Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
GoranS sa:Hm, nu börjar klart.se blanda in lite regnrisk på eftermiddagen.
Bengt-re sa:GoranS sa:Hm, nu börjar klart.se blanda in lite regnrisk på eftermiddagen.
Yr också.
bigmollo sa:Jag lär väl också dyka upp och göra cykelpremiär. Har inte cyklat sen i juni, förutom några tafatta jobbpendlingar sista veckan. Siktar på att slå världsrekord och ställa av varenda kotte i klungan.
Hasse#7 sa:bigmollo sa:Jag lär väl också dyka upp och göra cykelpremiär. Har inte cyklat sen i juni, förutom några tafatta jobbpendlingar sista veckan. Siktar på att slå världsrekord och ställa av varenda kotte i klungan.
Bra ambition. Blir det nån klunga då?
Kottar brukar ju sällan cykla så det borde t.o.m. du klara av. ;-)bigmollo sa:Jag lär väl också dyka upp och göra cykelpremiär. Har inte cyklat sen i juni, förutom några tafatta jobbpendlingar sista veckan. Siktar på att slå världsrekord och ställa av varenda kotte i klungan.
GoranS sa:Fullkomligen rimlig strategi om man uppskattar regncykling. Jag ogillar det dock, just delvis för att det är väldigt svårt att få till en vettig klädsel temperturmässigt, i synnerhet om det blir skurar. Dessutom är 12+ timmars grustuggande inte riktigt min favoritaktivitet på helgen. Så jag föredrar att noja lite, ta ett beslut på torsdagskvällen och därefter mer att gå in i gilla-läget-mod.
Jo, det stämmer nog. Har på ett par slottsrundor inledningsvis legat i samma grupp som den duon.Hasse#7 sa:GoranS sa:Fullkomligen rimlig strategi om man uppskattar regncykling. Jag ogillar det dock, just delvis för att det är väldigt svårt att få till en vettig klädsel temperturmässigt, i synnerhet om det blir skurar. Dessutom är 12+ timmars grustuggande inte riktigt min favoritaktivitet på helgen. Så jag föredrar att noja lite, ta ett beslut på torsdagskvällen och därefter mer att gå in i gilla-läget-mod.
Om du kommer fram till att vädret är acceptabelt gissar jag att du uppskattar den fart Jannetuba erbjuder tillsammans med Anna. Vägvinnande med ljusgaranti.
GoranS sa:Jo, det stämmer nog. Har på ett par slottsrundor inledningsvis legat i samma grupp som den duon.Hasse#7 sa:GoranS sa:Fullkomligen rimlig strategi om man uppskattar regncykling. Jag ogillar det dock, just delvis för att det är väldigt svårt att få till en vettig klädsel temperturmässigt, i synnerhet om det blir skurar. Dessutom är 12+ timmars grustuggande inte riktigt min favoritaktivitet på helgen. Så jag föredrar att noja lite, ta ett beslut på torsdagskvällen och därefter mer att gå in i gilla-läget-mod.
Om du kommer fram till att vädret är acceptabelt gissar jag att du uppskattar den fart Jannetuba erbjuder tillsammans med Anna. Vägvinnande med ljusgaranti.
Jannetuba sa:GoranS sa:Jo, det stämmer nog. Har på ett par slottsrundor inledningsvis legat i samma grupp som den duon.Hasse#7 sa:GoranS sa:Fullkomligen rimlig strategi om man uppskattar regncykling. Jag ogillar det dock, just delvis för att det är väldigt svårt att få till en vettig klädsel temperturmässigt, i synnerhet om det blir skurar. Dessutom är 12+ timmars grustuggande inte riktigt min favoritaktivitet på helgen. Så jag föredrar att noja lite, ta ett beslut på torsdagskvällen och därefter mer att gå in i gilla-läget-mod.
Jaja, få väl se om jag är friskare än i våras när vi körde Hasse :) Hade en liten mancold i förra veckan men är på uppgång, så jag hoppas på en fin tur. Ser bättre ut med prognosen från SMHI nu i alla fall.
GoranS sa:Har i alla fall tidigare varit Furusund, Grisslehamn, Gimo och Knutby.
GoranS sa:Nja, jag får till en rutt som är ca 1,5 km kortare än den aktuella om man från Gimo kör väg 288, 273, 268, Sandavägen och sen (om jag minns rätt) avslutningen på 20-milaren. Ingen egentligen betydande skillnad och den nuvarande bansträckningen är mycket trevligare än det ovan nämnda alternativet så ...
GoranS sa:Sista chansen = innan midnatt, eller ...?
Väderprognoserna är verkligen ingen lättolkade. Det som verkar hyggligt klart är att ett lågtryck kommer att dra åt nord/nordost under lördagen. Centrum kommer att ligga över östra Norge/gränstrakterna och banan ligger i östra ytterkanten av det till lågtrycket kopplade regnområdet. Osäkerheten ligger i hur gränsen för regnområdet kommer att röra sig. SMHI verkar mest och yr.no minst regninriktade och klart.se någonstans däremellan. Temperaturen verkar hur som helst bli tillräcklig för att man inte ska behöva bli alltför kall även om det skulle skvätta lite från himlen.
Som sagt, jag avvaktar till ikväll och tar beslut då. Försämras inte prognoserna kommer jag nog att chansa och anmäla mig.
Havoc 5 sa:I sådana fall är det kanske inte omöjligt att anmäla sej vid start.
Jag skäms inte om jag lämnar slanten till klubbkassan iallafall.
Skulle det uppstå sura miner får man väl dra hem o kolla tv då.
Havoc 5 sa:I sådana fall är det kanske inte omöjligt att anmäla sej vid start.
Jag skäms inte om jag lämnar slanten till klubbkassan iallafall.
Skulle det uppstå sura miner får man väl dra hem o kolla tv då.