Tailfin

RL

Aktiv medlem
Tailfin
Hej!
Har någon erfarenhet av Tailfin system? Aeropack, mini panniers?? Frakt/tull efter Brexit? Tackar för feedback!

Hej,

Förra våren (-21) köpte jag ett Aerorack (kolfiber) och den fristående ”Trunk top bag”, tycker det är skönt att inte behöva ta med mig hela racket när jag tar loss väskan.

Systemet funkar bra och har både varit med på landsvägsutflykt (Sverigetempot) och på några längre turer på gruscykeln (bitvis relativt stökig stig).
Bra volym i väskan för kortare utflykt, mycket lättare att packa än vanlig sadel”strut”väska och den svajar aldrig.

Självklart alldeles för dyr egentligen, men jag har varit nöjd när jag använt den och inte ångrat mig.

Leveransen drog ut på tiden så jag tror det tog 6veckor innan jag hade den.
Jag åkte på strafftull (efter brexit) men jag skrev tillbaka och skickade kvitto så fick jag tillbaka pengarna av Tailfin. se nedan.

Hoppas det gav lite info

Roger

———
Thanks for sending this receipt to us, I have reimbursed you as per our Shipping information;

If you do incur import tax charges when you receive your package, we will reimburse you this cost. Please send proof of payment, and receipts of charges to customs@tailfin.cc.

If there is anything else I can help with, please let me know
———————————-

RL

Aktiv medlem
Tailfin
Hur stor är top trunk bagen? Får man plats med en laptop plus ombyte?
Jag har inte kört med den som pendling.
Väskan är inte förbered med laptopfack, men lägger du den i en skyddande fodral så borde det funka, i alla fall med en mer slimmad 13” laptop.

Inte bästa användningsområdet kanske men funkar nog i nödfall.

5BB53B79-4091-4D2B-967F-2D7994268D2D.jpeg

B791E473-5378-451D-B058-2601AE0B43DE.jpeg

takemehome

Ny medlem
Tailfin
Hej,

Förra våren (-21) köpte jag ett Aerorack (kolfiber) och den fristående ”Trunk top bag”, tycker det är skönt att inte behöva ta med mig hela racket när jag tar loss väskan.

Systemet funkar bra och har både varit med på landsvägsutflykt (Sverigetempot) och på några längre turer på gruscykeln (bitvis relativt stökig stig).
Bra volym i väskan för kortare utflykt, mycket lättare att packa än vanlig sadel”strut”väska och den svajar aldrig.

Självklart alldeles för dyr egentligen, men jag har varit nöjd när jag använt den och inte ångrat mig.

Leveransen drog ut på tiden så jag tror det tog 6veckor innan jag hade den.
Jag åkte på strafftull (efter brexit) men jag skrev tillbaka och skickade kvitto så fick jag tillbaka pengarna av Tailfin. se nedan.

Hoppas det gav lite info

Roger

———
Thanks for sending this receipt to us, I have reimbursed you as per our Shipping information;

If you do incur import tax charges when you receive your package, we will reimburse you this cost. Please send proof of payment, and receipts of charges to customs@tailfin.cc.

If there is anything else I can help with, please let me know
———————————-
Tack! Jätte snäll.

RL

Aktiv medlem
Tailfin
Tack! Får jag fråga vad du har för mått på din laptop (BxHxDjup)?
Laptopen på bilden är 31x22x2 cm(bxdxh)

Uppskattade realistiska mått på väskan är ca 38x12x25

————————-
Resonemang:
Väskan är 42cm lång (absolut max, snarare 38 praktiskt invändigt)
16cm som bredast (lika här är 12-14 cm ärligare)

Höjden typ 40cm men det är rulltop så det innebär egentligen kanske 26cm

09B9FB72-0F8F-49F7-94DD-D8A434231055.jpeg

————
På cykeln

E7D6E4A4-8FF7-4034-B7D1-4AA46C13A2FE.jpeg
CF104C50-4566-4850-8399-1F157E2AA952.jpeg

321F6075-3EB5-4A63-BF91-A84CC8ABD637.jpeg

Håkan1

Aktiv medlem
Tailfin
Stort tack! Min arbetslaptop är något mindre (305x205x20mm). Känns som att det borde gå att få plats med datorn och adapter, byxor, skjorta/t-shirt, tröja, underkläder och strumpor. Dock får man nog lämna kvar skorna på jobbet. Får fundera på om det är värt priset.

RL

Aktiv medlem
Tailfin
Stort tack! Min arbetslaptop är något mindre (305x205x20mm). Känns som att det borde gå att få plats med datorn och adapter, byxor, skjorta/t-shirt, tröja, underkläder och strumpor. Dock får man nog lämna kvar skorna på jobbet. Får fundera på om det är värt priset.
Jag köpte den uteslutande för långcykling och snarare snabbare långlopp där jag prioriterar vikt , stabilitet och att få väskan hyfsat aerodynamisk. (Sen ser den ju snabb ut😎)

För jobbpendling finns det många alternativ. Iofs om man vill ha vikten på cykeln och cyklar racer med dåligt med fästpunkter så börjar det säkert bli mer begränsat. Jag har inte koll på utbudet. Tailfinen har ju adaptrar för många kombinationer , QR, Thru axis, raminfästning.
Aluversionen av Tailfin är ju inte lika idiotdyr (men ser så klart inte lika snabb ut😎)

Lycka till
//Roger

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer