Tappat lusten att cykla...

PerFormance

Aktiv medlem
fan... efter ett par veckors ofrivilligt uppehåll så har lusten att cykla försvunnit... orkar inte rodda med alla prylar för att ge mig ut och frysa... känns lättare att bara gå till gymmet, lyfta i 55 min och sen sätta sig i bastun!

nån som har någon bot?

är det bara att vänta och se om lusten kommer åter eller måste man ta sig i kragen och ge sig ut iallafall?

Att du går till gymmet istället för att lägga dig soffan i det här läget tycker jag är imponerande! Önskar jag kört på den linjen...

Trainer! Enkelt när det är kallt och jävligt. Och så sjuuukt tråkigt att man får jättelust att cykla ute oavsett hur miserabelt vädret är... :-)

Johan T skrev:
-------------------------------------------------------
> Trainer! Enkelt när det är kallt och jävligt.
> Och så sjuuukt tråkigt att man får jättelust
> att cykla ute oavsett hur miserabelt vädret
> är... :-)

osäker på om min ragely bagger 288 passar på en trainer... trainer låter landsväg och detta är väl ett mtb-forum? ;)

har tyvärr ingen trainer

Instämmer med Johan T. Trainer! ALLT känns roligt efter ett pass på trainern!
Sen tycker jag att det är duktigt att masa sig till gymet iaf. Jag brukar inte komma längre än soffan... ( därav tråden om långsamma medcyklister i Nkpg)...=)

Gör ngt annat ett tag (gym är väl OK men inte mitt val ;-)). Sen när du märker att du börjar titta på onödigt dyra och flashiga cykelprylar är du redo att damma av de du har och köra igen.

Se till att någon drar med dig ut. Jag hade en fantastiskt fin tur i Åhus idag. (Tack Johnnyrubber). Det är ju lite tufft om det är snö överallt men det kan vara värt att åka en bit för att slippa snön. Lägger du tid på gymmet så kommer cykellusten tillbaka sen ska du se och så blir det säkert kuligare i spåret sen oxå med lite mer muskler :) Keep up...

I de lägena gör jag som thomalin. Drar på mig löpardressen och springer nån timme istället. Fast det är ju svårslaget att sitta och tugga balaklava i nysnö och motvind..

grump skrev:
> Fast det är ju svårslaget att sitta och tugga balaklava i nysnö och motvind..

Hahahahahaha! Underbart!

För min del gäller att ta mig ut och försöka ha kul en kort stund ist.f. att det inte blir något alls. Att jag kör lite kortare är för att fortfarande vara pigg och fräsch (och varm) när jag kommer hem, så att rundan inte undermedvetet förknippas med något negativt.

Det positiva nu är att det inte är lerigt så persedelvården blir tämligen lindrig.

Men att gymma behöver absolut inte vara ett dåligt alternativ så här års.

Bra att du gymmar.
Själv har jag ställt bort cyklarna och plockat fram snöskorna.
4 timmar i bitvis ospårad terräng blev det idag. Igår blev det 3, men då var det ospårat hela vägen.
Fantastiskt fint ute i snön nu.
Bättre att göra något annat än att cykla på vintern, då kommer cykelsuget med vårvärmen.

Prova att gipsa en arm. Jag gjorde det efter en halkig onsdagrid med en oturlig vurpa, har sällan varit så sugen på att cykla som nu...

/Daniel

broms skrev:
> Prova att gipsa en arm. Jag gjorde det efter en
> halkig onsdagrid med en oturlig vurpa, har sällan
> varit så sugen på att cykla som nu...
>
> /Daniel

aj fan... hur länge blir du borta?

grump skrev:
> Cykla för fan. Tänk på alla som vill men inte
> kan. Seså ut med dig

Barnen i Afrika?

Niblet skrev:
> grump skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Cykla för fan. Tänk på alla som vill men
> inte
> > kan. Seså ut med dig
>
>
> Barnen i Afrika?

ja Ja JA!

Vadå svårt att cykla på vintern,

Bilagor

• image.jpg
    image.jpg
    74.1 KB · Besök: 19
broms skrev:
> Prova att gipsa en arm. Jag gjorde det efter en
> halkig onsdagrid med en oturlig vurpa, har sällan
> varit så sugen på att cykla som nu...
>
> /Daniel

Var det du som landade på handen i en nedförsbacke häromveckan och gav dig av hemåt? Usch vad tråkigt att det skulle sluta så.

om du inte ska tävla på nån högre nivå spelar det nog inte så stor roll om du inte cyklar under de mörkaste månaderna, så länge du håller igång med ngt. Jag tror bara det är bra att göra nåt annat ett tag, så blir det desto roligare att cykla när våren kommer.

Själv styrketränar och springer jag lite extra under vintern, det hinns inte med när det är cykelföre

Robert skrev:
> Vadå svårt att cykla på vintern,

Fan vad grejer.. Får ta och göra samma sak och se hur mycket det blir egentligen :)

Men, tillbaka till ämnet: Det låter som att vi behöver en fin vinterdag och en Happy Easy Beer(glögg?)ride.

