Visst är gubben i rallarbranchen!Visa bilaga 570390
Dom hålls med spårarbeten på järnvägen, Nån som har koll på vad dessa vagnar gör?
Dom rullade förbi mig under gårdagens tramp.
@Paco är inte du i rallarbranchen?
Ser ut som "grus/sten" vagnar som dom har när dom lägger nya rälsar tror jagVisa bilaga 570390
Dom hålls med spårarbeten på järnvägen, Nån som har koll på vad dessa vagnar gör?
Dom rullade förbi mig under gårdagens tramp.
@Paco är inte du i rallarbranchen?
Mellan Karlstad och Kristinehamn.Visst är gubben i rallarbranchen!
Ser ut som makadamvagnar men tycker inte att utsläppen ser ut som på vanliga mackvagnar. Vart i landet är det?
Packad o klar. För äventyr på lördag . Byte styrväskan mot min toptube väska ist blir väl mer "Aero"
Ja precis. Jag byte alltså till toptube bag efter bilden togsEn toptube bag måste väl vara mer aero ändå.
Testar nu motsvarande sträcka på andra sidan Öresund. I bild syns nästan all grus vi hittade men det var fint ändå!Skånegrus längs Sveriges längsta (?) gräddhylla Helsingborg N - Mölle.
Visa bilaga 570654
Civilklädd = inga roadies hälsade. Alla touringcyklister hälsade. Jag har inte riktigt hajat reglerna ännu.
Luftiga cykelskorTestar nu motsvarande sträcka på andra sidan Öresund. I bild syns nästan all grus vi hittade men det var fint ändå!
Visa bilaga 571902
Yes, standardskon för temperaturer 15+Luftiga cykelskor![]()
Ingen gravel-cykel av lite högre kvalitet kommer göra bort sig på landsväg. Om det kommer bli mycket landsväg eller landsväg tillsammans med andra bör du köpa en gravel med 2*12 växlar.Hej, ni kanske kan hjälpa mig.
Är ute efter en gravelhoj som inte gör bort sig på landsvägen med ett extra hjulpar. Alternativt tvärt om, en lvg hoj med mycket utrymmet för däck (45mm).
Tittade på scott addict gravel men den verkar inte finnas?
SIE: Är rutten Helsingborg-Mölle lätt att följa/hitta ? Är det grus hela vägen ?Skånegrus längs Sveriges längsta (?) gräddhylla Helsingborg N - Mölle.
Visa bilaga 570654
Civilklädd = inga roadies hälsade. Alla touringcyklister hälsade. Jag har inte riktigt hajat reglerna ännu.
Vad är det för märke på hojjen?Skånegrus längs Sveriges längsta (?) gräddhylla Helsingborg N - Mölle.
Visa bilaga 570654
Denna:Vad är det för märke på hojjen?
Japp den följer den välskyltade Kattegattleden, endast sista sträckan över ett fält till Mölle avviker.SIE: Är rutten Helsingborg-Mölle lätt att följa/hitta ? Är det grus hela vägen ?
Jag kör med Mio cyclodisover gps. Där ställer man in vad man helst vill ha för underlag och så drar den rutterna efter det. Tycker det funkar riktigt bra. 80% av min runda idag va på grus/gräs/stig.Hur gör ni om ni vill hitta en rutt med övervägande del grus? Komoot? Strava? I s f hur i apparna?
Starkt jobbat!Ja jävlar då va man hemma . Vilket äventyr och vilka vägar/stigar/
Låter ju kanon, men jag kör med mobil (iPhone) på styret. Verkar inte finnas Mio som app.Jag kör med Mio cyclodisover gps. Där ställer man in vad man helst vill ha för underlag och så drar den rutterna efter det. Tycker det funkar riktigt bra. 80% av min runda idag va på grus/gräs/stig.
Tycker tyvärr att Komoot misslyckas med det, ställer in såväl MTB som Gravel, men den enda skillnad jag märker är fler skogsstigar och långsammare beräknad genomsnittshastighet.Hur gör ni om ni vill hitta en rutt med övervägande del grus? Komoot? Strava? I s f hur i apparna?
Ja precis körde pyttebaneleden mellan älvsered o Ullared käkade pizza i UllaredStarkt jobbat!
Där var du nästan hemma hos mig, ju.
Blev det något på Pyttebaneleden mellan Ullared och Älvsered?
I så fall kan det hända att jag satt i en kanot nära en av broarna och fiskade.![]()
Gjorde det innan med. Men kör min träning på klockan och sen gps för vägvisning . Mio är som en Garmin, wahoo mfl .Låter ju kanon, men jag kör med mobil (iPhone) på styret. Verkar inte finnas Mio som app.
Fattar. Men nu har jag investerat i dyrt fäste o s v. Går det lösa via Strava eller Ride With GPS? Saknar verkligen just den funktionen, att söka på underlag.Gjorde det innan med. Men kör min träning på klockan och sen gps för vägvisning . Mio är som en Garmin, wahoo mfl .
Jag har testat ett gäng appar men nära Göteborg är det mig veterligen verkligen snålt med grus om man inte vill köra varv runt delsjöarna. Har du möjlighet att ta dig ut mot Mollsjönäs/Vättlefjäll så finns där en del. Har själv aldrig varit där medelst cykel dock, tar jag bil till cykling är brukar det vara stigcykling som står på schemat..Fattar. Men nu har jag investerat i dyrt fäste o s v. Går det lösa via Strava eller Ride With GPS? Saknar verkligen just den funktionen, att söka på underlag.
Det är fel håll för mig tyvärr. Jag finns söder om Göteborg och tar mig sällan och ogärna norrut, däremot gärna i söderled. Mot kontinenten!Jag har testat ett gäng appar men nära Göteborg är det mig veterligen verkligen snålt med grus om man inte vill köra varv runt delsjöarna. Har du möjlighet att ta dig ut mot Mollsjönäs/Vättlefjäll så finns där en del. Har själv aldrig varit där medelst cykel dock, tar jag bil till cykling är brukar det vara stigcykling som står på schemat..
Den här vill man ju köra innan sommaren är överJapp den följer den välskyltade Kattegattleden, endast sista sträckan över ett fält till Mölle avviker.
Inte så mycket grus dock, max 5 av ca 30 km. Men verkligen en scenic route.
Knåpade ihop en liten sväng med några av mina favoritvägar i närområdet. Kanske kan ge lite inspiration.Provade nya cykeln på lite grus idag, kändes bra men samtidigt kanske inge vidare vägar för äkta känsla :)
Om någon är sugen att ta med en pigg nybörjare på lite sightseeing och vill visa på vad Stockholm har att erbjuda i gravelvägar vore det väldigt uppskattat!
Visa bilaga 572469 Visa bilaga 572470
Det finns tips i tidigare postade inläggGår det lösa via Strava eller Ride With GPS? Saknar verkligen just den funktionen, att söka på underlag.