HåkanC skrev:
-------------------------------------------------------
> Jensen skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > vad jag försöker få svar på, är vad
> komfort
> > är för nått, svårare än så är det inte.
> som
> > jag ser det, så är det en rätt svår sak att
> > bedöma, eftersom det till viss del är en
> > subjektiv fråga.
>
> Visst är det så.
> Men för att förstå Tours komfortMÄTNINGAR bör
> du läsa deras egen förklaring.
> Frågorna ang deras test är det väl bättre att
> du ställer i deras Forum:
>
http://forum.tour-magazin.de/
ja men du kan väll förklara den för mig istället.
>
>
> > orkar inte leta fram exempel
>
> Gör det, jag vill verkligen se dem
det kan du göra själv, jag har bättre saker att lägga tid på än att rota i gamla trådar.
>
> Självklart styrs dina upplevelser av placebo,
> mina också.
> Om de inte gjorde det skulle ingen av oss vara
> mänsklig.
>
ja men då är ju alla tester, oavsett om det gäller bilar eller annat.ta t.ex. test där de tycker att en bil har precis styrning osv. det måste ju vara placebo, såvida man inte backar upp det med nån graf, eller hur. med vad du nyss skrev, så måste det ju vara så :D du måste ju se hur jäkla dumt det där låter.
det blir så grymt komiskt när du uttalar dig om saker, när du inte ens har testat eller ägt själv.
o det är som alltid, du klipper bort de bitar som inte passar dig att svara på. som om att min åsikt skulle ha nå o göra med att jag sålde mina cosmic o köpte r-sys. när blev du tankeläsare? du är då i alla fall inte särskilt duktig på det, eftersom ja bytte hjul pga. 500 grams skillnad.
och ja det märks, cykeln blir rappare vid acceleration.
o ja, du blir säkert snabbare av din placeboeffekt, när du tror att den där 10 Nm starkare ram du köpt, efter att ha följt en tabell, ska göra dig snabbare. när den troliga begränsningen ligger i motorn.
visst, jag är mänsklig o upplever säkerligen placeboeffekt precis som alla andra. men att tro att all min upplevelse ligger i placebo, du måste ju skämta. när jag rullar ikapp mina kompisar, utan att trampa, måste det ju bero på placeboeffekten, eller hur. placeboeffekten får min cykel att rulla snabbare även när jag inte trampar. visst låter det logiskt :D
är det dax att börja ordmärka snart med? du har ju gjort det förut, så är ju lika bra att du sjunker till den nivån direkt :D
Sam sammanfattar min åsikt om saker rätt bra. siffror säger LÅNGT ifrån allt.om man ska prata sram, bör tilläggas att jag även tycker det är lite komiskt hur du håkan kom fram till att sram måste vara missnöjda med sina grejer eftersom de utvecklar nya saker. det är ju så alla företag gör, de släpper saker de är missnöjda med, så att de kan skapa nya produkter som är bättre, men som de oxå är missnöjda med, så att de kan släppa nya produkter som ä bättre, men som de är missnöjda med.............