Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jeppe_E sa:I går cyklade jag 81 km utan att ha ätit kvällsmat. Förvisso hade jag ju lunchen att ta av, men ändå... 2000 kcal förbrände jag tydligen.
Jag var ganska slut i benen sista 10km efter att ha tacklat Hallandsåsen x 1,5 ggr. Jag hade inte klarat mig utan lunch idag.
Hjulning sa:Efter något år som trogen läsare av forumet fick denna tråd mig att regga mig som medlem :)
GoranS sa:I mitt tycke är det intressantare med personer som gör fysiska prestationer utan att lägga till artificiella restriktioner.
Marcus_rimfaxe sa:Hur coolt som helst!
Det ligger som skrivet i grundlagen att man måste pastaladda innan 5 km löpning och äta direkt efteråt, folk får panik om lunchen blir försenad och blodsocker dippar är livsfarligt för humöret.
Så om Sverigetrampet lyckas så är det ändå ett ganska fräckt och fascinerande bevis på vad vi (vissa?) klarar av utan att hela tiden fylla på föda.
DT sa:Marcus_rimfaxe sa:Hur coolt som helst!
Det ligger som skrivet i grundlagen att man måste pastaladda innan 5 km löpning och äta direkt efteråt, folk får panik om lunchen blir försenad och blodsocker dippar är livsfarligt för humöret.
Så om Sverigetrampet lyckas så är det ändå ett ganska fräckt och fascinerande bevis på vad vi (vissa?) klarar av utan att hela tiden fylla på föda.
+1. Det ska bli intressant att se hur det går, jag önskar honom lycka till. Tror att det blir väldigt svårt men hoppas att han klarar det. :-)
(Sedan är det lite trist att det ska sitta en massa sura gubbar på Sveriges trevligaste cykelforum och idiotförklara någon som vill utsätta sig för en riktig cykelutmaning, men det är väl par for the course här.)
Har han kukat ur på originalpremissen? Han skulle ju inte tillföra en enda kalori var det sagt.ohellstrom sa:Om man däremot tillför näring och vatten (vilket ska göras här) så anses det ju allmänt att kroppen kan klara sig i många veckor. Hur många som verkligen provat vet jag dock inte.
Henrik_E sa:Har han kukat ur på originalpremissen? Han skulle ju inte tillföra en enda kalori var det sagt.ohellstrom sa:Om man däremot tillför näring och vatten (vilket ska göras här) så anses det ju allmänt att kroppen kan klara sig i många veckor. Hur många som verkligen provat vet jag dock inte.