Teambilar đŸ€©

thomaslundstrom

Aktiv medlem
Teambilar đŸ€©
Visst Àlskar man en snygg teambil?

1775107444734.webp

Har ni nÄgra favoriter?

Teambilar đŸ€©
Chevrolet Caprice med Campagnolo reklam Àr en rolig kombo. Capricen Àr vrÀkig, stor, högljudd, medan campa Àr pÄ andra sidan spectrat med förfinad teknik och god smak.

Med det sagt anser jag att Caprice Àr det rÀtta svaret pÄ frÄgan "Vad ska jag ha för bil?"

Teambilar đŸ€©
Chevrolet Caprice med Campagnolo reklam Àr en rolig kombo. Capricen Àr vrÀkig, stor, högljudd, medan campa Àr pÄ andra sidan spectrat med förfinad teknik och god smak.

Med det sagt anser jag att Caprice Àr det rÀtta svaret pÄ frÄgan "Vad ska jag ha för bil?"
Fast det Àr en Buick
..

Teambilar đŸ€©
du

Du menar att man ska tro det bara för att det stĂ„r pĂ„ bilen alltsĂ„? Är inte det fusk?
Amerikanska bilar Ă€r/var ju notoriskt struliga vad gĂ€ller modeller. Caprice/Impala Ă€r ju det bĂ€sta exemplet dĂ€r Impalan frĂ„n början var den fina modellen medan Caprice var samma bil fast enklare. Sen bytte Chevrolet sĂ„ Capricen blev den fina medan Impalan blev enklare

ologiskt som bara jĂ€nkare kan.

Senast Àndrad:
Teambilar đŸ€©
Franska bilar Àr sÄ klart de bÀst lÀmpade för TdF, de Àr ju konstruerade frÄn ritbordet för att vara just teambilar och ledarbilar. Varför annars har gamla peugeot och cittra takluckor och kombi versionen förlÀngd hjulbas och förstÀrkt bakfjÀdring?

VÄr 504 kombi var nÀstan obekvÀm att Äka i olastad med sina dubbla fjÀderben i bakvagnen, det var firmabilar med galonklÀdsel. Inga fransmÀn hade kombi för familjebruk, det Àr en (ur europeiskt perspektiv) udda nordisk sedvÀnja.

Senast Àndrad:
Teambilar đŸ€©
Franska bilar Àr sÄ klart de bÀst lÀmpade för TdF, de Àr ju konstruerade frÄn ritbordet för att vara just teambilar och ledarbilar. Varför annars har gamla peugeot och cittra takluckor och kombi versionen förlÀngd hjulbas och förstÀrkt bakfjÀdring?

VÄr 504 kombi var nÀstan obekvÀm att Äka i olastad med sina dubbla fjÀderben i bakvagnen, det var firmabilar med galonklÀdsel. Inga fransmÀn hade kombi för familjebruk, det Àr en (ur europeiskt perspektiv) udda nordisk sedvÀnja.
504 kombi?
HerrgÄrdsvagn om jag fÄr be...
Vi hade brun galonklÀdseln i vÄr, inte det skönaste pÄ sommaren.

Teambilar đŸ€©

Jaaa! Franska bilar Àr verkligen byggda för cykelsport!

Teambilar đŸ€©
Den ursprungliga kategoriseringen av bergen i Cat 1-4 var vĂ€l vilken vĂ€xel följebilarna var tvungna att gĂ„ ner pĂ„, eller Ă€r det en myt? Inte konstigt att det blir problem med HC dĂ„. 🙂

Teambilar đŸ€©
Har hört att en Citroën 2CV skulle ha varit normen. Har ocksÄ hört att det ska vara en myt.
Nu Àr jag ingen bilexpert men jag Àr rÀtt sÀker pÄ att det dÀr inte Àr en 2CV som fÄr problem sÄ lite svÄrt att uttala sig om kategorisering baserat pÄ "bakfÀrden".

Tillbaka
Topp