Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Hur många lämnas till korparna ute på banan om de drar repet i natt?Simon Dekker Linnros stämplade i mål 13.59 och blev den 112:e fullföljande.
Målet stänger vid midnatt om jag har förstått rätt.
Ingen lämnas till korparna, de blir däremot hundföda.Hur många lämnas till korparna ute på banan om de drar repet i natt?
Fullt logiskt då flera redan har blivit det.Ingen lämnas till korparna, de blir däremot hundföda.
Jag bröt halvvägs längst tredje parcouren. Tyckte allt flöt på bra och kroppen kändes stabil in till cp3. Hade lite småstrul med domningar/greppstyrka i vänsterhanden bara.Nån som vet vad som hände md Taube? De står DNS på hans namn.
Nu är Carl o Simon på sista parkour vid mål. Erik inte så långt efter dem heller.
Jesper o Fadi gnetar på och har en bit till.
Är de nån som har koll på dessa förutom Erik? typ Insta, Twitter etc
Aah! Dessa parcours var inte gjorda för landsvägscyklar. Jag körde min salsa Cutthroat med 44 mm däck och kan inte begripa hur folk tog sig igenom där på 28 eller 32 mm däck utan flertalet genomslagspunkor / trasig utrustning. Bra kämpat!Jag bröt halvvägs längst tredje parcouren. Tyckte allt flöt på bra och kroppen kändes stabil in till cp3. Hade lite småstrul med domningar/greppstyrka i vänsterhanden bara.
Men halvvägs in på parcouren så drar jag på mig 3 punkteringar i rad, ett gäng laglappar som vägrar fästa i värmen och det kassa underlaget hade gjort att vänsterhanden gått från ”det fungerar” till oanvändbar mer eller mindre.
Kastade upp cykeln på ryggen med hjälp av lite punkterad slang, började gå mot Peshkopia. Efter en timme eller så mötte jag ett holländskt par i en Range Rover påväg ner mot Burrel. Hade nog en 4-5 timmar vandring minst kvar och vattnet var nästan slut.
Insåg nederlaget och tog skjuts med dem tillbaka.
Dagen efter åkte jag ”taxi” till Tirana, köpte på mig 5 slang och började trampa mot Theesanoliki i en mer rak bana. 2 dagar efter DNF rullade jag in i stan där tjejen mötte upp.
Surt satan att jag inte lyckades fullfölja, men väldigt nöjd med prestation till cp3. Ännu nöjdare att jag för egen del fortsatte att cykla till theesanoliki, stillar det sura en hel del att jag ändock cyklat gerhardsbergen-Theesanoliki…
Inlägget från Smnlrssn strax ovanför indikerar att 32 mm inte är något säkert val utan snarast ett rejält risktagande.Punkasäkra 32-35mm däck och några extra slangar. Men hur mkt förlorar man då på asfalt ?
Jag tror lösningen stavas tubeless med allt vad det innebär och ett par slang i backup.Punkasäkra 32-35mm däck och några extra slangar. Men hur mkt förlorar man då på asfalt ?
Gissar att de på dåliga vägar inte vill ha hårt pumpade däck.Sådana däck är svåra att få hål på om man pumpar dom hårt, men oxå tyngre och klumpigare, och sämre känsla när man cyklar asfalt.
Får man snakebite & genomslagspunka får man skylla sig själv...Gissar att de på dåliga vägar inte vill ha hårt pumpade däck.
Det är mycket som ska göras rätt och facit ändrar sig hela tiden.Får man snakebite & genomslagspunka får man skylla sig själv...
Bra kämpat!Jag bröt halvvägs längst tredje parcouren. Tyckte allt flöt på bra och kroppen kändes stabil in till cp3. Hade lite småstrul med domningar/greppstyrka i vänsterhanden bara.
Men halvvägs in på parcouren så drar jag på mig 3 punkteringar i rad, ett gäng laglappar som vägrar fästa i värmen och det kassa underlaget hade gjort att vänsterhanden gått från ”det fungerar” till oanvändbar mer eller mindre.
Kastade upp cykeln på ryggen med hjälp av lite punkterad slang, började gå mot Peshkopia. Efter en timme eller så mötte jag ett holländskt par i en Range Rover påväg ner mot Burrel. Hade nog en 4-5 timmar vandring minst kvar och vattnet var nästan slut.
Insåg nederlaget och tog skjuts med dem tillbaka.
Dagen efter åkte jag ”taxi” till Tirana, köpte på mig 5 slang och började trampa mot Theesanoliki i en mer rak bana. 2 dagar efter DNF rullade jag in i stan där tjejen mötte upp.
Surt satan att jag inte lyckades fullfölja, men väldigt nöjd med prestation till cp3. Ännu nöjdare att jag för egen del fortsatte att cykla till theesanoliki, stillar det sura en hel del att jag ändock cyklat gerhardsbergen-Theesanoliki…
2 olika fabrikat med klassisk limtub och sandpapper.Bra kämpat!
Var det snabblagningslappar som gav upp i värmen?
Vilka bekymmer. Och vilken norsk lösning ?.2 olika fabrikat med klassisk limtub och sandpapper.
Försökte dessutom tejpa fast dem med silvertejp över men mina McGyver skils var otillräckliga.
Såg att en norrman haft samma problem med laglappar och löst det genom att knyta slangen. Smart, synd bara att jag inte kom på det där och då…
Att totalt eliminera risken för genomslagspunktering kostar sannolikt mer än det smakar.Får man snakebite & genomslagspunka får man skylla sig själv...
Ett sätt att göra det och samtidigt undvika en jäkla massa svordomar och hundbett är att inte anmäla sig.Att totalt eliminera risken för genomslagspunktering kostar sannolikt mer än det smakar.
Jag är rätt sugen, men också ganska avskräckt av allt planerande och mängden hård cykling under så lång tid. Det här kanske är en sån sak som gör sig bäst genom att titta på när andra utsätter sig för det ?@mkallstrom Du är väl också sugen? ;)
Frågan är hur mycket planerande det är? Jag har ingen känsla för det.. Eller hur mycket man behöver öka sin kapacitet.Jag är rätt sugen, men också ganska avskräckt av allt planerande och mängden hård cykling under så lång tid. Det här kanske är en sån sak som gör sig bäst genom att titta på när andra utsätter sig för det ?
Den avgörande skillnaden är att TCR är ett lopp. För många finns det en tjusning i att utmana sig själva och att tävla mot andra såväl som sig själva.Jag är väl lite knäpp men.. ?! Har svårt att riktigt förstå dessa lopp. Man kan cykla dessa sträckor när man vill och i den fart man vill. Passa på med lite planerad sightseeing oxå. Ta en bärs och pizza ibland. Välja sträckor och bergspass själv, planera sina egna vägar. Sova i diket eller ta in på Hotell. Visserligen utan dotwatching och att betala dyra avgifter, men det ser jag som ett plus. Just for yourself, anyway y like it !!!![]()
Ja precis. Men det inget som hindrar en att köra en liknande tur när man vill. Det är nästan mer imponerande. Bara för att ha Qul själv.Den avgörande skillnaden är att TCR är ett lopp. För många finns det en tjusning i att utmana sig själva och att tävla mot andra såväl som sig själva.
Precis! Du har jobbigt med att förstå tjusningen med bikepacking men predikar biketouring. Vissa gillar cykelsemester och andra ett cykellopp.Just for yourself, anyway y like it !!!![]()
Jag är väl lite knäpp men.. ?! Har svårt att riktigt förstå dessa lopp. Man kan cykla dessa sträckor när man vill och i den fart man vill. Passa på med lite planerad sightseeing oxå. Ta en bärs och pizza ibland. Välja sträckor och bergspass själv, planera sina egna vägar. Sova i diket eller ta in på Hotell. Visserligen utan dotwatching och att betala dyra avgifter, men det ser jag som ett plus. Just for yourself, anyway y like it !!!![]()
Rätt roligt faktiskt ?.HeHe, mina inlägg ovan är väl extremt uppmuntrande, så var det tänkt, du kan köra långa cykelturer genom Eur när som helst och hur du vill, planera egna vägar och sträckor, glöm inte att sightsinga lite och ha qul på vägen. Pizza och öl ibland såklart.
För egen del är det just flera deltagare som tilltalar mig. Att hamna före någon annan i resultatlistan blir en bonus men inte det viktigaste för mig även om tävlingsmomentet tillför lite krydda. Däremot tycker jag mycket om att träffa likasinnade längs loppets rutt. Att byta ett snabbt hej och leende, kortare snack om hur det går, och framför allt förståelsen mellan deltagarna vad vi genomgår för utmaningar i just det loppet. Snacket och de olika förväntningarna innan start, och eftersnacket efter målgång. Det, förutom vyerna man får se och "vanligt folk" man träffar, är det som tilltalat mig mest med både Sverigetempot och Unmapping Sweden. Och som får mig att vilja göra fler liknande saker och betala för det. Sen är jag inte helt främmande till att göra ett eget nytt inofficiellt "gratisförsök" helt solo på Unmapping eftersom det var så surt att behöva bryta tidigt. Rutten har jag ju redan, och skulle kunna unna mig en dag extra eller två och ändå vara nöjd ?
Sen Strava kom är det alltid tävling.Nummerlappen är allt. Att cykla utan att det är tävling är rätt meh tbh.
Sen Strava kom är det alltid tävling.