tappad sadelstolpe

tappad sadelstolpe
Mnjaa. Vi läste det. Men sen skrev också TS en gång till att problemet var löst efter detta. Eftersom de flesta av oss inte anser att låta den vara kvar är en lösning. Så undrade vi. Men då pratades det mest om gamla gubbar och fika :p
Okej, Nja, jag hade nog inte heller låtit stolpen sitta kvar, men vi har väl alla våra gränser för vad som är acceptabelt och vad som är värt att lägga tid på. Jag spenderade t.ex. ett dussintal timmar härom året på att renovera en ficklampa som var värd några tior, bara för att jag inte kunde acceptera att den inte ville funka.
Om det var värt det? Det vette fan, men har man gett sig fan på något så finns det ingen återvändo.

tappad sadelstolpe
Okej, Nja, jag hade nog inte heller låtit stolpen sitta kvar, men vi har väl alla våra gränser för vad som är acceptabelt och vad som är värt att lägga tid på. Jag spenderade t.ex. ett dussintal timmar härom året på att renovera en ficklampa som var värd några tior, bara för att jag inte kunde acceptera att den inte ville funka.
Om det var värt det? Det vette fan, men har man gett sig fan på något så finns det ingen återvändo.
Blev ju ett lysande projekt.

tappad sadelstolpe
Jag tror det kan vara det nya svarta.
Tyng ner din cykel så mkt som möjligt för bra träning.
App app app inte det ”nya ” svarta , jag har en bmx från 1985 med den lösningen, jag knäckte sadelstolpen i höjd med klämman å farsan jag lyckades inte dra upp den heller, utan bankade ner den innan den nya monterades .
Men nu efter den här tråden så jag nog sugen att försöka få upp den igen .
Mange

tappad sadelstolpe
Se där, inte unikt alltså! Det har hänt förr.
Jag ville ju inte riskera att få något annat att fastna i ramen.
Vi får se i höst efter cykelsäsongen (oktober) om jag kanske gör ett nytt försök att få ut sadelstolpen.
Sedan kan jag hålla auktion på den.

Kunde aldrig tro att det skulle bli fler än hundra inlägg för en simpel sadelstolpe.

Senast ändrad:
tappad sadelstolpe
App app app inte det ”nya ” svarta , jag har en bmx från 1985 med den lösningen, jag knäckte sadelstolpen i höjd med klämman å farsan jag lyckades inte dra upp den heller, utan bankade ner den innan den nya monterades .
Men nu efter den här tråden så jag nog sugen att försöka få upp den igen .
Mange
Då måste du vara bland dom starkaste vi har också?
35 års riktigt bra träning?‍♂️?

tappad sadelstolpe
Vi får se i höst efter cykelsäsongen (oktober) om jag kanske gör ett nytt försök att få ut sadelstolpen.

Kunde aldrig tro att det skulle bli fler än hundra inlägg för en simpel sadelstolpe.
?Välkommen till happy. Meningslöst och litet kan bli 100 sidor. Tro mig! ??

tappad sadelstolpe
har på olika sätt märkt att min observation absolut och som redan antytts har positiva undantag:)

gläds åt att du är en av dem! men som sagt, det är inte den vanliga bilden.
Nej, tyvärr så är

Vi kan nörda ner oss i det mesta. Knakande cyklar ligger bakom tusentals inlägg....

tappad sadelstolpe
Man får väl helt enkelt se det som en förstärkning istället för något som inte ska vara där. Man vet heller inte när man är ute på tur och knäcker stolpen, då har man en extra iof svår att få ur men den finns där ?

@simson Vi ser fram emot nya försök med uppdateringar här om du ger dig på den igen :geek:

tappad sadelstolpe
Man får väl helt enkelt se det som en förstärkning istället för något som inte ska vara där. Man vet heller inte när man är ute på tur och knäcker stolpen, då har man en extra iof svår att få ur men den finns där ?

@simson Vi ser fram emot nya försök med uppdateringar här om du ger dig på den igen :geek:
Jag behöver inte va så försiktig som man kanske är med en ny hoj , den har övats att hoppa med från brygga ut i vatten bla så den har varit med om mycket misshandel förut…

tappad sadelstolpe
Nu är kanske inte det forum-stil precis, men vanligen provar man ett förslag, gillar eller förkastar det, och berättar resultatet. Nästa steg är antingen att prova nästa förslag, eller konstatera att problemet är löst och avböja fler förslag.

tappad sadelstolpe
i det här fallet var beskrivningen av vilka förslag som eventuellt prövats minst sagt svävande. även vid upprepad fråga.

tolkade det som att det nog inte lagts ner någon större energi. hade förslagen ens lästs igenom, än mindre prövats i praktiken?

och lösningen var ju ingen lösning, inte egentligen alls.

tappad sadelstolpe
Nu är kanske inte det forum-stil precis, men vanligen provar man ett förslag, gillar eller förkastar det, och berättar resultatet. Nästa steg är antingen att prova nästa förslag, eller konstatera att problemet är löst och avböja fler förslag.
Jag skulle inte vilja prova alla förslag som poppar upp här om det var något jag undrade över, hälften brukar vara helt uppåt väggarna.

tappad sadelstolpe
Jag vet ett sätt som garanterat funkar.
Häng cykel uppochned.
Sätt dig och titta en stund tills du är säker på att den inte trillar ut av sig själv.
Sedan går du och hämtar ditt finaste glas med den dyraste whiskeyn du har.
Ställ glaset rakt under cykeln.
Blunda och räkna till tio.
Klart!

tappad sadelstolpe
Har köpt en ny cykel med viss montering.
När jag kom till sadeldelen så åkte sadelstolpen ner i ramen.
Vände upp och ned på cykeln för att få ut den,
Skakade några ggr men får ej ut den.
Förslag på hur jag ska få upp sadelstolpen?
Hittade den här tråden nu idag när jag stod inför exakt samma problem. Ville bara skriva vad som tillslut funkade här. Spände upp cykeln upp och ner, tog loss vevlagret, trädde igenom ett grövre snöre som jag knöt fast ett spännband i igenom hålet där sadelstolpen åkt ner, och till min stora glädje var spännbandet brett nog att ta med sig sadelstolpen då det drogs igenom.

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp