The Alt Tour 2021

fhloston

Aktiv medlem
The Alt Tour 2021
Lachland Morton cyklar TdF osupporterat inklusive transfersträckor. Lite Rando, eller kanske bike packing.

The Alt Tour 2021
Alltså cyklar han ens några vanliga tävlingar för EF? Har bara sett honom i olika typer av "media stunt" sammanhang där han adventurecyklar.

The Alt Tour 2021
Jag som inte är "landsvägscyklist" (även om jag cyklar landsväg) tycker att hela Rapha EF-grejen är kul där de låter sina cyklister köra annat utanför touren. Som person och det han gör i "alternate calendar" är ju grymt. Han är ju en väldigt kompetent cyklist och presterar väl inte bäst på världstouren men jag blir alltid glad av att se hans cykeläventyr och har man inte kollat igenom det som finns från Rapha och EF på tuben så kan det rekommenderas.

Senast ändrad:
The Alt Tour 2021
Dessutom var det loppet A-B utan transfer, Lachlan cyklar ju inge bara etapperna (som de är) utan också sträckorna mellan mål och start.
Nu har jag inte full koll på årets upplaga, men bara etapperna brukar väl summera till ca 350 mil. Till det transfers som sagt, som i vissa fall kan vara långa, speciellt den sista inför Paris-etappen. Och allt detta på tre veckor plus en helg,

Men visst gjorde även stålfarfar en prestation, inget snack om det.

The Alt Tour 2021
Dessutom var det loppet A-B utan transfer, Lachlan cyklar ju inge bara etapperna (som de är) utan också sträckorna mellan mål och start.
Nä, det verkar inte alls vara samma sak. Fel land, fel lopp, mycket kortare sträcka.
Ja stålfarfar var klen. Körde först från helsingborg till starten i Haparanda och sen från Haparanda till ystad. Osupportat och på standardcykel.

The Alt Tour 2021
Ja stålfarfar var klen. Körde först från helsingborg till starten i Haparanda och sen från Haparanda till ystad. Osupportat och på standardcykel.
Du valde verkligen att kopiera "det bästa" av ooms inlägg...

Varför driva tesen att andra skulle anse att lantbrukare Gustav Håkansson "var klen" bara för att de inte håller med om att de två prestationerna är "samma sak"?

The Alt Tour 2021
Och här idag på Col du Tourmalet. Han verkar gilla bira också ?.
IMG_20210710_185902_338.jpg

The Alt Tour 2021
På samma tema, men i mer human form då transfersträckorna inte gjordes till cykel var https://www.adlibris.com/se/bok/hakans-tour-de-france-9789163712609 Å andra sidan var den personen långt ifrån något proffs så utmaningen var kanske lika stor där!? Det som jag tycker är intressant är dock att det illustrerar att sträckan som sådan faktiskt inte är övermänsklig att cykla under tre veckor (+en helg). Det som i mina ögon är mer galet är hur (hårt) de kör sträckan på touren.

The Alt Tour 2021
Tillbaka
Topp