SVT dissar cykelsporten i morgonsoffan.

• Trådstartare Trådstartare Doh
  • Start datum Start datum
Nej, nej, nej.

Friidrotten är REN!

Eller... vad är det här som droppade in från TT alldeles nyss...

Ceplak dopningsavstängd

Stockholm (TT)

Forna EM-guldmedaljören på 800 meter, slovenskan Yolanda Ceplak, har testats postivit för epo.

B-provet bekräftar det positiva A-provet, meddelade Internationella friidrottsförbundet under torsdagen. För Ceplak väntar avstängning i två år.

Yolanda Ceplak vann EM-guld 2002 och OS-brons 2004 samt innehar inomhusrekordet på 800 meter.

Tycker det är dags att media vänder sig emot ungdomsfotbollen! ;-)
Med övergödda tränare, som redan själva tycks ha nickat bort allt omdöme och vett, leds kuppens samtliga lag, i klungor, över privata gräsmattor, blockerar cykelbanorna och strör allt sitt överblivna embalage efter sig där de segar fram som zombies..

Nysådda gräsytor längs gångstråken, förvandlas plötsligt till hårdtrampad naken jord. Friden förbyts till festplatsens midsommarvrål, osammanhängande så att man åter blir klarvaken i sin rötmånadsslummer..

Kunde de åtminstone hålla sig till vänster sida, i led, längs gångbanorna? Så får de väl krympa sina testiklar med valfria preparat, överanstränga sina sönderstressade hjärtmuskler och döda sin sista hjärncell bäst de vill för mig!

Börjar de i tid, kanske vi även slipper vuxen fotbollen, mitt under bästa sändningstid på TV...
Putt,putt,putt... >:-(

bigmollo skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag håller med Wasabi, i alla hans inlägg.
> /J

Men nog skulle du bra gärna ha annat än Falcon Bayerskt och Pripps Blå i hjälmen.

Nödraketer dessutom.

Absolut!
Syftet med de olympiska spelen har ändå missats, nämligen att de skulle föra nationer närmare varandra, i en anda av fred.. Jovisst!..
Endast den yppersta eliten får delta, för att fullständigt mosa allt motstånd..
Vilka "spel"! Som "finns i sjön" och "fia" när det är som värst.. Ta å lägg ner Eurovision song contest på samma gång! Lägg pengarna på energibesparande åtgärder och självhjälp åt de fattiga.

"Ta från de rika, och ge åt de fattiga.."

I morgon vevar dom igång igen...

GOMORRON SVERIGE MÅNDAG 30 JULI KL: 8.15
Sportpanelen med PAOLO ROBERTO, f d proffsboxare,
journalisten PAMELA ANDERSSON och JONAS KARLSSON,
sportkrönikör på SVT om dopningen inom cykelsporten

Nu är de igång igen. Denna gång är Jonas Karlsson med och han var ganska nyanserad.
Han konstaterade att cykelsporten just nu testar mer än någonsin och att det vi ser nu är resultatet av dessa tester. Paolo och Pamela var Palo och Pamela, nuff said.

hade helst sett att vacchi fick vara med. men måste i alla fall erkänna att jonas o paolo va bättre än Ewerlöf o härenstam förra gången (även om härsenstam egentligen är bra, men hade missat lite fakta). Pamela, jag vet inte vad jag ska säga, man ska väll inte dömma en person för fort, men jag måste faktiskt säga att jag börjar tveka om hon med hennes inställning till sport och hennes bristande kunskap om just sport ska sitta i sportpanelen. verkar väldigt tomt där uppe så att säga.

för övrigt vare ett bra repotage, eller snarare nått liknande sportpanelen, men med vacchi och hans falk den 27/7 på svt. svt fick tydligen kalla fötter o lät dem komma och komentera. ligger ute på svt´s´´hemsida.

Öijer skrev:
> Jösses vilken finne Paolo Roberto hade i pannan.
> Det var bland det värsta..

Broskbildning till följd av en nylig - ironiskt nog - smäll i huvudet.

Senast redigerad av en moderator:
Kupa skrev:
> Testosteron uppges orsaka finnar.

Orsakar även ofta resultat, så vi stryker den hypoteiska förklaringen.

Jag vill se en program där de diskuterar dopning inom ALLA sporter och inte en enskild sport. Då kan vi ha roberto vacchi och pamela andersson... skulle bli kul att se henne försöka rädda sin syn på cykelsporten eller sport över huvudtaget.

Jag har sett väldigt många sammankomster med SVT's sportpanel i morgonsoffan, och det får ju en extra dimension av hyckleri när man betänker att Pamelas favoritsport är skidåkning.

"men jag har fullt förtroende för Chris och vår panel, de är kunniga och initierade" Nåja, åsikter hade de ju iallafall.

ja det blir intressant att följa granskningsnämndens ställningstagande. :-)

Framförallt är det intressant att se att den tidigare frispråkige Härenstam helt plötsligt inte har några kommentarer kring detta.

Senast redigerad av en moderator:
Tillbaka
Topp