Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Känns som det hänt något då uppskattade hastigheten är väldigt hög sedan han avvek från sin troliga ruttOch vad har #368 Jonas Verest hittat på tro?
Alle direkte elvekrysninger er tillatt, sånn som over Donau.Var inte alla "lokala" färjor tillåtna? Jag har sett i alla fall någon som tog sig över Donau på någon liknande färja.
Vad kasst, hoppades att Chatelet skulle bygga flotte o slå Gemperle med 5 minuter.Alle direkte elvekrysninger er tillatt, sånn som over Donau.
I tillegg har arrangøren oppgitt at den fergen i Hellas fra Antirrio til Rio er tillatt.
73 km nu...Chatelet närmar sig Gemperle. Han ligger "bara" 90 km efter nu...
Är det tillåtet att ligga så nära, med tanke på drafting etc?73 km nu...![]()
R-A färjan går ganska ofta och största delen av dygnet, så det blir nog inte avgörande.Vad kasst, hoppades att Chatelet skulle bygga flotte o slå Gemperle med 5 minuter.
Ca 6 timmar ligger Nicolas efter Robin.73 km nu...![]()
Svårt att säga nu när det drar ihop sig men skulle gissa kör på en kortare nattvila iaf. Hade ju blivit spännande om Robin pausar och Chatelet krigar på genom natten...Nu har både Robin och Nicolas varit igång ca 16 timmar sedan den senaste vilan. Det återstår dryga 50 respektive 60 mil (i runda slängar) + lite extra då jag inte räknat med omvägen för finish parcours. Frågan är hur lång vila Robin vågar sig på på sin sista nattvila innan målgången? Nicolas kör väl inte en sådan monsterkörning på närmare två dygn (43 h) som han gjort tidigare? Eller satsar han allt på ett kort?
Det är som du säger men det kan också gå snabbare för att man är den som jagar. Nicholas ser nog en hygglig chans att ta sig förbi Robin om han får en svacka eller mekaniska problem. Under förutsättning att han ligger hyfsat nära då.#126 Nicholas fixade parcours 4 1h20m fortare än #1 Robin. Det lönar sig att ha dagsljus och vara piggare när man ger sig på sådana utmaningar, tydligen.
| Distance (best 24h) | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Robin Gemperle | 1 | 685.9 km | |||||
| Martin Moritz | 2 | 648.6 km | |||||
| Jocelyn Roth | 114 | 641.6 km | |||||
| Nicolas Chatelet | 126 | 641.2 km | |||||
| Jakub Tomasik | 355 | 641.0 km | |||||
| Guillaume Poinsot | 237 | 636.5 km | |||||
| Jonas Verest | 368 | 628.0 km | |||||
| Robert Müller | 37 | 625.4 km | |||||
| Jos Koop | 63 | 625.3 km | |||||
| Thomas Boury | 337 | 620.6 |
Nej, det där är bästa 24 timmarna någon gång under racet. Senaste 24 timmarna ligger toppen "bara" på 40-49 mil.Åttonde dygnet och de tio längsta distanserna de senaste 24 timmarna:
Fast i de 12 timmarna ingår en ca 4h vila, så antagligen ca 8h egentligen.Chatelet verkar ha tappat fart då han nu ligger över 12h efter Robin
Jag gillar verkligen inte den här sortens kommunikation:Såg nyss detta:
Gissar att det gäller typ här:
Där ser man (jag). Bra att du påpekade det.Nej, det där är bästa 24 timmarna någon gång under racet. Senaste 24 timmarna ligger toppen "bara" på 40-49 mil.
Både Robin och Nicolas har för övrigt pausat i natt varav Robin lite mindre. Robin har nu mindre än hälften så långt kvar till målet som Nicolas.
Ja, den var snygg. Både att hitta på lösningen och att CC1 lyckades vara på rätt plats i rätt tid.Kanske lite sen på bollen men detta tycker jag var lite roligt faktiskt.
Robin Gemperle (001) wades through the water in a moment of tenacity befitting of the race lead.
