Testa nya forumet på Happyride

JohanA

Administrator
Ser ut som url:er inne i avsnitt som formaterats som code inte blir länkar utan istället enligt:
Länk till sidan: https://happyride.se/forum/threads/metatrad-utlandscykling-ej-lopp.3144698/#post-3144698
Nu har jag på test lagt in bbcoden [ pre] som borde fungera ungefär som code tidigare.

Aha, ja GoranS, då är det bara att göra om alltihopa ! Jag har som tur är sparat detta i en separat fil...
Du behöver bara ändra code till pre. Skicka annars ett pm med länken så kan jag kolla på det åt dig.

GoranS

Aktiv medlem
Nu har jag på test lagt in bbcoden [ pre] som borde fungera ungefär som code tidigare.

Du behöver bara ändra code till pre. Skicka annars ett pm med länken så kan jag kolla på det åt dig.
Om jag inte minns helt galet använde jag pre tidigare. Det kan inte vara så att det automatkonverterats till code i övergången om pre inte stöddes då? Tror att texten i länkarna blivit längre. Har för mig att de bara sa typ happyride.se tidigare. Har dock ändå haft lite funderingar på att stöka om den där sidan så det är ingen jättegrej.

Bikzz

Aktiv medlem
Something Fishy here.. Det funkar inte att kopiera länkar från en fil, klistra in i ett inlägg och publicera. Det funkar inte heller att klicka in på GoranS inlägg och sen klicka vidare på länkarna i detta inlägg till olika andra gamla Happyinlägg.

Freddie L

Aktiv medlem
Ta tillbaka murmeldjuret så är de flesta nymodigheter förlåtna (men inte likes och auto-emojis, ; - ) )!

Forumet var bättre på Lennart Hylands tid.

Fjärdebrunn

Aktiv medlem
Känns som mycket mer styrning av användandet. Det ploppar o far med små noteringar, startsidan laddas om med bara trådar m nytt i där filtret måste klickas bort, mellanlägg för ouppdaterade trådar, en rosa plupp för min egen profil, filtrering hit och dit mm.
När går den unika känslan med den raka feeden du alltid förlorar på att överge förlorad. Kanske gubbgnällig men lite bekymrad.

Yonna

Aktiv medlem
Intressant. Kan du skicka ett PM till mig, med vilken medlemmen du ignorerat sen tidigare och som nu inte är ignorerad längre.
Ska skicka dig ett PM för det funkar inte längre nu, jag kan fortfarande läsa medlemmen som jag hade dolt tidigare. Om jag klickar på "ignorera medlemmen" då kommer texten "Du ignorerar redan denna medlem".

GoranS

Aktiv medlem
Something Fishy here.. Det funkar inte att kopiera länkar från en fil, klistra in i ett inlägg och publicera. Det funkar inte heller att klicka in på GoranS inlägg och sen klicka vidare på länkarna i detta inlägg till olika andra gamla Happyinlägg.
Menar du att du inte kan klicka på länkarna i min metatråd? För mig funkar det.

zodah

Aktiv medlem
ok, nu blir jag lite gnällig : -) Bra att NY-knappen hamnade till vänster, bra att den är lite mindre skrikig. Men nu är den för subtil. LIte tjockare tack : -)

jingleyschmidt

Aktiv medlem
Jag gillade när NY-knappen var en grön ruta med vit text, det blev tydligt. Skönt att det är i vänstermarginalen dock. :D

Har ni ändrat font för övrigt? Och storlek? Alltså överhuvudtaget. Kanske är att det är nytt som spelar ögonen ett spratt, eller så är det en liknande font men inte samma som innan?

EDIT: Ju mer jag tänker på det, desto mindre känns det som jag ens minns från hur det var förut! Förut var NY-symbolen grön i fet, kompakt stil va? Inte grön ruta med vit text? Haha

h.g.j

Aktiv medlem
Jag gillade när NY-knappen var en grön ruta med vit text, det blev tydligt. Skönt att det är i vänstermarginalen dock. :D

Har ni ändrat font för övrigt? Och storlek? Alltså överhuvudtaget. Kanske är att det är nytt som spelar ögonen ett spratt, eller så är det en liknande font men inte samma som innan?

EDIT: Ju mer jag tänker på det, desto mindre känns det som jag ens minns från hur det var förut! Förut var NY-symbolen grön i fet, kompakt stil va? Inte grön ruta med vit text? Haha
www.happyeride.se kan du återuppleva dåtiden....

jingleyschmidt

Aktiv medlem
Åh! Ta tillbaka dom gröna fina färgerna i trådlistan (på länk- och användarnamnen) och den gröna toppen där! Jäkligt nice med vissa kontraster sådär. Skapar lite ordning på något sätt. :D

42Hz

Aktiv medlem
Lite positivt, Ny-knappen är betydligt lättare att pricka på mobilversionen nu! (y)

Tidigare hamnade jag ofta i tråden under!👿

WSMC

Medlem
Tycker att alla inblandade har gjort ett kanonjobb med nya forumet!
Dock saknar jag, som någon redan skrivit, att ha trådtiteln ovanför inläggen, så man vet var man håller hus för tillfället.

Stumpy

Aktiv medlem
Fast det var ju inte trådtiteln som syntes ovanför inläggen, utan inäggstiteln. Den kunde man själv ändra. Tycker iofs att det var rätt störigt ibland att vissa inlägg hade annan titel än tråden, men det var bra när trådtiteln hade bytts eller trådar slagits samman.

plumse

Aktiv medlem
Verkar vara hårdkodat att första tråden efter de klistrade trådarna alltid skall ha samma färg, oavsett vilken färg den klistrade tråden ovanför har?

jonte987

Aktiv medlem
Jag tänkte också på innan att Rapportera står nästan som en del av inlägget. Nog det han menar. Hade sett bättre ut om det också stod till höger

EDIT, det står med Redigera och Radera i mitt eget. inlägg. Bra bra, men det hjälper inte på andras inlägg

Ingen som klagat att det går att radera? Hur länge kan man göra det?

Lars.E

Aktiv medlem
Tack för att du frågar.
Jag försökte inte rapportera. Jag fick bara ett psykbryt efter att ha läst ordet Rapporetra ungefär 10.000 gånger sista dygnet.
Knappen är ju placerad och utformad så att det är svårt att undvika att läsa det i samband med samtliga inlägg man läser.

Däremot vill jag i samband med detta säga att det är bra med den automatiska skiljelinjen som nu finns ovanför signaturerna.

JohanA

Administrator
Tack för att du frågar.
Jag försökte inte rapportera. Jag fick bara ett psykbryt efter att ha läst ordet Rapporetra ungefär 10.000 gånger sista dygnet.
Knappen är ju placerad och utformad så att det är svårt att undvika att läsa det i samband med samtliga inlägg man läser.

Däremot vill jag i samband med detta säga att det är bra med den automatiska skiljelinjen som nu finns ovanför signaturerna.
Okey då är jag med dig! ska se om man kan göra något åt det.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer