Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Om man laddar upp bilden genom att trycka på bild symbolen i verktygsfältet så blir det stora fina bilder automatiskt.
Visa bilaga 400903
Det funkade att klicka på när någon gillat för några dagar sen om jag inte minns helt fel.Uppe i den här notifieringsrutan. Så får man länk om någon citerat ett inlägg. Men inte om någon bara gillat. Borde vara likvärdigt att länka till båda. Så man har koll
Syns även på bilden här att gillan inte får en länk.
Visa bilaga 400997
Möjligt, ingen aning.Det funkade att klicka på när någon gillat för några dagar sen om jag inte minns helt fel.
Upptäckte just att allra första gången jag klickar på en trådtitel kommer jag till trådens första inlägg. Men har jag en gång varit in i tråden, så leder även trådtiteln till sista inlägget nästa gång jag klickar på den. Gäller att ha bra minne numer, alltså :-)Jo, förr, på den gamla onda tiden, kom man direkt till första inlägget på en tråd om man tryckte på trådens titel och sista inlägget om man tryckte på tidpunkt för senaste inlägget.
Ibland vill man (jag, alltså) gärna läsa först inlägget för att förstå vad tråden egentligen vill. I väldigt långa o stora trådar blir det ett jäkla tryckande för att komma tillbaka på ruta ett i nya forum.
Saknar den gamla funktionen. Eller finns det ett annat sätt numera?
Upptäckte just att allra första gången jag klickar på en trådtitel kommer jag till trådens första inlägg. Men har jag en gång varit in i tråden, så leder även trådtiteln till sista inlägget nästa gång jag klickar på den. Gäller att ha bra minne numer, alltså :)
Ännu dummare är att det inte finns en länk-"ruta" för sida 1, bara för sida 2 och högre.
Tjena!
Prova dubbepilen till vänster om "< Föregående"
Snarare finns de för de tre sista sidorna. Jag har för mig att det var ungefär så tidigare också?Ännu dummare är att det inte finns en länk-"ruta" för sida 1, bara för sida 2 och högre.
Nja, länk till sida 1 visas aldrig, även om bara totalt 2 eller 3 sidor. Kan tänka mig att meningen var att trådrubriken skulle ge sida 1, men sen blev det inte så, och då har vi alla hamnat i ett stort vakuum som kommer att påverka vårt samhälle i en lång tid framöver.Snarare finns de för de tre sista sidorna. Jag har för mig att det var ungefär så tidigare också?Visa bilaga 401371
+1Nja, länk till sida 1 visas aldrig, även om bara totalt 2 eller 3 sidor. Kan tänka mig att meningen var att trådrubriken skulle ge sida 1, men sen blev det inte så, och då har vi alla hamnat i ett stort vakuum som kommer att påverka vårt samhälle i en lång tid framöver.
Vet inte om det varit uppe. Jag tyckte det var bra när man förr fick se ämnesraden vid varje inlägg. Jag öppnar alla trådar i en ny flik så har väl 48 st varje morgon som jag sen betar av, nu ser man inte direkt och enkelt vilken tråd man är i.
Ja den länken saknades. Men nu ska det gå att klicka på länken så man kommer direkt till inlägget.Som marr skrev ett par inlägg över. Någon gillade ett inlägg jag skrivit, men jag kan liksom inte på ett enkelt sätt komma till inlägget utan jag får manuellt leta upp det. Det är säkert inte lätt att fixa till, men det vore smidigt och kul om man kunde klicka direkt på notifieringen och komma till inlägget som blev gillat. :D
Ja den länken saknades. Men nu ska det gå att klicka på länken så man kommer direkt till inlägget.
..och man hoppas verkligen att happy uppdaterat till 2.1.7 (27 jan release) mtp vad som står i changeloggen.https://happyride.se/forum/threads/jag-laeste-happy-som-en-bok.3679397/post-3680221
https://xenforo.com/
För övrigt så är det dags för happyadmin att uppdatera https://happyride.se/info/ med information om forummotor...
Japp, vi är på den senaste versionen. Fördelen mot det tidigare forumet är att uppdateringar numera är betydligt smidigare att genomföra...och man hoppas verkligen att happy uppdaterat till 2.1.7 (27 jan release) mtp vad som står i changeloggen.
Ang. redigerat så har man en liten stund på sig att editera innan det markerar som redigerat.
Håller med!
Trådtiteln är saknad.
Vad som INTE saknas är den där ???? rapprtera-länken till vänster under alla inlägg
Detta tåls att upprepa.plumse sa:
Håller med!
Trådtiteln är saknad.
Vad som INTE saknas är den där ???? rapprtera-länken till vänster under alla inlägg
Rapportera
håller på plumse!
Rapportera
Först trodde jag att du särskrev nummerminne. Sen trodde jag att du stavat nummer fel. Sen undrade jag om du hade någon medveten tanke bakom att skriva orden i fel ordning.Gäller att ha bra minne numer, alltså :)
Detta tåls att upprepa.
Både Trådtitel och Rapportera-knapp måste gå att fixa?
Rapportera
+1Jag tror jag måste slänga in +1 ibland istället för, eller med gilla. Känns som en happyklassiker kan försvinna annars.
+1 borde in under gilla-knappenJag tror jag måste slänga in +1 ibland istället för, eller med gilla. Känns som en happyklassiker kan försvinna annars.
+1+1 borde in under gilla-knappen
Var du verkligen inne på ”Sveriges trevligaste cykelforum” då? Eller hade du bara klickat på ”Forum” i huvudmenyn? Gör man bara det senare kommer man till nån vy där båda forumens senaste inlägg visas. Man måste då klicka vidare till ”Forumlista” och där aktivt välja ”Sveriges trevligaste cykelforum” för att slippa elmopparna. Alt om du i dina egna inställningar väljer att ignorera elcykelforumet.Nu har jag precis (ofrivilligt) varit inne på elcykelforumet och skällt på någon som tyckte att det var jobbigt att walk assist-knappen inte hjälpte till tillräckligt mycket och att det var jobbigt. När forumet precis uppdaterats verkade vissa trådar synas på båda och då råkade man ibland hamna i el-delen. Är det fortfarande så eller råkade jag läsa en tråd som precis i samma stund flyttades av moderator från vanliga delen till el-delen?
Var du verkligen inne på ”Sveriges trevligaste cykelforum” då? Eller hade du bara klickat på ”Forum” i huvudmenyn? Gör man bara det senare kommer man till nån vy där båda forumens senaste inlägg visas. Man måste då klicka vidare till ”Forumlista” och där aktivt välja ”Sveriges trevligaste cykelforum” för att slippa elmopparna. Alt om du i dina egna inställningar väljer att ignorera elcykelforumet.
Jag kan tycka det var bättre på gamla forumet där forum-knappen ledde direkt till det riktiga forumet, och man fick klicka vidare till elcykel. Nu blir det ett j-a klickande...
Var du verkligen inne på ”Sveriges trevligaste cykelforum” då? Eller hade du bara klickat på ”Forum” i huvudmenyn? Gör man bara det senare kommer man till nån vy där båda forumens senaste inlägg visas. Man måste då klicka vidare till ”Forumlista” och där aktivt välja ”Sveriges trevligaste cykelforum” för att slippa elmopparna. Alt om du i dina egna inställningar väljer att ignorera elcykelforumet.
Jag kan tycka det var bättre på gamla forumet där forum-knappen ledde direkt till det riktiga forumet, och man fick klicka vidare till elcykel. Nu blir det ett j-a klickande...