Kan inte se på hans spår att han skulle ha varit på någon av de förbjudna vägarna enligt Google maps-lagret.Såg nyss detta:
Mellan Pejë och Gjakova är det R107 som är förbjuden, men den ser det inte ut som att Chatelet har tagit. Däremot ser det ut som att #11 Pernsteiner har valt den.Såg nyss detta:
Mellan Pejë och Gjakova är det R107 som är förbjuden, men den ser det inte ut som att Chatelet har tagit. Däremot ser det ut som att #11
Inte jag heller så jag gissade att hans meddelande handlade om en gränsövergång till Kosovo men vad vet jag? Ska bli spännande att se närmsta dagarna :)Kan inte se på hans spår att han skulle ha varit på någon av de förbjudna vägarna enligt Google maps-lagret.
Visa bilaga 844139
Jag såg det också. Däremot har Nicolas tracking varit still/avstängd 2 timmar. Det enda som finns nära är en däcksfirma.Verkar hänt nåt med trackingen, ingen prick uppdaterad sen 40 minuter. #1 Robin borde därmed vara inne på final parcours.
Visa bilaga 844169
Nu funkar det tror jag. Inne på parcour - nästan iafVerkar hänt nåt med trackingen, ingen prick uppdaterad sen 40 minuter. #1 Robin borde därmed vara inne på final parcours.
Visa bilaga 844169
Gissningen på onsdag verkar gå hem, men bara för att de slipper köra runt Corinthosbukten. Det är ca 12 mil kvar för ledaren #1 Robin G. Jag antar att Finnish parcours är ganska elakt, jag gissar på målgång mellan kl 23-24 (svensk tid).#1 Robin är ca 666 km från målet. Fågelvägen.
Visa bilaga 843661
Men eftersom han cyklar och närmaste bron är verboten får han nog cykla drygt 100 mil från där han är.
Visa bilaga 843660
Min gissning är målgång nån gång på onsdag.
Ser ut att bli en del höjdmeter på Finish parcours!Gissningen på onsdag verkar gå hem, men bara för att de slipper köra runt Corinthosbukten. Det är ca 12 mil kvar för ledaren #1 Robin G. Jag antar att Finnish parcours är ganska elakt, jag gissar på målgång mellan kl 23-24 (svensk tid).
Visa bilaga 844184
Öppnade finish parcours i RWGPS...Gissningen på onsdag verkar gå hem, men bara för att de slipper köra runt Corinthosbukten. Det är ca 12 mil kvar för ledaren #1 Robin G. Jag antar att Finnish parcours är ganska elakt, jag gissar på målgång mellan kl 23-24 (svensk tid).
Visa bilaga 844184
Ouch, det kan bli mer än 7 timmar.... Men det är bara för Robin att spotta sig i näven och kanalisera sitt inre MvdP, så ska det gå vägen.Öppnade finish parcours i RWGPS...
Ja det kan bli tufft innan tolvslaget men Robin har ju varit överjävlig på att trampa hitintills så inte omöjligt!Ouch, det kan bli mer än 7 timmar....
Han kanske syftar på att han postade reservdel till sig själv på TCR No. 11. Ansågs bryta mot loppets anda, men han lämnade reservdelen till Lost Dot och fick så vitt jag minns inget tidstillägg.Jag gillar verkligen inte den här sortens kommunikation:
Visa bilaga 844068
Det får man hoppas, annars har man väl inte mycket i en tävling att göra.
Visa bilaga 844069
Till skillnad från andra år när han körde utan respekt?
Visa bilaga 844070
Jag är inte bara slarvig, jag är kass på navigering också.
Visa bilaga 844071
Vad ska han göra annars, vända sig till CAS? Klart han ska bestraffas på något sätt, annars är det bara att ta bort de förbjudna rutterna.
Visa bilaga 844072
Kan tyvärr inte annat än associera till "Thank you for your attention to this matter." Men det är ju inte hans fel.
Man får ju ha lite överseende (med kommunikationen) när vi är dryga veckan in i ett race där de cyklar typ dygnet runt, men att ha överseende med att han cyklar på förbjudna vägar skulle bara vara dumt.
Edit: Det rimliga straffet enligt mig skulle vara att räkna ut hur lång tid det skulle tagit honom att cykla på tillåtna vägar från den punkt han körde in på förbjuden väg till den punkt han lämnade den. Finns det alternativ vägnät nära blir straffet ganska litet, måste man cykla en stor omväg blir straffet motsvarande större.