigetempot2021

Sverigetempot 2021
Halloj, Jag gör ett försök här för att se ifall det är någon som har bokat boende 30e-1a på arctic lounge och har någon säng över? (Eller, Egentligen behöver jag bara ett golv att sova på ?).

Sverigetempot 2021
Jag kommer inte till start. Jag hade Sverigetempot som back-up plan utifall Transcontinental race blev inställt (det blev det också) men jag klarar inte att ladda om mentalt. Huvudet vill inte riktigt och lusten vill inte infinna sig. Och jag tänker inte ge mig på 210 mil lite halvsugen sådär... Det kommer inte bli kul även om det kan bli bra innehåll till Misär-tråden. Jag kommer ångra mig bittert när starten går men det är bara att fokusera om till nästa år och nya äventyr.

Hoppas ni får en fin resa och att de 100 timmarna är inom räckhåll. Kör hårt!

PS. Skulle någon få ett spontant infall och vill köra så har jag en plats som kan överlåtas i utbyte mot något kul :)
Hm trist för dig, är det ens möjligt nu ? har ca 650 mil i år och borde vara i form / kan det övertaget finnas en logistisk lösning ?

Sverigetempot 2021
Jag kommer dränka internet med filmer när jag är klar. ?
Både jag och frugan gillar dina filmer. Nu cyklar hon väldigt lite men jag tog med henne ut på en 60-milare förra sommaren då vi tangerade vissa rando-sträckor som Omberg mm.
Du har lyckats väldigt bra med att fånga känslan i hur det är att åka långt?

Inväntar första filmen med lite mer misär dock gör sig väder väldigt dåligt i kamera, det ju knappt ut att regna när det öser ner.

Sverigetempot 2021
Man skulle kunna kolla med filmteamet som gjorde Paradise Hotel. De lär ju inte ha något för sig den här veckan. Skulle kunna bli magisk tv. 130 timmar trött randonnégubbe. :D
Whoa, bara att skicka in en kompletterande semesteransökning alltså. Frågan är om det räcker med nästa vecka eller om jag kommer att behöva ta en vecka till för att återhämta mig efter 130 timmars oavbrutet tittande. ?

Tillbaka
Topp