Sverigetempot 2024

Sverigetempot 2024
Minne från 2021
IMG-20210703-WA0002.jpeg

Sverigetempot 2024
Sverigetempot 2024
Efter regn kommer solsken

Efter grus
20240705_193635.JPG

Kommer asfalt
20240705_200515.JPG

Och sen grus igen
20240705_200655.JPG

Jag körde genom dödsgruset, med undantag av några hundra meter i den andra grusomgången där det inte fanns några hjulspår. Ingen punka, men jag plockade säkert 6 placeringar ? GPX 5k S TR 32 mm

Ibland är det extra tufft att vara randonneur
20240705_221001.JPG

Sverigetempot 2024
Sverigetempot 2024
Apropå IT: Jag gjorde en enkel webb-app för några veckor sen, som kanske kan vara till nytta under turen. Provar den själv i alla fall. Visar matställen, badplatser, toaletter, gratis-stugor mm på karta. Inte luft- och vattenskåp än dessvärre, men kanske kommer.

Alltså guld! Denna kan komma till nytta om en vecka på äventyr i Norge! ?

För övrigt sen på bollen, men stort lycka till allihop! Var faktiskt avis på er, var sugen på att köra igen själv. Har ju glömt det som var jobbigt förra gången. Har rent av tagit semester nu för att kunna följa er dygnet runt!

Men när jag sett vädret första dagarna är jag inte fullt lika avundsjuk. Ser dock ut som jag kommer få liknande behandling själv. Snöade på de högre höjderna i Norge idag... ?

Kör hårt! Men försiktigt. Ska bli spännande att se sluttiden för första i mål, men även hur det går för er andra. Fortsätt mata insta med material! ?

Sverigetempot 2024
Stark motvind ner till Kiruna och den 28 man stora gruppen är var splittrad i en stor grupp på ca 20 man 15 cykelminuter efter det par som rullade om på Scandic Hotell kl 13.21. Flera smågrupper alltså. En ensam cyklist är sist med 25 minuter men cyklade snabbt i den positionen.

S19 passerades 13.43 av vår bil, 20 minuter efter att det nämnda paret kom till Scandic!

Sverigetempot 2024
Jag har gjort en sammanställning av matbutiker och bensinmackar som jag har hittat längst med rutten. Öppettiderna är anpassade efter en start på lördagen och således har jag skrivit in öppettiderna för söndagen för allt mellan Moskosel och Hammerdal.
Hoppas den kommer till nytta för någon.
Det passeras ett bageri, Brød & Co, i Laholm på vägen. Vi bjuder på kaffe till alla cyklister som köper fixa / mat.

06.30-16.30 på vardagar och 07.00 till 15.00 på helger.

www.brodco.se

Har du möjlighet så får du gärna uppdatera filen.

Sverigetempot 2024
Det låter lockande, men eftersom jag kör skåpbil med dropbags finns det nog en viss risk att två-tre cyklister blir småsura när de anländer i Östersund och upptäcker att deras saker befinner sig nästan 30 mil norrut. ?
Äh, 30 mil gånger två extra är väl inget för långcyklare. De kan ju t.o.m. få göra dig sällskap vid frukostbuffén.

Tillbaka
Topp