Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du får ta epic:en när du skall cykla med Bosse. :)Blev en kortare tur idag med Bo Dertell hemma på Södertörn. Underlaget var kämpigt riktigt dåliga grusvägar och en del sönderkörda skogsvägar, det var inte topp kvalitet.
Dagens tur satte mig i fundering på 50mm däck…
Ja nästa gång så!!Du får ta epic:en när du skall cykla med Bosse. :)
Dags för monstercross med 2.2". Thunder Burt.Ja nästa gång så!!
Ja, kanske. Ska kolla dem nya Pirellidäcken om det är något att ha först är tanken!Dags för monstercross med 2.2". Thunder Burt.
Ursäkta mig, för en utan kunskap eller koll vad är det för cykel?Fick lite tid över igår eftermiddag. Körde slottsrundan, Kungsängen-Runsa-Rosersbergs slottspark. Blåste hårt från sydöst, fick fin medvind till vändpunkten. Hemåt lite motvind men höll mig i lä av skogen i så stor utsträckning som möjligt.
Blev 56 happykilometer.Visa bilaga 825224Visa bilaga 825225Visa bilaga 825226
Ramset GR201 med styre och sadelstolpe. Beställde från TanTan. Byggde hjulen och lackade ramen själv. Lösa delar från bla SRAM, WheelTop, Shimano och Token. Lite Kina skit delar.Ursäkta mig, för en utan kunskap eller koll vad är det för cykel?
Jag tycker att din cykel är värd en egen trådRamset GR201 med styre och sadelstolpe. Beställde från TanTan. Byggde hjulen och lackade ramen själv. Lösa delar från bla SRAM, WheelTop, Shimano och Token. Lite Kina skit delar.
Tack Håkan. Startar en tråd om mitt bygge.Jag tycker att din cykel är värd en egen tråd
Kanske inte en byggtråd, det är väl för sent?
Men en dokumentationstråd med detaljerade beskrivningar av delarna
och många av dina fina bilder.
Kan inte det vara ngt?
Burls titan, plats för 2,25" utan problemFinns det någon gruscykel med dubbla framklingor (x2) som klarar MTB-däck 53mm eller bredare?
Finns det någon gruscykel med dubbla framklingor (x2) som klarar MTB-däck 53mm eller bredare?
www.rodeo-labs.com
Lättrullande? Se mitt inlägg strax ovanför dittVisa bilaga 825890
Premiär på många sätt idag, första gången med bockstyre och första svängen med hemmabygget, dock på 30mm däck just nu men bredare ska på. Tips på lättrullande? Kommer nog bli 80/20 asfalt/grus, bredaste som går i är just under 50mm
Ramen är en spcycles GR069 från aliexpress och resten av cykeln är också ihopplock från ali.
Det ser snabbt och härligt ut! Kul att se att även MTB-åkare kör - alla ska med!Dagens tur på Södertörn, bra gäng, kallt i vinden, men skönt i lä. Visa bilaga 825939Visa bilaga 825940Visa bilaga 825941
Ja idag var det lite blandat. Det var snabbt i medvinden kan ja säga!Det ser snabbt och härligt ut! Kul att se att även MTB-åkare kör - alla ska med!
När det kommer till grusvägar spelar underlaget väldigt stor roll för farten. I helgen var jag ute på en lång runda, där farten pendlade vilt, allt beroende på vilken typ av grus det var.Hejsan!
Kul att se allas fina turer. Ny till tråden, söderort och gravel :) Justerar fortfarande min nya cykel så den passar bra. Liten tur ner till Skärholmen i Sätra parken. Har cyklat en del landsväg och har bara det som referens. Vad brukar ni hålla för fart ? Vad tar en 7-8mils runda för er ?
mvh Jacob
Kan bara komplettera med att grusvägar ofta är mer knixiga än asfaltsvägar. Det blir många lågfartskurvor, branta småbackar och staket/grindar som måste passeras, allt detta sänker snittet.När det kommer till grusvägar spelar underlaget väldigt stor roll för farten. I helgen var jag ute på en lång runda, där farten pendlade vilt, allt beroende på vilken typ av grus det var.
Tydligast var en spikrak lång grusväg över slätten med stark medvind där det var enkelt och bekvämt att hålla 40 i snitt, men när bonden hade lagt ut sprängsten på ett segment sjönk farten till 20 km/h, allt annat lika.
Suktat efter den cykeln dagligen i ett års tid. Måste försöka få fatt på en och testa så man får det ur systemet alt köper en.