Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Havoc 5 sa:Haha, näe det tror jag inte heller.
På lördag är det bara glada miner på menyn.
Jag är redan hungrig.
Undrar vad jag ska välja för pizza, hmm...
Jannetuba sa:Havoc 5 sa:Haha, näe det tror jag inte heller.
På lördag är det bara glada miner på menyn.
Jag är redan hungrig.
Undrar vad jag ska välja för pizza, hmm...
Nån med pommes frites på såklart!
GoranS sa:Kantareller kan ju anses få godkänt på höstanknytningsskalan. Annars är äppelpizza med glass något för efterrättsälskaren med årstidsinriktning. Misstänker dock att Grisslehamns pizzeria inte serverar sådana delikatesser så ni får väl nöja er med pommes-pizza. För rätt cykelkänsla antar jag att ni begär en rejäl laddning majonnäs till!?
Havoc 5 sa:Fan!
Jag lyckades missa anmälan.
Tror ni det går att efteranmäla sej?
I värsta fall får man väl donera en hundring till klubben o köra ”utom tävlan”.
Det har ju gott bra förr...
welovewei sa:Du kan ta mitt stämpelkort. Det har börjat klia sådär smått i halsen. Tyvärr ingen start för mig. Jag som hade sett fram emot denna. :(
Havoc 5 sa:Fan!
Jag lyckades missa anmälan.
Tror ni det går att efteranmäla sej?
I värsta fall får man väl donera en hundring till klubben o köra ”utom tävlan”.
Det har ju gott bra förr...
GoranS sa:Enligt Murphys lag borde det ju bli så att om jag startar blir det skitväder och att det annars blir kanonväder. Är dock hur som helst inte i behov av något övertagande av startkort.
ooms sa:Om det nu blir "startande" som inte är anmälda (dvs utan startkort), så får väl de som är anmälda på riktigt inte köra tillsammans med dem?
Har för mig jag fick det svaret fr Bengt på en liknande fråga i UTU-tråden, dvs att randonnörer bör hålla sig borta fr utomstående för att undvika diskussioner kring regelbrott.
GoranS sa:Rimligen borde ju kravet handla om att man inte får ligga på rulle/i vindskydd från cyklister utan startkort, så om startkortslösa lägger sig sist i ev. grupp borde det väl vara problemfritt!? Och om man dyker upp och kör utan startkort så låter det ju som god ton att man respekterar viljan hos de som kör med startkort om de önskar att man inte ska gå med runt i någon rotation utan hålla sig sist i gruppen.
Detta sagt med brasklapp för att jag bara spekulerar och inte har läst regelverket. Att det skulle vara förbjudet att ha startkortslös cyklist på rulle låter dock konstigt. Då kan ju en stark startkortslös cyklist väsentligen omöjliggöra genomförandet av ett brevet för en enskild cyklist genom att lägga sig och "punktmarkera" denna.
Som jag förstod Bengt är det draghjälp man inte får ha enl reglerna. Men för att undvika diskussioner bör man hålla sig borta fr "startkortslösa":GoranS sa:Rimligen borde ju kravet handla om att man inte får ligga på rulle/i vindskydd från cyklister utan startkort, så om startkortslösa lägger sig sist i ev. grupp borde det väl vara problemfritt!? Och om man dyker upp och kör utan startkort så låter det ju som god ton att man respekterar viljan hos de som kör med startkort om de önskar att man inte ska gå med runt i någon rotation utan hålla sig sist i gruppen.
Detta sagt med brasklapp för att jag bara spekulerar och inte har läst regelverket. Att det skulle vara förbjudet att ha startkortslös cyklist på rulle låter dock konstigt. Då kan ju en stark startkortslös cyklist väsentligen omöjliggöra genomförandet av ett brevet för en enskild cyklist genom att lägga sig och "punktmarkera" denna.
Hasse#7 sa:Bengt-re, skall vi kvasta ensamma eller börja i grupp? Mig spelar det ingen roll. Jag kommer vara på plats i god tid. Har en röd Opel Ampera och en vit Trek.
Bengt-re sa:Hasse#7 sa:Bengt-re, skall vi kvasta ensamma eller börja i grupp? Mig spelar det ingen roll. Jag kommer vara på plats i god tid. Har en röd Opel Ampera och en vit Trek.
DNS
Halsinfektion - försökt bota med huskurer, men biter inte och jag vågar inte cykla 10+ timmar med trasig hals trots att det inte är feber.
Sjukt trist. Nytopsad cykel, packad och redo. Hade tillochmed tjackat nya vattenflaskor och tvättat klubbtröjan.
*suck*
Elblakri sa:Det råkar inte vara någon som åker bil till starten genom Solna som har plats över för en cyklist och cykel?
Havoc 5 sa:Hehe, nu blir det ju lättare o lättare att ställa in när man ser det på det här sättet.
Tänkte faktiskt aldrig på cykelturen ur den dagern.
Visserligen brukar jag aldrig dra nämnvärt ändå, mjukost som jag är, men jag vill ju inte
sabba turen för någon annan som kanske tar stämplingen på större allvar.
Fan när jag tänker efter bestämde jag mej just för att passa.
Jag börjar ändå känna mej lite cykelmätt och går det en 20 milare nästa helg så känns det ändå
som en trevligare distans.
Ytterligare en fördel är att cykeln är startklar också.
Allt är ship shape, till och med lampan är laddad och på plats.
Det enda jag behöver greja är att anmäla mej i tid (svårare än man kan tro i mitt fall fast o andra sidan anmäler jag mej till dubbla evenemang ibland också som balans).
Jag kör nåt annat imorgon istället.
Ha en skön tur imorgon så ses vi en annan dag.
Mike
mhenry sa:Tråkigt med avhopp! Jag förstår arrangörernas poäng med att stänga anmälan två dygn innan (tror jag) men tycker att den skapar onödig stress och bommar och oklarheter för (potentiella) deltagare.
mhenry sa:Tråkigt med avhopp! Jag förstår arrangörernas poäng med att stänga anmälan två dygn innan (tror jag) men tycker att den skapar onödig stress och bommar och oklarheter för (potentiella) deltagare.
Hasse#7 sa:Bojsänke i Gimo. Bara jag och Daniel. Vi fortsätter mot Knutby och skall njuta i 10 mil.
nypan sa:mhenry sa:Tråkigt med avhopp! Jag förstår arrangörernas poäng med att stänga anmälan två dygn innan (tror jag) men tycker att den skapar onödig stress och bommar och oklarheter för (potentiella) deltagare.
Förklaringen heter ideellt arbete i kombination med vanliga jobb och familjeliv. Iallafall för mig som roddat alla starter från Barkarby i år. Även vi vill ju slippa att sitta med startkort och startlistor sent på fredagskvällen efter arbetstid. Dessutom minst 4-6 fredagskvällar under säsongen.
Hellre att man anmäler sig och inte kommer till start även om jag ibland stått med 10 ej uthämtade startkort.
Det är ganska mycket jobb före och efter loppen som görs helt ideellt för att skapa cykelloppen, så att man som deltagare måste göra ett par klick på en hemsida två dar innan är väl inte för mycket begärt ;-)
Hasse#7 sa:Världens mest slitna människa lyckades tydligen ändå bli Super Rsndonneur. Tack alla som släpade runt mig. Särskilt tack till Daniel som såg till att jag masade mig hem från Gimo. Godnatt!
Hasse#7 sa:Världens mest slitna människa lyckades tydligen ändå bli Super Rsndonneur. Tack alla som släpade runt mig. Särskilt tack till Daniel som såg till att jag masade mig hem från Gimo. Godnatt!
mhenry sa:Gick förresten i mål med tre andra 16:48. Ingen snackrunda direkt.
kitzblitz sa:mhenry sa:Gick förresten i mål med tre andra 16:48. Ingen snackrunda direkt.
Du är ingen bra på snackrundor.