Tävling: Grycksbo MTB Enduro

Nu har jag införskaffat medaljer! Det är de här ni gör upp om!
DSC_0120.JPG

Senast ändrad:
Det där ju bara intressant för alla andra, hur ser tröstpriserna ut för oss som kämpar i botten?? ;)

Nejdå, läckert!

Ser fram emot den här tävlingen riktigt mycket :)

/G

UrTomas skrev:
-------------------------------------------------------
> Nu har jag införskaffat medaljer! Det är de här
> ni gör upp om!
>

Men va faaan, jag som hade tänkt komma sist, nu måste jag ju vinna!

Nu börjar snön att smälta bort i Grycksboskogarna, så nu är vi på gång! Körde ss4 idag och övre halvan gick fint, sen blev det snö. Snart så!

Finns fortfarande en plats kvar...

Luthman Photography skrev:
> Perfa då behöver vi inte stanna för att käka
> lunch!

Sweet!

Min form är inte så bra den med:-) sen håller jag på att vänja mig med spd! Så blir några vurpor per tur nu i början:-) I avesta ca8mil innan grycksbo är det typ helt tort på stigarna så det kan ju inte vara alldeles åt hvete i grycksbo..

Jag åt en (1) tugga av en maktkaka igår och fick värsta turbosprutten, så jag tycker nästan att deltagare som äter sådana under rejset är att betrakta som dopade.

//Kristin

Pajjade ett revben igår (igen!!), så min form kommer att vara på topp!

Dessutom har cykeln fått lite nya bitar, b.l.a lite kalasfiber, så jag kommer vara grymt schnabbb!

Jag ber om ursäkt för urdålig uppdatering! Har varit fullt upp... Men, stigarna i Grycksbo är torra och fina (torrare än hela förra sommaren i alla fall)! Har varit ute med såg och yxa och rensat de flesta sträckorna och räknar med att hinna klart med resten i helgen. Lite kvar att märka upp är det också, sen ska det provcyklas! Har testat ett par av sträckorna på väg till jobbet och formen är inte på topp, så att säga... Men fantastiskt skoj är det! Jag lovar att bättra mig och återkomma med mer info och kanske bilder och film snarast!

> För spänningens skull kan du väl lämna någon
> stock liggande över stigen bakom ett krön eller
> dylikt, så får de där snabba och oförsiktiga
> något att sätta tänderna i?

Bokstavligt talat?
:D

Nja, jag tycker det räcker med vildsvinen som kommer att stå och böka på slumpvis utvalda platser. För att inte tala om alla upprörda markägare!

Jag har bara tagit ungefärlig tid på en av sträckorna vilket blev ca 9 min. Det var inte den längsta, men inte heller den kortaste. Sen kommer ju vissa att cykla betydligt snabbare än mig skulle jag gissa! Tänkte återkomma med mer tider efter helgen. Sträckorna har väldigt lite klättring, men vissa innehåller en del platt. Mest höjdskillnad start-mål är ca 200m.

Jo, det är ingen barnlek :) Ben och armar skriker av smärta medans hela ansiktet lyser av ett enda stort dumflin! Precis som det ska vara att cykla!

> Man kan ju inte direkt trycka max i tio minuter
> då blir man ju slak som en obakad bakeoffbaguett
> efter första sträckan. Det kommer alltså att
> handla om taktik.

Precis vad vi upptäckt i Gbg på IGGE:s utmärkta evenemang. Orutinerad som man är är det lätt att gå ut på max, och sen krokna, när det troligen varit snabbare att lägga upp sträckan på annat sätt.

Min taktik blir troligen att avvakta den första sträckan för att plocka ut de 19 snabbaste åkarna och sedan sabotera deras hojar. Då borde vinsten vara hyfsat säker. :)

Senast ändrad:
Stämmer helt! Och det tycker jag lite är grejen med enduro, ska vara lite uthållighet med också! Inte maxa utan cykla snabbt och tekniskt riktigt, då tjänar man tid i slutänden. Men vi tar lugn cykling mellan sträckorna så att man får vila lite. Annars är ju cykelsabotage ett hett alternativ...

Vad ska ni använda för cyklar? Hur mycket slag? Vad har ni för sulor? Jag kommer iafåka på en ht med 120 slag och reverb, däcken är high roller med lagomt lite tryck!

Kvällens aktivitet:

Dock inte en av sträckorna, men en rapport på stigstatus i alla fall!

Jag kör en Focus Project med 150mm slag och Fat Albert.

140mm HT eller 120mm FS beroende på när den sistnämnda ramen dyker upp och hur smärtfritt det går att slänga över komponenterna. Man kanske borde hålla sig till HT för att ha något att skylla på dock.

Åh att jag ska jobba... dessutom är det pingst så det blir för dyrt att ta ledigt. Men lördagen kommer bli skitrolig!

När slutar ni på söndagen? Kan nog vara med mellan 14:30-17:20.

Fin film Tomas!

/G

Per-Erik skrev:
> Blir min Nerve AM med 150/140 i slag och Fat
> Albert/Nobby Nic 2,4.
>
> Inte för att jag tror det kommer gå nå fortare
> för det :-D

Jodå! Med den grymma hojen (kombinerat med en stadig gröt frukost och tömd tarm) kommer du mest troligt vinna Perra;)

Själv blir jag sist på min Nerve med futtiga 120millimeters slaglängd.

Fan jag kommer väl ha dyrast cykel som vanligt (= kan inte skylla dålig prestation på materialet).
Cyklar på en Trek Slash 9 i 2012 års trevliga spygröna nyans. Däckval blir troligen Hasse DAMP(f). Möjligen har jag överdrivet mycket slaglängd om det blir mycket trampa.

//Kristin

Mitt waffe är nu testat med den utrustning som kommer sitta på den 18:e. Lite finjustering, sen ska jag ut och hitta en 9 minuters sträcka med mest utför här i Wallén Tuna, att träna på då. Kommer bli svinlätt...finns en hel del att välja på.

Obs! Ironi kan förekomma i ovanstående inlägg.

DrDenial skrev:
> Jag kör på en blå cykel med svarta hjul.

De ska tydligen vara de bästa. typiskt.

Tillbaka
Topp