Jacoba sa:
us930 sa:
Tjenare! Tackar som frågar! Det gick ganska bra, frun blev glad över uppvaktningen, och vi hade en trevlig kväll tillsammans, men i ärlighetens namn så var den enda "happyride" som blev av igår, den som var här på forumet....... Till annat var vi alltför trötta.
Fyndigt namn på ett forum förresten, det finns risk att någon stackars sate blir besviken när det handlar (mest) om cyklar....... Så här i kvinnodagens efterdyningar.
Mvh Ulf S.
Besvikelse ja! Så lågt att döpa om det till happyride från happymtb. Förövrigt så tycker jag att de andra är överdrivet hårda mot dig. Du hade goda, hederliga intentioner.
Tack Jacoba! Jo, mina intentioner var verkligen goda och hederliga, dock fanns det väl någonstans en ond aning om att detta lilla enkla tacktal till kvinnan inte skulle få stå helt obesvarat, och så här efter drygt ett dygn kan jag göra följande intressanta konstateranden.
Jag har blivit kallad för sopa, rövhål, ojämnlik, troll och hästbajs. Idiot var det någon som skrev också, men det var nog inte till mig förvånande nog. Politik och företagsekonomi har dryftats, Invandring och hedersproblematik lika så. Förtryck och orättvisor.
Den enda kvinna som har tackat mig för mina tafatta små försök till uppmärksammande denna dag är min fru, undantaget den gulliga hälsningen från underbara Kristin förstås..., vilket ju värmer lite extra.
Vi lever i ett modernt samhälle, uppenbaligen.
Krama varandra i trafiken, och cykla i frid!
Happy ending every time!
Mvh Ulf S.