Testa nya forumet på Happyride

Pfaff

Aktiv medlem
Det har jag inte lyckats med. Hur gjorde du?
har inte vågat men finns på min profil som alternativ. Frågan är om man hittar sig själv igen eller blir alldeles vilse.
Ta’t inte så allvarligt :)
Däremot händer det en lustig grej om jag som ovan avslutar en mening med en smajly, raden som smajlyn står på försvinner. Eventuellt står första bokstaven i raden kvar.

clnr

Aktiv medlem
Wow, härligt, ni är fantastiska! Bra jobbat! 😘

När jag klickar på Ignorera då står det: "Du ignorerar för närvarande inga medlemmar" och när jag klickar på "ignorera medlem" då står det: "Hoppsan! Vi stötte på några problem. Du ignorerar redan denna medlem." Så hoppas det har lyckats?

Såg just nu att jag hade skrivit ett inlägg som jag inte hade skrivit, men det var Yeew som har samma Y-bokstavfärgavatar. Så trots att jag inte tycker om avatars ska jag ändå ändra lite y-cirkeln nu ..
Stötte på samma problem. Ser numer poster från medlemmar jag döljde på gamla plattformen. När jag klickar på "ignorera" så får jag meddelandet att jag redan ignorerar medlemmen. Laddade då om sidan för att se om inlägget skulle döljas, men ingen skillnad.

JohanA

Administrator
Stötte på samma problem. Ser numer poster från medlemmar jag döljde på gamla plattformen. När jag klickar på "ignorera" så får jag meddelandet att jag redan ignorerar medlemmen. Laddade då om sidan för att se om inlägget skulle döljas, men ingen skillnad.
Intressant. Kan du skicka ett PM till mig, med vilken medlemmen du ignorerat sen tidigare och som nu inte är ignorerad längre.

marr

Moderator
Forumvärd
Bara jag kanske.

Men när jag postat ett inlägg så vill jag ha en snabb väg tillbaka till forumlistan istället. Förr hamnade man där direkt, vilket kanske inte alltid var optimalt heller. Men att scrolla upp för att gå tillbaka är segt.

Edit:
Knappen forum är ju inte användbar. Då el-delen inte intresserar mig.

JohanA

Administrator
Sökfunktionen har inte fungerat som den ska. Kör därför igång en återuppbyggnad av sökindex, det är några miljoner inlägg som ska gås igenom så det tar lite tid och kan dra ner prestandan på servern under tiden.

marr

Moderator
Forumvärd

JohanA

Administrator
Delvis bra. Men forumknappen leder för mig iallafall till vyn med bara olästa. El försvann dock när jag dolde. Jag vill tillbaka forumdelen med alla trådar.
Då är det filter funktionen som du måste justera (ja jag har försökt utvecklarna att ändra detta till default... men tills dess)
Skärmavbild 2020-01-21 kl. 11.39.04.png

Kryssa ur "Olästa trådar", kryssa i "Spara som standard" och sen spara genom att klicka "Filtrera".

marr

Moderator
Forumvärd

jonte987

Aktiv medlem
Delvis bra. Men forumknappen leder för mig iallafall till vyn med bara olästa. El försvann dock när jag dolde. Jag vill tillbaka forumdelen med alla trådar.

Hit vill jag: https://happyride.se/forum/forums/sveriges-trevligaste-cykelforum.1/
Jag får inte bara olästa, efter att ha plockat bort filter. Men jag får inte heller ALLA. Jag trodde det var klistrade som ska
Tack. Bara klistrade inlägg som inte syns då.
Ja, skulle precis skriva det. Klistrade saknas

zinkpasta

Aktiv medlem
En store eloge för det snabba och idoga arbetet med att få det som vi surgubbar (mfl) vill!

(Nu är det bara "Gilla" som borde försvinna.. Edit: Och grafiska smileys!)

Edit2: Saknar också informationen om att ett inlägg har redigerats. Den var bra.
Edit3: Test av info om att inlägget redigerats.

Senast ändrad:

JohanA

Administrator
En store eloge för det snabba och idoga arbetet med att få det som vi surgubbar (mfl) vill!

(Nu är det bara "Gilla" som borde försvinna.. Edit: Och grafiska smileys!)

Edit2: Saknar också informationen om att ett inlägg har redigerats. Den var bra.
Tack!
Ska se vad vi kan göra. Smileys är dock svårt, det ingår ju mera i själva teckenuppsättningen, kanske finns det någon plugin att ladda ner till din webbläsare?
Senaste redigerad syns, men man har ett fönster på någon minut för att rätta till stavfel innan den syns.

JohanA

Administrator
Hur gör man för att slippa klicka på olästa-krysset varje gång man kommer till inläggslistan?
Då är det filter funktionen som du måste justera (ja jag har försökt utvecklarna att ändra detta till default... men tills dess)
Skärmavbild 2020-01-21 kl. 11.39.04.png

Kryssa ur "Olästa trådar", kryssa i "Spara som standard" och sen spara genom att klicka "Filtrera".

storfiskarn

Aktiv medlem
Upptäckte precis att man kunde klicka i markera forumen som lästa, o slippa ny-knappen.
Det gjorde allt så mycket bättre.

Såg nu att så fort det kommer ny tråd så kommer det en ny-knapp. men slipper ha dom på alla trådar iallafall.
Fattar inte meningen med ny-knapparna, känns meningslöst.

Rattnalle

Aktiv medlem
Givetvis.

Finns det någon väg till första sidan i en tråd kvar då? Utan att gå till första olästa och vända. Ibland t ex en RR kanske det är just början jag vill till. Även om det oftast är rätt rätt med första olästa.

zodah

Aktiv medlem
Det verkar man göra genom att klicka på titeln också. Vet inte riktigt vad jag tycker om det än.
Det där funkar inte så bra i mobil, ios chrome. Tar mig ibland till första inlägget men inte alltid. Kan det vara så att en del cookies inte åkte med i migreringen (eller hur det nu funkar)?

jomper

Forumpappa
Forumvärd
Längst ner i inläggslistan kan du markera forumet som läst så börjar du "från scratch". Tror inte läsmarkeringarna migrerades med.

zinkpasta

Aktiv medlem
Ska se vad vi kan göra. Smileys är dock svårt, det ingår ju mera i själva teckenuppsättningen, kanske finns det någon plugin att ladda ner till din webbläsare?
Gott, tack för infon. Beijer (eller nån annan) kanske kan skriva ett stylish-greasemonkey-script som omvandlar alla smileys till sura gubbar? :)

Henrik_E

Aktiv medlem
Om det är ett ojämnt antal sticky trådar får den sista sticky och den första icke-sticky samma bakgrundsfärg.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer