Testa nya forumet på Happyride

havet

Medlem
En finurlig sak vore en +1-knapp bredvid gilla-knappen i inläggsfoten. Det blir ju en del skrollande genom +1-skogar, speciellt i ”livliga” diskussioner.

marr

Aktiv medlem
Jag håller med om att det blir lite mer svårläst, jag klickar oftast upp ett 20-tal trådar som ser intressanta ut i olika tabbar (genom att mitten-klicka på ny-knappen). Nu finns det inget sätt att se vad tråd-rubriken är när man kommer in mitt i en sida.

Jag är medveten om att trådrubriken finns i tab-titeln men den rymmer i princip bara happyride-ikonen om man har 30-40 tabbar öppna.
Saknar också rubrikerna..

s

Aktiv medlem
Ni är medvetna om att den knappen funnits sen tidigare utan bekräftelse? Har ni råkat slinta på den knappen tidigare?
Minns inte hur det såg ut tidigare.
Nu ligger i vart fall den knappen väldigt nära andra knappar i mobilversionen varför jag ser att risken blir överhängande om man tar bort kvittensen.

WSMC

Medlem
Tycker att alla inblandade har gjort ett kanonjobb med nya forumet!
Dock saknar jag, som någon redan skrivit, att ha trådtiteln ovanför inläggen, så man vet var man håller hus för tillfället.
Citerar mig själv. Annars kan det bli så här....)
……...……………………………………………………………………………………………………………………...
Aktiv medlem:
Yonna

Vafan! Jag sitter i fel tråd, förlåt! Trodde jag klickade på 'förhandska' men det var 'skicka' och ville posta i bikeraft tråden men satt i fel tab flik fönster eller vad den kallas på svenska. Det står ju inte längre var jag finns, jag menar i vilken tråd jag är .. Jo dåligt ursäkt 🤪

ska försöka ta bort inläggget ..

Gilla Svara Forum

Rapportera

Mats65

Medlem
Är det meningen att det inte skall finnas en direktlänk till forumet från köp&sälj?
Det saknas också längst upp på första sidan, men där finns trots allt en länk till höger på sidan.

CB4E2AD3-F3B8-4BDE-B034-A50D139F85D2.jpeg
10252BD5-7EB6-430A-B960-5654F5D8709A.jpeg

n3wton

Medlem
I mobilläge:

När man skriver inlägg och vill göra en radbrytning genom att trycka enter två gånger blir det inte automatiskt stor bokstav.

När man raderar sista bokstaven i ett ord man suddar ut raderas även senaste mellanslaget, vilket gör att man börjar skriva ihop orden när man börjar igen.

Är det jag som gör något fel, går det att ändra? Iphone, Safari.

Edit:
När jag går in på happyride.se hamnar jag i gamla utseendet tills jag trycker på något. När jag går in på Köp&Sälj så är menyerna av det gamla utseendet hela tiden. Antar att det är någon form av sparad data som jag behöver radera, men hur?

thomaslundstrom

Aktiv medlem
I mobilläge:

När man skriver inlägg och vill göra en radbrytning genom att trycka enter två gånger blir det inte automatiskt stor bokstav.

Jag får också dubbel-delete av whitespace ibland; däremot kommer det inte konsekvent och deterministiskt, så det är svårt att buggrapportera det.

Är det jag som gör något fel, går det att ändra? Iphone, Safari.
+1 på stor bokstav, mycket irriterande. Gissar på bugg i edit-boxen de den gör något den inte ska för oss på iPhone.

Ingen bugg i telefonen, det funkar som det ska i vanliga textfält överallt annars.

Jag får också dubbel-delete av whitespace ibland; däremot kommer det inte konsekvent och deterministiskt, så det är svårt att buggrapportera det.

n3wton

Medlem
Det handlar om en Iphone 8 utan några specifika appar eller dylikt, där problemen inte finns någon annanstans förutom på happy. Ändrade lite inställningar som jag egentligen inte vet vad de innebär (stängde av allt förutom automatiska versaler som redan var på), och blev nu av med problemen förutom att det inte blir versal vid radbrytning. Kanske överlever! :)
4559F558-9D44-459E-9628-C01B7C07CFA0.png

n3wton

Medlem
..någon med tips på sista problembeskrivningen i mitt tidigare inlägg, dvs att forumet hoppar lite fram och tillbaks mellan nya och gamla utseendet?

el_gabri

Medlem
Jag tycker kategorier för trådarna hade gjort happy 100 gånger bättre. Det hade också hjälp alla de som tycker för få trådar syns åt gången.
För mig hade kategorier varit bra då jag hade sluppit sortera bort allt som inte intresserar mig. OT som vilken öl eller GT som dricks för tillfället. Det hade gjort det lättare att överblicka det innehåll som verkligen intresserar mig. Skönt att samla alla mektrådar, projekttrådar, tävlingstrådar etc för sig.

i övrigt har jag inget att anmärka på den nya designen. Bra jobbat!

marr

Aktiv medlem
Jag tycker kategorier för trådarna hade gjort happy 100 gånger bättre. Det hade också hjälp alla de som tycker för få trådar syns åt gången.
För mig hade kategorier varit bra då jag hade sluppit sortera bort allt som inte intresserar mig. OT som vilken öl eller GT som dricks för tillfället. Det hade gjort det lättare att överblicka det innehåll som verkligen intresserar mig. Skönt att samla alla mektrådar, projekttrådar, tävlingstrådar etc för sig.

Dölj de trådar du inte gillar

Earlslick

Aktiv medlem

Men det är ju lördag.
Hur skulle du kategorisera en öl och mektråd?

jonte987

Aktiv medlem
Det verka gå att dölja trådar. Smidigt om man retar sig på nåt. Så många OT trådar finns ju inte.

Ser också ignorera tag men förstår inte hur det funkar.

el_gabri

Medlem
En annan sak jag gärna hade varit utan är de annonserade annonserna som länkar till annonser som inte längre finns. Svårt att se funktionen utöver frustration.

Henrik83

Aktiv medlem
Varför är platsen för annonser till höger, på en iPad med Chrome i liggande läge?
Typ 25% av skärmytan går åt till (helt värdelösa) Google-annonser som inte går att scrolla bort. I stående läge fylls skärmen istället av inlägg.

8680A982-783E-4DB2-B68F-81514C22A28B.jpeg

409C9BB8-AFF3-4259-8CD9-1A4B17E3847B.jpeg

plumse

Aktiv medlem
Och en RR-kategori, en artikel-kategori, en allmänna frågor-kategori och en skogling/mollo-kategori. Många kategorier blir det.
Fast då kanske vi kan få en pratapolitikkategori också.
Exakt alla trådar går ju off topic efter några inlägg så en ot-kategori skulle jag vilja ha och den skall alla inlägg hamna i per default utom sånt som handlar om mopeder och ot-kategorin skall också vara förvald start-kategori, utan chans att välja någon annan.
Tänk vad smidigt det skulle bli med alla trådar snyggt samlat på ett ställe! Inget krångel att leta bland kategorier och ingen risk att välja fel kategori.
24"-hjul t.ex.
Hur skall jag veta om det är retro-DH-kategorin eller barncykel-kategorin den skall in i? Eller kategorin "Felköp" kanske?
Men det kanske inte var ett felköp för någon annan, och då blev det ju fel kategori ändå!

s

Aktiv medlem
Exakt alla trådar går ju off topic efter några inlägg så en ot-kategori skulle jag vilja ha och den skall alla inlägg hamna i per default utom sånt som handlar om mopeder och ot-kategorin skall också vara förvald start-kategori, utan chans att välja någon annan.
Tänk vad smidigt det skulle bli med alla trådar snyggt samlat på ett ställe! Inget krångel att leta bland kategorier och ingen risk att välja fel kategori.
24"-hjul t.ex.
Hur skall jag veta om det är retro-DH-kategorin eller barncykel-kategorin den skall in i? Eller kategorin "Felköp" kanske?
Men det kanske inte var ett felköp för någon annan, och då blev det ju fel kategori ändå!
Jag tycker ditt inlägg är lite väl kategoriskt.

Lars.E

Aktiv medlem
Rapportera
Rapportera
Det måste gå att flytta Rapportera-knappen så att jag slipper läsa det tills jag hamnar på psyket.
Rapportera
Rapportera

s

Aktiv medlem
Samlingssidan man kommer till när man klickar på Forum i menyn visar inte klistrade artiklar. Är det ett medvetet val eller en bugg? :unsure:

Hasse#7

Aktiv medlem
Den lilla boxen för antal sidor i en tråd funkar bra på mobilen. Man kollar antal sidor på mobilen skriver 52 och gå till. Enda problemet är att för mig är siffra och bakgrund har så dålig kontrast att jag nästan gissar vad det står. Det är ljus på ljus typ.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer