Testa nya forumet på Happyride

Jag får bara valen "Relevans" och "Datum".

Det funkar med datum men lite omständligt att gå in på Avancerad sökning och klicka i Datum, känns som att det borde vara default i vanlig sökning. Men det kanske är olika vad man tycker.
Håller med om att det varit lite rörigt. Nu har jag styrt om en del i navigeringen. Så länkarna leder till samma sida, från huvudmenyn (Forum -> Sök trådar) och via avancerad sökning...

Får nog formulera om det sista, blir mer logiskt om jag söker med "Datum".
Om du söker med "götte" och efter Datum hittar den flera inlägg via rubriken, men om du gör samma med ikryssat "bara rubriker" så måste du söka med "götte*".
Jag förstår. Men tyvärr vet jag inte varför det är så, ska undersöka saken.

Det t här med liknande trådar känns ju inte riktigt rimligt. Den här tex.

En massa gamla trådar, som inte alls är relevanta... Screenshot_20220803-155035_Chrome.jpg

Håller med om att det varit lite rörigt. Nu har jag styrt om en del i navigeringen. Så länkarna leder till samma sida, från huvudmenyn (Forum -> Sök trådar) och via avancerad sökning...

Jag förstår. Men tyvärr vet jag inte varför det är så, ska undersöka saken.

"Forum -> Sök trådar" har jag aldrig använt, men är ju bra om det blir samma som avancerad sök.
Jag använder mest "Sök" vid förstoringsglaset, längst till höger i menyn. Det är där jag menar att det kanske skulle vara default med sortering på senast först. Men det är ju personligt vad man föredrar, och kanske svårt att ändra.

Det t här med liknande trådar känns ju inte riktigt rimligt. Den här tex.

En massa gamla trådar, som inte alls är relevanta...
Testade och rensade cachen så liknande trådar byggs upp igen och nu blev matchningen något bättre på gesunda-tråden. Men bristen av gulaschtrådar på Happy gör att matchning där kommer att bli svår =)

Känns ändå som det mest kommer bidra till trådarkeologi, men vi får se helt enkelt

Jaaa…
Nog är det spännande.

C5F8C904-182A-465A-9365-D6A062825E12.png

- matchande tråden komradio.
(som jag lite besviken upptäckte inte hade ett dug med strava att göra)

Däremot är det fortfarande lite vilda västern med forum på min padda, (Äpple med chrome) långa svarstider och alltid nåt inlägg som öppnas utan att vara tillfrågad!?
Inga problem på samsungtelefonen.

Kanske borde ha postats i ngn [OT] Vilken mobil-tråd, men men:
Samsung Flip 3, underbar att ha i fickan.
Tog den via studentabonnemang (funkar för alla under 18, dvs min son) på Comviq. Min 6k gräns gick ju åt skogen så klart. Men bara med 480:- ? Galet bra erbjudande och jag är sjukt nöjd än så länge. Fan värt pengarna enbart för att kunna slå igen telefonen när man avslutar ett samtal.
Nu erbjuder Comviq rabatt på nya Samsung Flip 4, för alla (enl Prisjakt "sparar" man ~1,2kSEK på telefonpriset), men mest för studenter och +55; ("sparar" ~3kSEK)
Men med 36 månaders bindningstid, 15 GB surf och endast för 128 GB varianten av telefonen.

Kanske borde ha postats i ngn [OT] Vilken mobil-tråd, men men:

Nu erbjuder Comviq rabatt på nya Samsung Flip 4, för alla (enl Prisjakt "sparar" man ~1,2kSEK på telefonpriset), men mest för studenter och +55; ("sparar" ~3kSEK)
Men med 36 månaders bindningstid, 15 GB surf och endast för 128 GB varianten av telefonen.

Tjena!

Samma totalpris för telefonen om man tar avbetalning på 24 månader.
Men man skulle slått till förra veckan, då var priset lägre och man fick en Smartwatch på köpet.

Nu är det möjligt att få notiser på iOS och safari när något nytt händer som du bevakar.
  1. Besök forumets startsida.
  2. Välj "Lägg till på hemskärmen"
    IMG_6996.PNG
  3. Besök forumet via den nya ikonen
  4. Logga in och välj att aktivera notiser

Jag har upplevt många gånger det senaste att det står i trådlistan att en tråd är uppdaterad senaste 5 minutrarna men när man laddar sidan finns där ingen post. Tror det gäller över olika devices men är inte säker. Posten brukar dyka upp efter 5-7 minuter.
Tid och postar står som den nya i listningen men inget spår av den i trådvyn.
Tror det funnits ett par månader. Har inte orkat leta reda på den här tråden för att posta tyvärr :(

Jag har under en tid haft problem att youtubetråden och musik just nu - tråden har kraschat Chrome på mobilen. Jag har trott att det, trots "premium android mobil" varit mobilen.

Idag snurrar de trådarna bra även på min mobil.

Jag tar tillbaka. Jag tror att det tar för lång tid att ladda de inbäddade yt-klippen...

Jag har under en tid haft problem att youtubetråden och musik just nu - tråden har kraschat Chrome på mobilen. Jag har trott att det, trots "premium android mobil" varit mobilen.
Jo, det är mobilen. Kraschar fliken på iOS också när det är en sida med 50 youtubeklipp. Funkar när senaste sidan bara innehåller 10-20 filmer, men sedan ballar det ur.

Tillbaka
Topp