Mange 1974
Medlem
SWEET PROTECTION eller ixs för stig cykling
Var har ni för erfarenhet av dessa skydd. Söker smidigt fast ändå ett bra skydd för stigcykling.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Det blev sweet protection armbågsskydd dom satt gott och har bra spännen uppe å nere. Haft ett par Poc vpd air innan som bara glider ner när det börjar bli stökigt å det är ju då man vill ha dom. Sen blev det ixs flow zip till knä. Testade lite olika på mtbstore å håller med om att det är svårt å tro dom klarar en sten tex. Det är ju det jag vill ha dom till. Skrapsår överlever jag. Tack för svaret å kör hårt.Har Sweet Protection Bearsuit Pro kneepads när jag cyklat DH. Sitter som gjutet på mig. Tycker de är riktigt bekväma trots rätt biffiga och relativt hård knäkappa. Blir ganska otympliga om man behöver trampa uppför också.
Till stigcykling har jag Sweet Protection knee guard som har ett tunnt och mjukt skydd över knäskålen. Sköna vid cykling i skogen men jag har inte fått tillfälle att testa hur de skyddar på riktigt så att säga. Men jag tvivlar på att de skulle göra särskilt mycket nytta om knät skulle möta en sten tex. Alldeles för tunnt skydd för stökig cykling tror jag.