Tävla i dh

Kidden

Ny medlem
Tävla i dh
Om jag vill börja tävla i dh, hur går jag tillväga då?
Skaffa tävlingslicens, klubb etc? Det måste ju finns tävlingar för nybörjare eller?!

Tävla i dh
Det finns inga renodlade nybörjartävlingar utan i Sverige brukar en DH-cup med 4-6 deltävlingar per år och ett SM vara de officiella tävlingarna. För att tävla i dessa krävs antingen engångslicens och -klubbmedlemskap eller att du är medlem i en SCF-ansluten klubb och att du löser tävlingslicens.

Som nybörjare brukar det annars vara en god idé att hålla utkik efter "svartrace" eller kompistävlingar runt om i landet. De hålls oftast på något enklare banor och med en större blandning folk och något under lite mer avslappnade former. För detta krävs ingen formalia alls...

Håll koll här på happy eller på www.pushbike.se där de flesta sådana kompistävlingar brukar annonseras.

Ännu är heller inte årets DH-cup över. Sista deltävlingen går i Flottsbro (Stockholm) den 18-19 september.

Tävla i dh
Kan man verkligen lösa engångslicens? Om jag har förstått saken rätt så har det inte gått att göra till tävlingarna i svenska cupen i år. Ville man vara med så fick man fixa SCF-klubbmedlemsskap och tävlingslicens, ävenom man bara ville vara med i en enda deltävling. Eller har jag fått allt om bakfoten nu?

Tävla i dh
På sista deltävlingen ska det i alla fall gå att lösa engångsmedlemskap i Gävle CA och på så sätt också kunna lösa engångslicens.

Edit: Gävle CA var det ja.

Senast redigerad av en moderator:
Tävla i dh
Om man vill testa att tävla i DH går det alldeles utmärkt att köra i Svenska DH-cupen! Det finns en sport-klass där man får testa att tävla i DH. Den sista tävlingen för säsongen går i Flottsbro, Sthlm, 18-19 sep. Om man vill vara med där kan man lösa ett medlemskap i Gävle CA, mycket prisvärt slutet-på-säsongen-erbjudande för 75 kr! Därefter måste man lösa en engångslicens, fungerar som försäkring, som kostar 75 kr. Själva startavgiften är på 230 kr.

Läs mer på www.swedh4xcup.com

/Anki

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp