Termos som passar i flaskställ

För min del handlar det om att kunna, vid längre cykelturer med låg temperatur, dricka vatten som inte är iskallt och som sedan kyler ner mig. Ska testa att fylla termosen med såpass varmt vatten att det knappt går att dricka. Är sedan vattnet efter ett tag rumstempererat är jag nöjd.
Fyllde min Stanley med 80% nykokt vatten, 20% kallt vatten (+2 tsk socker:) igår kväll. Cyklade 2 timmar i minus 3 och i början var vattnet väl varmt men i slutet perfekt varmt och härligt. Funkar fint med termos i ställ för att ha inte ha iskallt vatten på turer åtminstone upp till typ 5 timmar.

En italiensk version

PET00099.jpg

Jag beställde en sån här efter att ha läst tråden, har använt den till både kallvatten och varmt kaffe de senaste dagarna. Gillar den som fan, snygg med väldigt bred öppning samt rundade former inuti som gör den väldigt lätt att rengöra. Vanliga termoslocket funkar väl lika bra som andra, men sportlocket funkar riktigt bra. Det glugg-glugg-glugg:ar eftersom det bara finns en öppning i locket, vilket gör att man får lagom flöde på kaffet utan att bränna käften. För vatten får man bättre munkänsla med termoslocket eller vanlig plastflaska.

Jag beställde en sån här efter att ha läst tråden, har använt den till både kallvatten och varmt kaffe de senaste dagarna. Gillar den som fan, snygg med väldigt bred öppning samt rundade former inuti som gör den väldigt lätt att rengöra. Vanliga termoslocket funkar väl lika bra som andra, men sportlocket funkar riktigt bra. Det glugg-glugg-glugg:ar eftersom det bara finns en öppning i locket, vilket gör att man får lagom flöde på kaffet utan att bränna käften. För vatten får man bättre munkänsla med termoslocket eller vanlig plastflaska.

den verkar slutsåld överallt, var hittade du den?

Ett alternativ är ställbara flaskhållare. Jag har två st där yttre delen kan flyttas in eller ut. Det är praktiskt även på sommaren då jag kan ta med en petflaska.
Jag tror att jag köpt dem på någon kinasida.

Edit:
Wiggle har den:
trevlig ide som jag kunde tänka mig att köpa. men tyvärr verkar den gjord av mjukost.

Som tidigare nämnts så funkar Icas 3dl termosmugg för 99kr bra i flaskställ och håller värmen helt ok, speciellt när man förvärmer den. Svår att dricka ur under färd dock....
20210119_142427.jpg

Jag har en small ramväska från Restrap, i den går en grön IKEA-termos i precis. Så har jag plats för vatten- samt verktygsflaska i flaskställen.

Har en "Thermos" som funkar samt en Stanley (den gröna) som även går att dricka ur i fart.
Hej - hur funkar din Stanley-flaska nu - har den hållit med tiden? Jag behöver investera i ett par flaskor då jag blir tokig på att min dricka blir kall för fort... jag måste dricka i farten då stanna inte finns på kartan...

Jag "skakar liv" i denna tråden.
Såg från @jooks att Stanley har bra isolerade vattenflaskor (som går att dricka ur i fart) - men så här ett par år efter trådens skapande kanske det kommit nya lösningar på flaskor som håller värme och går att dricka ur i fart. Kommentera gärna om ni kört med flaskan under längre tid, vilket ju är bra för att då har man upplevt både för- och nackdelar i olika vädertyp etc. :)

Tillbaka
Topp