Testa nya forumet på Happyride

Det finns en sak som stört mig länge med notis-ikonen när man är inloggad och tittar på forumet; den beter sig inte konsekvent om man är på desktop- eller mobilsidan.

På både desktop och mobil öppnas popup-notislistan och man är kvar på sidan man var på innan när man trycker på notisknappen första gången.

När notislistan är öppen och man trycker på den igen beter den sig dock olika på desktop och mobil.

På mobil stängs listan.

På desktop tas man till sidan med alla ens notiser. (För att stänga popuplistan på desktop måste man klicka utanför den.)

Personligen föredrar jag hur den beter sig på mobilsidan, vill jag gå till listan med alla mina notiser kan jag göra det genom länken "Visa alla" längst ned i pop-up-listan.

För mig beter sig notis ikonen likadant för desktop och mobilt. Gör man två klick på ikonen kommer man till notissidan.
Klickar man utanför ikonen/listas stängs listan ner.

Det finns en sak som stört mig länge med notis-ikonen när man är inloggad och tittar på forumet; den beter sig inte konsekvent om man är på desktop- eller mobilsidan.

På både desktop och mobil öppnas popup-notislistan och man är kvar på sidan man var på innan när man trycker på notisknappen första gången.

När notislistan är öppen och man trycker på den igen beter den sig dock olika på desktop och mobil.

På mobil stängs listan.

På desktop tas man till sidan med alla ens notiser. (För att stänga popuplistan på desktop måste man klicka utanför den.)

Personligen föredrar jag hur den beter sig på mobilsidan, vill jag gå till listan med alla mina notiser kan jag göra det genom länken "Visa alla" längst ned i pop-up-listan.
Jag har observerat samma beteende. Upprepat klick på mobil stänger popup-notislistan.

För mig beter sig notis ikonen likadant för desktop och mobilt. Gör man två klick på ikonen kommer man till notissidan.
Klickar man utanför ikonen/listas stängs listan ner.
Har testat i mobilen med Brave/Firefox/Chrome (på android), där stängs listan med andra trycket.
Har också testat i mobilläge på desktop (på mac) med genom utvecklarkonsolen i Chrome/Firefox, och får samma beteende (andra trycket stänger listan).

Sökfunktionen alltså! Den måste väl kunna förbättras?
Screenshot_20260127_095231_Chrome.webp

Med tanke på träffsäkerheten som uppvisas i bilden ovan kan jag tycka att man borde avskaffa icke-Google alternativet helt och göra Google till standardvalet.

Tillägg: Numera försöker jag inte ens med Happys sök utan jag öppnar en ny flik och söker direkt i Google.

Senast ändrad:
Just nu upplever vi fördröjning på mail från Happyride till hotmail/outlook konton. Så om möjligt använd någon annan mailadress.

Skulle vilja påstå att standardsökningen är provocerande dålig. Imponerande faktiskt. För ett tag sedan (månader?) så verkade den plötsligt fungera helt ok från ingenstans. Men nu har den helt gett upp.

Tråden Fula hojar!! Heter exakt så (med versalt H visserligen, men det gör ändå ingen skillnad). Den ligger på förstasidan och har nya inlägg. Hur kan det ens bli så här:

1000026633.webp

Senast ändrad:
Det är lite konstigt att den som har begränsat åtkomst till profilen även stänger åtkomst till sina annonser på K&S om de är flera än en.
Alltså, jag tittar på en annons och ser att säljaren har tio aktiva annonser men åtkomst till dom nekas 🤔(I så måtto att jag naturligtvis kan bläddra genom samtliga 139 sidor med annonser och öppna var och en. Meeeeen..)

I vissa trådar fungerar det inte att svara på (citera) ett tidigare inlägg för mig, medan det fungerar helt utmärkt i andra trådar. Är det ett känt problem?

Visa bilaga 815459
Är jag ensam om detta problem?

Edit: en lösning är att högerklicka på Svara och välja att öppna i en annan flik, då kan jag stänga den nya fliken och bara uppdatera sidan så ligger inlägget jag vill citera på plats.

Hela min övre rad är gråad
B,I, trepunkt, bifoga länk/bild etc går inte att använda längre. Måste använda Bifoga filer längst ner till vänster

Lag upp en annons och fick en, ny, fråga om skick (med tydliga definitioner för kategorier). Men jag ser inte skicket i annonsen. Vad är tanken här? Att aktivera det när fler nya annonser finns som har med skicket?

Det här med att mobilversionen har lagt in '"eventfoto" där k&s tidigare låg i menyn högst upp till vänster måste ha ökat trafiken in dit med ungefär 3000%. Eller så är det bara mitt muskelminne som spökar.

Det här med att mobilversionen har lagt in '"eventfoto" där k&s tidigare låg i menyn högst upp till vänster måste ha ökat trafiken in dit med ungefär 3000%. Eller så är det bara mitt muskelminne som spökar.

Jag har problem med muskelminne för att Forum inte längre är högst upp.

Flaggan för senaste besök verkar vara lite trasig, numera har jag endast trådar som inte har uppdaterats sedan mitt senaste besök. Oklart om den bara inte funkar, eller om det beror på att jag går via första-sidan. Hur som helst går det inte längre att se vilka trådar som har uppdaterats sedan sist.

När jag går in på själva startsidan Happyride.se eller typ köp & sälj så har jag alltid typ 5 notiser och blir lika lurad varje gång. För när jag går in på forumet är det noll eller färre ändå. Varför? Öppnar jag notiserna utanför forumet så har det ändå inte dykt upp något nytt

När jag går in på själva startsidan Happyride.se eller typ köp & sälj så har jag alltid typ 5 notiser och blir lika lurad varje gång. För när jag går in på forumet är det noll eller färre ändå. Varför? Öppnar jag notiserna utanför forumet så har det ändå inte dykt upp något nytt
Det kan vara gamla notiser som finns några sidor bak på notissidan
Om du inte vill kolla flera sidor bakåt kan du rensa din notishistorik med knappen uppe till höger "Markera som läst"

Tillbaka
Topp