Manurhin2
Aktiv medlem
The Gravel tråd
Elväxlar är helt perfekt, även på vintern.Är jäkligt sugen på just en gravelcykel som kan svälja lite fetare däck!
Har varit sjuk sen 3 år och har sålt av min cross (Crux) och min racer (Tarmac) + min mtb (Stumpjumper) det enda jag har kvar nu är en Fatbike (Dude) + Elcykel (Levo Turbo)
Blev friskförklarad som många här vet från min leukumi för typ 2 veckor sedan så nu vill jag ha en träningscykel :)
Går på blodförtunnande så läkarna vill helst inte jag ger mig ut i stök och vägarna är för tråkiga söker alltså nått för grusvägar å lättare terräng.
Tror en gravel är rätt då den även kan ta dubbdäck.
Tittar lite på Canyons Grizl CF SL7 etap men är lite osäker på just det här med elbakväxlar som jag aldrig använt. undrar oxå om jag klarar mig med singelklinga fram T-40? Eller om man ska ha dubbelklinga fram?
Lägger in en liten bild på min sålda men ack så saknade Crux. Visa bilaga 528545
Jag provade singelklinga på min gravel men bytte till dubbel då växelomfånget med relativt täta växlar, 10-36, inte räckte till men då tränar jag för det mesta och trampar även nerför. Dubbelklicka funkar mkt bättre.
Idkar man mest upplevelsecykli g har det nog ingen som helst betydelse.