Tempocykel stulen i Mjärdevi, Linköping!

flindra

Ny medlem
Någon har stulit min tempocykel!
Cykeln var låst på taket till bilen. Detta hände nån gång mellan klockan 10 och 11 idag 15/5-2014 på Teknikringen 2 i Linköping. Det är en Quintana Roo Seduza 2010.

Bilagor

• Stulen.jpg
    Stulen.jpg
    47 KB · Besök: 18
Fy fan... Det där är min mardröm!!!

Jag låser alltid fast hojen i stället mha en ABUS wire & bygellås men nojig som fan ändå!

Hoppas hojen kommer till rätta och att den är hel & fin då.

Ja det var verkligen tråkigt! Vad bra att låsa fast den så noga. Jag inbillade mig att det skulle gå bra när bilen stod så nära byggnaden (som har en massa fönster åt det hållet). Men tydligen finns det folk som inte drar sig för att plocka ner en cykel från en bil mitt ljusan dag.

En högst relevant fråga!

Jag hade dottern med mig till jobbet idag, eftersom fritids är stängt. Jag har aldrig haft med vare sig henne eller cykeln till jobbet tidigare, så när vi var framme tog jag ett foto på dottern och cykeln och bilen. Sen när jag såg att cykeln var borta fotade jag igen illa kvickt för att komma ihåg klockslaget. Dottern klippte jag bort när jag la ut bilden här.

Vernersson skrev:
-------------------------------------------------------
> Läge att placera ut ett "lockbete" för att ligga
> på span mot?!

Med ag90..

En till Linköpingsbo som ska hålla koll framöver.

Du kanske ska sätta upp en lapp i området och höra efter om någon sett något?

//Anders

flindra skrev:
> Nu är det fler som blivit av med dyra cyklar i
> Mjärdevi!

Det är ju säsong för cykelligorna nu så det är säkert någon sådan som kommit på turné.
En form av organiserad och gränsöverskridande brottslighet som den svenska ordningsmakten fullständigt skiter i. Läste i någon av tidningarna att Sverige leder cykelstöldsstatistiken internationellt trots att anmälningsfrekvensen ligger under 50%. Undrar om det finns något samband...

velovin skrev:
> En till Linköpingsbo som ska hålla koll
> framöver.
>
> Du kanske ska sätta upp en lapp i området och
> höra efter om någon sett något?
>
> //Anders

Polisen är redan informerad med signalement och annat för dom intressant gällande senaste stölden.

// PH

Tillbaka
Topp