Jag skulle inte rekommendera att försöka få in hela rundan i ett svep.
Min egen (dåliga) erfarenhet kring detta kommer från i somras när jag också ville få rundan i ett stycke i samband med att jag körde den långa rundan i Unmapping Sweden (~235 mil). Jag fick bryta utanför Örkelljunga med 15-16 mil kvar till målet i Smygehuk efter att ha kört 220 mil.
Främsta anledningen till att jag bröt är att min 1040 låste sig och bara stod och "tuggade" och svarade inte på några som helst knapptryck, Jag hade märkt att den blev segare och segare under resans gång, framför allt när jag startade igång navgeringen av den sista femtedelen av rutten.
Jag hade då även startat min back up-dator, en Wahoo Elemnt Bolt v2, som i det läget bara hade lite batteri kvar och den gick inte att ladda (sannolikt p g a fuktproblem, det hade varit en väldigt blöt resa genom Sverige). Hade även problem med fukt när jag skulle ladda telefonen vilket gjorde att även den var obrukbar som navigator. Kan tillägga att det regnade även när detta hände och prognosen var fortsatt regn...
Jag blev alltså stående utan någon rutt att följa och jag är helt övertygad om att jag inte hade fått detta problemet om jag hade sparat rundan i samband med att jag startade upp nästa femtedel av rutten (rutten vi fick var delad i 5 separata GPX-spår).