Jag har också tappat tråden lite med cyklandet nu när det blev isigt i skogen. Inte orkat flytta vinterdäcken än. Jag siktar på nyår men innan dess vettefan om det blir något..

Rattnalle skrev:
> Men, tillbaka till ämnet: Det låter som att vi
> behöver en fin vinterdag och en Happy Easy
> Beer(glögg?)ride.
>

Amen to that !!det är nog precis vad doktorn ordinerar!

Med risk att svära i konsensuskyrkan.

Men, jag trivs på inomhuscykel. Med tre barn och karriärfru är det svårt att få till de där ofta förekommande långpassen. Men kroppen är ju endorfinjunkie ändå. En timme med lite intervaller och musik kan jag se fram emot en hel dag. Är alltid piggare (mentalt) efter än före. Kör dock med roller vilket är mkt bättre, samt på senare tid även med effektmätare vilket blev en riktig boost tycker jag. Inomhus är även logistisk dröm.

Jag kommer alltså ut som en inomhuspositivist. Det kan jag väl inte vara ensam om?

PerFormance skrev:
> Rattnalle skrev:
> -----
> > Men, tillbaka till ämnet: Det låter som att
> vi
> > behöver en fin vinterdag och en Happy Easy
> > Beer(glögg?)ride.
> >
>
>
> Amen to that !!det är nog precis vad doktorn
> ordinerar!

Synd att det ska vara bajsväder det närmaste bara. Men 29/30:e skulle passa mig fint.

bastun får man ju dessutom på köpet när man kör trainern mycket tidseffektivt o faktiskt förbannat sköjj med trainerroad:)

Tycker själv att det kan kännas drygt att klä på sig alla dessa kläder för att köra ett utepass under vintern.
Tränar hellre på trainer, spinning, gym, löpning, skidor etc under dessa månader.
Kan vara bra med ett brejk från utecyklingen allt för att ha ny motivation när våren nalkas.

a.svensson skrev:
> Tycker själv att det kan kännas drygt att klä
> på sig alla dessa kläder för att köra ett
> utepass under vintern.
> Tränar hellre på trainer, spinning, gym,
> löpning, skidor etc under dessa månader.
> Kan vara bra med ett brejk från utecyklingen allt
> för att ha ny motivation när våren nalkas.

På vilket sätt är det enklare att klä sig för skidåkning eller löpning vintertid?

För egen tid är träning inomhus rena tortyren. Träningen är för mig underordnad välbefinnandet i att vara ute. Helt oavsett väder.

Rattnalle skrev:

>
> På vilket sätt är det enklare att klä sig för
> skidåkning eller löpning vintertid?
>
> För egen tid är träning inomhus rena tortyren.
> Träningen är för mig underordnad
> välbefinnandet i att vara ute. Helt oavsett
> väder.

+1

Rattnalle skrev:
> a.svensson skrev:
> -----
> > Tycker själv att det kan kännas drygt att
> klä
> > på sig alla dessa kläder för att köra ett
> > utepass under vintern.
> > Tränar hellre på trainer, spinning, gym,
> > löpning, skidor etc under dessa månader.
> > Kan vara bra med ett brejk från utecyklingen
> allt
> > för att ha ny motivation när våren nalkas.
>
> På vilket sätt är det enklare att klä sig för
> skidåkning eller löpning vintertid?
>
Vid skidåkning behöver man inte lika mycket kläder på sig, åtminstone inte lika tjocka.
Problemet är kanske inte främst att klä på sig allt, problemet är snarare att ta hand om allt efter träningen.

Robert skrev:
> Vadå svårt att cykla på vintern,

Vad har du benskydden till?

Rattnalle skrev:

> För egen tid är träning inomhus rena tortyren.
> Träningen är för mig underordnad
> välbefinnandet i att vara ute. Helt oavsett
> väder.

+1

Äh man har väl alltid en downperiod på hösten. Min har varat osedvanligt länge eftersom en stukad fot satt stopp för träning under ganska lång tid. Men nu för nån vecka började suget komma igen, fast jag vill inte släpa ut dyrhojen i snön så det blir spinning för min del.

Nu har jag precis beställt nya hjul så nu kommer man väl och sitta smeka dom fram till i mars eller nått.

/Freddo

> aj fan... hur länge blir du borta?

Ca två veckor till.

>Var det du som landade på handen i en nedförsbacke häromveckan och gav dig av hemåt? Usch vad >tråkigt att det skulle sluta så.

Ja, det var jag. Jag röntgade mig direkt eftersom jag tyckte det gjorde mer än lovligt ont, fick höra att allt var bra. De ringde efter en vecka och sa att vid en efterundersökning av röntgenplåtarna så hittade de en spricka, bara att komma in och gipsa.

/Daniel

Tillbaka
Topp