The Absa Cape Epic

The Absa Cape Epic
Jenny och Thomas fortsätter starkt. Vinner dagens sträcka med 9:39 och leder nu totalen med 16:24.
De var dessutom idag ca 3 min snabbare än damvinnarna Spitz/de Groot.

Jennie Stenerhag och Esther förlorade spurten mot Spitz/de Groot men behåller dock totalledningen med nästan 9 minuter över Spitz/de Groot.

Grymt imponerande!

Friberg/Wengelin slutar på 20 plats idag, drygt 20 min efter segrarna.

Imorgon väntar 112km och 2150m klättring. Lika långt som Finnmarksturen var en gång i tiden men "aningen" fler höjdmeter.

The Absa Cape Epic
Eliten befinner sig i sista mera stigningen. Många verkar bli hårt grillade där ute.

113.20161004094246.img.jpg

The Absa Cape Epic
Rissveds och Frishknecht vinner etappen idag igen!
Stenerhag och Suss var i ledning vid WP3 med 1:15 i damklassen.

Friberg/Wengelin låg länge med i tätgruppen, slutade tillslut 11:a på dagens etapp.

Bra jobbat av alla!

The Absa Cape Epic
Verkligen!
Extra kul att Wengelin och Friberg bara 10 min efter segraren och bästa insats hitills.

Sauser och Kulhavy petades ner till 3 plats efter punkaincident.

Shurter och Stirnemann nu 2a i GC bara 1.40 efter Fumic och Avancini.

Sternhag och Rissveds drygade ut sina ledningar i resp klass. Grymt kul och vilka tjejer!

3 etapper kvar med värsting stege 6 103km och 2750hm i stekande värme.

The Absa Cape Epic
konscious sa:
Verkligen!
Extra kul att Wengelin och Friberg bara 10 min efter segraren och bästa insats hitills.

Sauser och Kulhavy petades ner till 3 plats efter punkaincident.

Shurter och Stirnemann nu 2a i GC bara 1.40 efter Fumic och Avancini.

Sternhag och Rissveds drygade ut sina ledningar i resp klass. Grymt kul och vilka tjejer!

3 etapper kvar med värsting stege 6 103km och 2750hm i stekande värme.

I första etappen hade dem också punkaincident...annars skulle de vara "numero uno" utan problem...

The Absa Cape Epic
Ny ledare GC med Shurter och Stirneman där Cannondale Factory Racing XC tappade rejält över 10 min efter 2 punkteringar.

Rissveds levererar grymt igen, snabbaste kvinna där ute med sin chef Frischknecht. Vann dagens etapp med över 17 min!
Sternehag visar vilken grym XC cyklist hon är.

Wengleing Friberg Bioracer-Apollo Sports gjorde en mycket bra stabil insats #11 bara 12m bakom SCOTT-SRAM MTB Racing team.

Lite roligt att TdF vinnarna Cadel Evans och George Hincapie vann etappen Master klassen 21m efter segrarna och nu 3a i sin klass i sammandraget.

Scott teamen samarbetar, verkar vara en vinnande strategi.

Skrmavbild2017-03-24kl.17.23.30.png

Morgondagens etapp kommer vara den tuffaste, vad som helst kan hända.
Eller vad sägs om uppförsbacken Groenlandberg! Anses vara den tuffaste klättringen ever.

"In 2017 the route returns to the rugged track which rises more than 600m along nine kilometres of rocky, sandy climbing ? the average gradient is seven percent but one or two sections tilt up more than 20%."

Skrmavbild2017-03-24kl.17.25.39.png

Senast ändrad:
The Absa Cape Epic
Håller tummarna för Jennnie Stenerhag i dag, grymt om både hon och Jenny Rissveds vinner sin klass!
Finns det nån live streaming ? den på cape epic sida är blockad i Sverige.. suck!

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp