Jag köpte 2024 modellen i storlek L för ett par månader sedan när den fanns för 11k.
Har inte kört med den mycket ännnu då jag håller på och byter ut ett par saker och annat kom i vägen. men jag har kollat på ramen och mätt lite.
Stack och reach verkar vara rätt likt geometritabellen för L, har inget exakt sätt att mäta men det skiljer inte mycket.
TT verkar vara 56cm rätt exakt, vilket inte stämmer med tabellen, så gissar på att det är den gamla tabellen som är ute och cyklar, då stack och reach verkar rätt.
Har tittat på lite andra gravelcyklars geometritabeller och mätt min ram, kom fram till att den är storleksmässigt väldigt lik tex en specialized diverge i storlek 56, alltså rätt normal i storlek för en gravelcykel med snäll geometri.
MEN styret har väldigt udda mått jämfört med de flesta cyklar i denna kategorin, reach på 90mm(!) vilket är väldigt långt. De flesta moderna gravelcyklar kommer med styren som har ca 65-75mm i reach, Divergen som nämndes innan kommer med 70mm reach på styret, så där får du 2cm extra reach till hoods och drops på köpet. Min storlek L kom med 42cm bredd, står dock på sidan att det skall vara 44cm.
Gör inte så mycket för mig då jag ändå håller på och bytter ut det med ett mer normalt gravelstyre (Zipp Xplr 42cm), men det gör ju att cykeln känns längre än vad den är egentligen.