Testa nya forumet på Happyride

clnr

Aktiv medlem
tror det blir skillnad om du väljer bifoga bild från menyn ovan inläggsrutan i stället för att använda ”bifoga filer”.

perzzon

Aktiv medlem
Sen den väldigt trevliga omdesignen av förstasidan med annorlunda nyflaggor osv så får man inte längre någon klick-feedback när man trycker på ny. På titeln så markeras den som hastigast innan man skickas vidare men för ny knappen ingen feedback. Det resulterar i att jag varje gång undrar om jag klickat rätt och måste fundera på I vilken tråd jag egentligen hamnade.
Android 9, Chrome 79, brunt tema

Edit: vid närmare studie fungerar det på nyknappen men inte på texten bredvid.

perzzon

Aktiv medlem
En sak till: när man skriver lite längre inlägg hoppar knapparna skicka svar och förhandsvisning runt och lägger sig ofta ovanpå den text man just nu skriver. Det verkar vara när de lägger sig floating ovanpå och man tar bort något som det sker.
Får det inte att hända nu när jag skriver detta meddelande men vid editering nyss.

jonte987

Aktiv medlem
Nu åkte jag på att när jag citerade så kom ett halvfärdigt svar jag förkastat med ovanpå citatet och det såg jag så klart inte.

Finns det något smidigt sätt att inte spara det man skrivit när man lämnar sidan?

zodah

Aktiv medlem
Tycker det är för tunna streck i NY.
1579678650821.png

Sen verkar inte räknaren ta i beaktande pinnade trådar vad gäller radfärg. Det är samma radfärg på sista [Artikel] och "Bredd på fälgtejp".

zodah

Aktiv medlem
Jag har ett gammalt bokmärke happymtb som ger ett antal artiklar pinnade överst. Klickar jag på FORUM i toppnavigeringen eller forumlänken på ett inlägg får jag inte dessa. Konstigt?
1579679692688.png

1579679708047.png

Stentuff

Ny medlem
Vet inte om det hör hit men ni verkar så insatta så jag ställer frågan här.
Annonserna fungerar perfekt på min telefon men i datorn ser jag inga bilder.
Varför?

jomper

Forumpappa
Forumvärd
Vet inte om det hör hit men ni verkar så insatta så jag ställer frågan här.
Annonserna fungerar perfekt på min telefon men i datorn ser jag inga bilder.
För att du har en annonsblockerare aktiverat, inaktivera den för Happyride så fungerar det. Något filter du har tar bort bilder i "annonser" och gör det lite för aktivt.

Jimel

Aktiv medlem
Nu när det är en automatisk skiljelinje till signaturen så måste ju alla ta bort den gamla det fattar ni va?

Nej detta stör mig inte alls!!! :geek:😘

Yonna

Aktiv medlem
Ska skicka dig ett PM för det funkar inte längre nu, jag kan fortfarande läsa medlemmen som jag hade dolt tidigare. Om jag klickar på "ignorera medlemmen" då kommer texten "Du ignorerar redan denna medlem".
Nu funkar ignorera-knappen igen! Bättre också för nu ser man inte heller medlemmens text när nån citerar den. Och de kan inte heller skicka PM längre, härligt. Tack för jobbet, bra gjort!
llkiss.gif

En fråga till; hur stänger man av auto-emoji när man skriver nåt? Eller går det inte?

GoranS

Aktiv medlem
Ah, en Ändra-knapp dök upp nu! (y)
Fundering: När man är i ändra-läge finns det två knappar, Spara och Radera. Har inte vågat trycka på Radera men den indikerar ju att aktiviteten skulle tas bort ur kalendern. Ett inte helt otänkbart scenario är att man av misstag går in och börjar ändra en aktivitet bara för att upptäcka att det var fel aktivitet. Naturligtvis kan man lämna sidan utan att vare sig trycka på Spara eller Ändra. Skulle dock kännas lite mer "ombonat" om det fanns en Avbryt-knapp som gör att man lämnar utan att något ändras.

Absolut ingen stor sak, men jag tänkte jag kunde nämna det i alla fall ...

freddag

Aktiv medlem
finns ingen funktion i nya programvaran att nästa sida i tråden laddar automatiskt med ajax? (heter det ens ajax nuförtin?) det kunde vara opt-in om inte alla vill ha det.

Trots att jag tillhör dem som tycker att allt var bättre förr måste jag erkänna att nya forumet ser riktigt bra ut. Nu när jag tagit bort avatarer, notiser m.m. ser det nästan ut som förr. Men en sak stör jag mig på och det är raden med reaktioner (tummen upp). Finns det något sätt att dölja den på?

42Hz

Aktiv medlem
Trots att jag tillhör dem som tycker att allt var bättre förr måste jag erkänna att nya forumet ser riktigt bra ut. Nu när jag tagit bort avatarer, notiser m.m. ser det nästan ut som förr. Men en sak stör jag mig på och det är raden med reaktioner (tummen upp). Finns det något sätt att dölja den på?
Tja, kör du ad-block eller liknande kan man ju alltid blockera bilden. ;)

Henrik_E

Aktiv medlem
Blockera CSS-klassen .reactionsBar i din adblocker. Om du inte vet vad detta betyder ger jag ingen techsupport.

Lars.E

Aktiv medlem
Varför har det plötsligt börjat att hoppa tillbaka ett par inlägg från nytt inlägg?
När man öppnar med NY-knappen hinner man läsa översta raden på rätt inlägg innan det hoppar tillbaka ett par inlägg upp. (Google chrome på laptop).
Det betedde sig inte så igår på samma dator.

Bikzz

Medlem
Kan ni inte ta bort default-filtret högst upp i tråden ? Måste alltid klicka bort det då jag vill se allt.
Jag vill ta bort en massa gamla pm, hur gör man då ?

xyz-saft

Aktiv medlem
Varför har det plötsligt börjat att hoppa tillbaka ett par inlägg från nytt inlägg?
När man öppnar med NY-knappen hinner man läsa översta raden på rätt inlägg innan det hoppar tillbaka ett par inlägg upp. (Google chrome på laptop).
Det betedde sig inte så igår på samma dator.
Det här händer för mig också. Chrome på Android. Mycket störande. Ingen adblock eller liknande på som kan ställa till det.

Henrik_E

Aktiv medlem
Varannan-färgen på indexsidan förstår inte ignorerade trådar och sticky trådar. Just nu har jag tre trådar på raken med samma bakgrundsfärg.

perzzon

Aktiv medlem
Aha är det det som händer. Skulle just posts en screenshot men hade inte räknat ut varför jag fick dubbelbrunt mitt i sidan.
Jag har inte dolt några trådar. Kommer de trådar som är startade av nån man tidigare dolt att bli dolda?

Stewe

Aktiv medlem
Tycker det nya forumet blev riktigt bra. lagom mycket nyheter.
Men jag tycker personligen att man kanske borde lagt lite mera krut på köp och sälj.
Mera urval, MTB/räcer/Cross, årsmodellspann HT/FS mm. där finns mycket att göra.

Annars, tumme upp :)

Senast ändrad:

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer