Sverigetempot 2024
Får man ner i cykelväska i en postnord- låda?
Bra fråga :-)! Japp det borde man, har dock inte kontrollerat måtten i nu!
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Får man ner i cykelväska i en postnord- låda?
Gissar att du redan bokat kupén då det gått en månad :), men om inte är jag intresserad av att vara med och dela.Jag har bokat 2 st 6 bäddars rum då vi kanske är 5-6 st som ska köra tillsammans.
Så jag kan nog dela med mig av en sovplats. Rummen är bokade 4-5.
Sitter dock och funderar på hur kinkiga SJ är med cykeln.
Tänkte om man tar en cykelkartong, plockar av hjulen och viker styret 90 grader.
Skulle de acceptera detta i en liggkupé?
Allt bokat och klart :)Gissar att du redan bokat kupén då det gått en månad :), men om inte är jag intresserad av att vara med och dela.
Är det bara fyra kontroller, eller fattar jag fel? från infomailet:
- Checkpoints with a mandatory place for verification:
Kiruna (Scandic Hotel), Östersund (Ledkrysset hostel), Skövde (Hotell Billingehus) and Smygehuk.
Det är väl 8-9 kontroller, men de platserna som är utskrivna är obligatoriska :)
Är jag blind? Var finns de? Jag håller på att lägga till kontrollerna i rutten för GPSen...
![]()
Preliminary route Length of Sweden - Sverigetempot
2112.1 km, +29678 m. Bike ride in Kiruna, Norrbottens länridewithgps.com
Där är rutten + kontrollstäderna :)
Denna är den de själva har lagt upp på deras hemsida :)Tack, det är inte den senaste den är från 2018, men kontrollstäderna duger nog utöver de som är obligatoriska och specificerade i utskicket :-)
Tack, det är inte den senaste den är från 2018, men kontrollstäderna duger nog utöver de som är obligatoriska och specificerade i utskicket :-)
Nya rwgps-länkar ligger på https://sverigetempot.wordpress.com/ nu. Prova dem.Godkväll!
Någon mer än jag som stöter på patrull då jag försöker ladda upp den tredje och sista gpx-filen som mailades ut häromdagen? Strava tar inte emot alls, medan RideWithGps tar FIT-filen, men då saknas POI.
Nya rwgps-länkar ligger på https://sverigetempot.wordpress.com/ nu. Prova dem.
Nu är det fixat!de är ej public.
jo, det ska gå . Strasser beskrev det i hans podd och hänvisade till denna ( hittar bara på tyska) sida med beskrivning hur man lägger till egna PoI´s utanför rutten : https://www.rennrad-news.de/forum/threads/eigene-poi-z-b-trinkwasser-auf-garmin-edge-1040.184081/Det är också irriterande att Garmin inte tar med punkter utanför rutten. Vilket iofs är i linje med att man i Connects ruttverktyg inte kan lägga till kontrollpunkter som inte ligger på rutten.
Jag testade med Komoot också. Men där lyckades jag inte lägga till kontrollpunkter alls, där verkar det som att man måste använda punkter som finns i databasen. Eller så är det SBS.
Från Riksgränsen till Östersund räcker det väl med ca 5 waypoints. Svårt att köra vilse där.
Urspårning på Malmbanan och nu detta. Får hoppas de hinner fixa detta på 2 veckor!
Visa bilaga 706071
Jag tyckte mig se en notis om att de börjat med persontrafik igen på Malmbanan häromdagen, så hoppas att det är ett alternativ iallafall.Urspårning på Malmbanan och nu detta. Får hoppas de hinner fixa detta på 2 veckor!
Visa bilaga 706071
Imorgon (måndag 17/6) öppnas Malmbanan för persontrafik igen.Jag tyckte mig se en notis om att de börjat med persontrafik igen på Malmbanan häromdagen, så hoppas att det är ett alternativ iallafall.
Från Riksgränsen till Östersund räcker det väl med ca 5 waypoints. Svårt att köra vilse där.
Ännu bättre om man gör det i Gällivare.Absolut svåraste & trixigaste passagen är väl vid Gällevare. Där måste man komma ihåg att svänga höger och byta till E45.
Så pass tidigt i racet är det nog inget problem. Det blir värre nedåt Karlskoga ?Absolut svåraste & trixigaste passagen är väl vid Gällevare. Där måste man komma ihåg att svänga höger och byta till E45.
Ifall det är någon som har en bädd över i Katterjåkk natten 2 till 3 juli så är jag intresserad av att hyra in mig. I annat fall blir det en extra natt i spenaten.
Jag lyckades paja min Garmin natten innan start, i panik laddade jag ner RWGP och körde ett prova på abonnemang där. Gick alldeles utmärkt, det är inte alltför många svängar ?Klarar man sig på en Garmin 1040 plus iPhone? Eller ska man släpa en till Garmin?
Klarar man sig på en Garmin 1040 plus iPhone? Eller ska man släpa en till Garmin?
PM :)
Min 1030 började tvärstrula strax innan Östersund, glad jag hade min 810 med som skötte sig tills den kom igång igen. Men det hade funkat med telefonen med.
Några IG-konto att börja följa? Vad har vi för tagg? Enormt pepp på att det drar igång och hade egentligen verkligen velat vara med :)
Sociala medier-utskottet har beslutat att #sverigetempot2024 gäller i första hand. Även #sverigetempot är tillåten.Några IG-konto att börja följa? Vad har vi för tagg?