Testa nya forumet på Happyride

Tycker överlag det blev riktigt bra, lite smådetaljer, men på det stora hela klart godkänt. Som vanligt tror jag man vänjer sig fort.

Om jag tar bort filtret "Visa endast Olästa" uppe till vänster ovanför trådarna, och sedan går in och läser i en tråd, så är den inställningen inte kvar när jag klickar på Forum.
Det visas fortfarande endast nya inlägg. Går det att lösa med någon inställning som jag har missat?

Jag gillar förbättringarna i överblick av trådarna det har blivit för mig som ofta läser på mobilen. Luftigt är guld för läsbarheten.

Avd irriterande: även om inlägg är lästa (från innan uppgraderingen) så hamnar man på sid 1 när man vill hoppa till första olästa inlägg.

Sen är det vissa saker som är ovana också, men vanan lär komma.

Keep up the good work!

Bra jobbat! Har provat en del på telefon och dator och det verkar ju lovande.

En sak jag tänkte på angående tema. Inläggsräknaren stort K betyder ju Kelvin. Litet k är kilo (1000) ?

Jag gillar förbättringarna i överblick av trådarna det har blivit för mig som ofta läser på mobilen. Luftigt är guld för läsbarheten.

Avd irriterande: även om inlägg är lästa (från innan uppgraderingen) så hamnar man på sid 1 när man vill hoppa till första olästa inlägg.

Sen är det vissa saker som är ovana också, men vanan lär komma.

Keep up the good work!
Det var ju luftigt redan innan, nu faller man ju mellan raderna i luften ;-)

Jag fick gå längst ner och trycka på markera alla som lästa för det där med gå till nytt inlägg skulle funka bra.

Den gamla citeringen hade ju sina brister men att kunna se mer än en nivå känns rätt vettigt för läsbarheten om det går att ändra. Två eller tre vore mer lagom tycker jag. Visst det går att trycka på pilen men sen ska man hitta tillbaka ner igen om man inte läste precis i slutet av tråden.

Finns det möjlighet att skapa och använda egna färgscheman? Jag har försökt hitta ett sätt att ändra den illröda färgen på "NY"-knappen, men mina webbkodsskills är obefintliga, så jag lyckas inte. Och det är så jobbigt för mina ögon att jag inte kan använda översiktssidan just nu. :(

NY-knappen är ju hemsk.
Hade man kunnat byta färg på den så hade det fungerat så otroligt mycket bättre.

Som det är nu så klarar jag knappt av att kolla på sidan.

Testade mörka temat nu, funkar lite bättre.

Jag har lyckats ändra färgen genom att redigera i Firefox med Inspect-verktyget, men jag lyckas inte spara så att det ändras nästa gång jag går in på sidan. Tycker jag följer de instruktioner jag hittar till punkt och pricka, men inget hjälper.

Ni som tycker NY-länken sticker ut för mycket. Vilket tema använder ni? Visar ni profilbilder? Är det på desktop eller mobil?

Så här kan jag alltså göra, tillfälligt, men jag har inte lyckats få till så att det sparas. Men se så mycket skönare för ögonen det är!
happynyknapp.JPG

Den gamla citeringen hade ju sina brister men att kunna se mer än en nivå känns rätt vettigt för läsbarheten om det går att ändra. Två eller tre vore mer lagom tycker jag. Visst det går att trycka på pilen men sen ska man hitta tillbaka ner igen om man inte läste precis i slutet av tråden.
Exakt vad jag satt och tänkte. Överblicken går helt förlorad nu.

Och det här avbrottet stör så sjukt mycket!
Uppfattas som en reklam-banner.
Screenshot_20200120-184831_Chrome.jpg

Och varför skulle jag vilja veta det när "Ny" indikerar var ny information finns att läsa?
"Ny" skall såklart vara längst till vänster. Det var exakt samma förut, att det låg huller om buller men flyttades senare till vänsterkanten.

Visa bilaga 399449
Och varför skulle jag vilja veta det när "Ny" indikerar var ny information finns att läsa?
"Ny" skall såklart vara längst till vänster. Det var exakt samma förut, att det låg huller om buller men flyttades senare till vänsterkanten.
Jag tycker det där var smart. Finns ju en massa trådar med ny info jag inte vill läsa i. Nu syns det vad jag redan kollat på förra besöket.

Fast det är inte riktigt samma sak. Ny släcks när du besökt en tråd.
Ska kika på placeringen av ny.

Tillbaka
Topp