Testa nya forumet på Happyride

Hmm, jag har ingen avatar där uppe. Bara i Menyn men när jag klickar på den då kan jag bara ändra kontouppgifter/inställningar.

Jo, förr, på den gamla onda tiden, kom man direkt till första inlägget på en tråd om man tryckte på trådens titel och sista inlägget om man tryckte på tidpunkt för senaste inlägget.
Ibland vill man (jag, alltså) gärna läsa först inlägget för att förstå vad tråden egentligen vill. I väldigt långa o stora trådar blir det ett jäkla tryckande för att komma tillbaka på ruta ett i nya forum.

Saknar den gamla funktionen. Eller finns det ett annat sätt numera?

Jo, förr, på den gamla onda tiden, kom man direkt till första inlägget på en tråd om man tryckte på trådens titel och sista inlägget om man tryckte på tidpunkt för senaste inlägget.
Ibland vill man (jag, alltså) gärna läsa först inlägget för att förstå vad tråden egentligen vill. I väldigt långa o stora trådar blir det ett jäkla tryckande för att komma tillbaka på ruta ett i nya forum.

Saknar den gamla funktionen. Eller finns det ett annat sätt numera?
Upptäckte just att allra första gången jag klickar på en trådtitel kommer jag till trådens första inlägg. Men har jag en gång varit in i tråden, så leder även trådtiteln till sista inlägget nästa gång jag klickar på den. Gäller att ha bra minne numer, alltså :-)

Upptäckte just att allra första gången jag klickar på en trådtitel kommer jag till trådens första inlägg. Men har jag en gång varit in i tråden, så leder även trådtiteln till sista inlägget nästa gång jag klickar på den. Gäller att ha bra minne numer, alltså :)

Ännu dummare är att det inte finns en länk-"ruta" för sida 1, bara för sida 2 och högre.

Tjena!

Prova dubbepilen till vänster om "< Föregående"

Hur menar du?

ingensida1.JPG

Varför vill man läsa första inlägget i en tråd när den dragit iväg till sidan två och vidare? Det har ju ändå inget med pågående konversation att göra.

Dessutom finns det en fungerande sidnavigation inne i tråden som enkelt tar en till sidan 1. Ett klick extra m.a.o.

Jag tycker det fungerar perfekt som det är och vill inte ha mer navigeringsmöjligheter i trådlistan tack. Det blir bara kladdigt och risk för feltryck.

En sak som är lite förvirrande är att om man trycker Forum i hamburgermenyn, så får man en vyoch när man sen trycker Trådlista från ett inlägg så får man en annan vy.

Går det att bestämma sig för en av vyerna?

På den ena visas en avskiljare för nya inlägg sedan sist och den andra är mer klassisk och har klistrade inlägg längst upp.

Snarare finns de för de tre sista sidorna. Jag har för mig att det var ungefär så tidigare också?Visa bilaga 401371
Nja, länk till sida 1 visas aldrig, även om bara totalt 2 eller 3 sidor. Kan tänka mig att meningen var att trådrubriken skulle ge sida 1, men sen blev det inte så, och då har vi alla hamnat i ett stort vakuum som kommer att påverka vårt samhälle i en lång tid framöver.

Nja, länk till sida 1 visas aldrig, även om bara totalt 2 eller 3 sidor. Kan tänka mig att meningen var att trådrubriken skulle ge sida 1, men sen blev det inte så, och då har vi alla hamnat i ett stort vakuum som kommer att påverka vårt samhälle i en lång tid framöver.
+1
Jag tror det bästa vi kan göra är att låta det vara och hoppas på att nästa generation tar hand om det.

Vet inte om det varit uppe. Jag tyckte det var bra när man förr fick se ämnesraden vid varje inlägg. Jag öppnar alla trådar i en ny flik så har väl 48 st varje morgon som jag sen betar av, nu ser man inte direkt och enkelt vilken tråd man är i.

Vet inte om det varit uppe. Jag tyckte det var bra när man förr fick se ämnesraden vid varje inlägg. Jag öppnar alla trådar i en ny flik så har väl 48 st varje morgon som jag sen betar av, nu ser man inte direkt och enkelt vilken tråd man är i.

Håller med!
Trådtiteln är saknad.
Vad som INTE saknas är den där ???? rapprtera-länken till vänster under alla inlägg

Som marr skrev ett par inlägg över. Någon gillade ett inlägg jag skrivit, men jag kan liksom inte på ett enkelt sätt komma till inlägget utan jag får manuellt leta upp det. Det är säkert inte lätt att fixa till, men det vore smidigt och kul om man kunde klicka direkt på notifieringen och komma till inlägget som blev gillat. :D

Som marr skrev ett par inlägg över. Någon gillade ett inlägg jag skrivit, men jag kan liksom inte på ett enkelt sätt komma till inlägget utan jag får manuellt leta upp det. Det är säkert inte lätt att fixa till, men det vore smidigt och kul om man kunde klicka direkt på notifieringen och komma till inlägget som blev gillat. :D
Ja den länken saknades. Men nu ska det gå att klicka på länken så man kommer direkt till inlägget.

Fanns det info nånstans om vilken SW forumet kör, och hur man ev. kan bidra med fixar..? (Om man t. ex. vill ge sig på ett försök att fixa en inställning för att dölja avatarer i huvudvyn men visa i trådarna.)

Nu när jag såg mitt föregående inlägg så slår det mig att det inte längre står om ett inlägg är redigerat eller ej. Glömt eller är det så av en anledning?

..och man hoppas verkligen att happy uppdaterat till 2.1.7 (27 jan release) mtp vad som står i changeloggen.

Ang. redigerat så har man en liten stund på sig att editera innan det markerar som redigerat.
Japp, vi är på den senaste versionen. Fördelen mot det tidigare forumet är att uppdateringar numera är betydligt smidigare att genomföra.

Ja du har några minuter på dig att rätta ev. stavfel innan det syns som en ändring.

Har inte läst hela tråden, förlåt, men...
- Varför pusha notifieringar? Happy bygger väl på återkommande närvaro, så användarna har koll på 1:an? Du springer väl inte in och ut ur vardagsrummet hur som helst?
- Surfar man .../forum/ försvinner pinnade trådar. Det är inte helt fel IMHO

Nu har jag precis (ofrivilligt) varit inne på elcykelforumet och skällt på någon som tyckte att det var jobbigt att walk assist-knappen inte hjälpte till tillräckligt mycket och att det var jobbigt. När forumet precis uppdaterats verkade vissa trådar synas på båda och då råkade man ibland hamna i el-delen. Är det fortfarande så eller råkade jag läsa en tråd som precis i samma stund flyttades av moderator från vanliga delen till el-delen?

Stämmer det att man numer kan radera sina inlägg och tom trådar? Det är med sorg i hjärtat jag i sådana fall kommer sakna alla radera-trådar och knasiga inlägg som editerats men som någon precis innan dess hann citera osv..

Senast ändrad:
Nu har jag precis (ofrivilligt) varit inne på elcykelforumet och skällt på någon som tyckte att det var jobbigt att walk assist-knappen inte hjälpte till tillräckligt mycket och att det var jobbigt. När forumet precis uppdaterats verkade vissa trådar synas på båda och då råkade man ibland hamna i el-delen. Är det fortfarande så eller råkade jag läsa en tråd som precis i samma stund flyttades av moderator från vanliga delen till el-delen?
Var du verkligen inne på ”Sveriges trevligaste cykelforum” då? Eller hade du bara klickat på ”Forum” i huvudmenyn? Gör man bara det senare kommer man till nån vy där båda forumens senaste inlägg visas. Man måste då klicka vidare till ”Forumlista” och där aktivt välja ”Sveriges trevligaste cykelforum” för att slippa elmopparna. Alt om du i dina egna inställningar väljer att ignorera elcykelforumet.
Jag kan tycka det var bättre på gamla forumet där forum-knappen ledde direkt till det riktiga forumet, och man fick klicka vidare till elcykel. Nu blir det ett j-a klickande...

Var du verkligen inne på ”Sveriges trevligaste cykelforum” då? Eller hade du bara klickat på ”Forum” i huvudmenyn? Gör man bara det senare kommer man till nån vy där båda forumens senaste inlägg visas. Man måste då klicka vidare till ”Forumlista” och där aktivt välja ”Sveriges trevligaste cykelforum” för att slippa elmopparna. Alt om du i dina egna inställningar väljer att ignorera elcykelforumet.
Jag kan tycka det var bättre på gamla forumet där forum-knappen ledde direkt till det riktiga forumet, och man fick klicka vidare till elcykel. Nu blir det ett j-a klickande...

Alltså, jag vet inte riktigt. Behöver nog sätta mig in i vad skillnaden är på att klicka på "Forum" eller "Nya inlägg" respektive komma till trådlistan via "Trådlista" under ett inlägg. Jag har aldrig aktivt gått in på elforumet.

Det blir lite kaos av att forumet ser ut som den gamla versionen när jag skriver in happyride.se i webbläsaren på telefonen, trots att jag rensat cookies osv. Så fort man trycker på något inlägg eller "Forum" i den gamla, högerställda menyn hoppar man in i nya forumet. Därtill verkar köp&sälj ligga på gamla versionen (enligt uppgift i tidigare svar på fråga från mig), och just nu när jag letar en specifik cykel är jag inne där flera gånger per dag. Oordning delux i jämförelse med det superenkla upplägget i tidigare version..

Är det jag eller forumet som är kass? Är forumet kasst är jag missnöjd, och om jag själv gör fel och behöver göra en massa inställningar så är jag nog också missnöjd över användarvänligheten, eller rättare sagt avsaknaden av densamma.

En sak till! Hur lyckas jag svara på ett inlägg så att all citering följer med? Mitt eget inlägg verkar inte synas innan ooms svar i detta inlägg.

Haha, nu lyckades jag få till en jäkligt konstig citering i inlägget ovan! Jag brukar känna mig ganska pigg på tekniska saker, men jag börjar kanske bli gammal..

nya citeringsfunktionen är ju verkligen helt random. och vad ska den skrikiga röda färgen vara bra för..?

grönt är skönt.

och att det tar tre evigheter att skicka in ett postat inlägg tyder på problem. verkligen.

inlägget nyss tuggade säkert bortåt en minut.

Tillbaka
Topp