liveforthis
Aktiv medlem
The Gravel tråd
Samma här, visst är det kanonväder för cykling! Cyklade kors ochtvärs genom halva Skåne igår i olika ärenden, mer eller mindre nonstop från tidig morgon till sen kväll, var inte hemma igen förrän vid halvtiotiden. Passade såklart på att cykla grus och stig så fort tillfälle gavs.God fortsättning!
Det blev en juldagen runda solo. Blött , frostigt och dimma . Helt underbart helt enkelt. Gött jävla smutsig blev man.
Ja det är gött och va ute helt enkelt. Jag hade en -3/-5 grader så va lagom gött de 2tim jag va ute 😄. Imponerande att du kör en heldag så 👊🏻Samma här, visst är det kanonväder för cykling! Cyklade kors ochtvärs genom halva Skåne igår i olika ärenden, mer eller mindre nonstop från tidig morgon till sen kväll, var inte hemma igen förrän vid halvtiotiden. Passade såklart på att cykla grus och stig så fort tillfälle gavs.
Gabeljunga
![]()
![]()
![]()
![]()
Komma ut i friska luften och se sig lite omkring, cykel är det perfekta redskapet för det! Här var det 6 plusgrader, kändes som rena sommarvärmen, ingen konst då att vara ute en hel dag :)Ja det är gött och va ute helt enkelt. Jag hade en -3/-5 grader så va lagom gött de 2tim jag va ute 😄. Imponerande att du kör en heldag så 👊🏻
Hur gick det här egentligen?Fattar. Men nu har jag investerat i dyrt fäste o s v. Går det lösa via Strava eller Ride With GPS? Saknar verkligen just den funktionen, att söka på underlag.
Prova Komoot.Hur gick det här egentligen?
Och har någon tips om vilken iPhone-app som gäller för navigering inkl gpx-import numera? Testade Ride with GPS under provperiod för några år sen och den var bra, men abonnemangstjänster har jag så det räcker. Engångsbelopp på några hundra är ok.
Vad blev den verkliga bredden?Nya sommarhjul till Zetorn:
Visa bilaga 603560
Får ut och mäta då. Har haft samma däck monterade på lika bred fälg förut, fast inte hookless.Vad blev den verkliga bredden?
Lyxiga gravelhjul! När du äter bakelser äter en annan mögligt bröd 🤷🏼♀️😁Nya sommarhjul till Zetorn:
Visa bilaga 603560
Tycker att det är trevliga hjul. Gillar hooklessfälgen faktiskt. Tycker att man får bättre stöd i däcksidorna än med ”hooked” i samma bredd, så jag kör något lägre däcktryck på 303 FC.Lyxiga gravelhjul! När du äter bakelser äter en annan mögligt bröd 🤷🏼♀️😁
Var ju ganska bra, många däck mäter 3mm minus även på 25 mm fälgar53,6 mm brett.
Visa bilaga 603612
Look 765 Gravel RS har plats för 44or (45or på bild) och är fortfarande race när det behövsNu är tiden för att drömma om och planera vårens cykelköp. Själv letar jag efter en ram som tar 44 mm däck och inte vara alltför trist på landsväg, för att ersätta min SuperX. Tex Addict Gravel eller Supersix SE. Basso Palta II är också snygg. Tyvärr är cyklarna antingen slutsålda eller för dyra. Vilken cykel drömmer du om?
Har funderat på en måttbeställd stålram från någon av de polska rambyggarna, Orlowski eller Rychtarski för att få en ram som klarar runt 47 mm däck. Problemet är bara att det är väldigt svårt att på förhand säga om en ram är riktigt bra eller bara ok när man inte har möjlighet att cykla på den och de kostar ändå runt 15´för den typ av ram jag vill ha.Nu är tiden för att drömma om och planera vårens cykelköp. Själv letar jag efter en ram som tar 44 mm däck och inte vara alltför trist på landsväg, för att ersätta min SuperX. Tex Addict Gravel eller Supersix SE. Basso Palta II är också snygg. Tyvärr är cyklarna antingen slutsålda eller för dyra. Vilken cykel drömmer du om?
Lite samma lika! Behöver en roligare pendlare och tänker att jag kan flytta ner divergen i hierarkin. Men då behöver ju platsen fyllas med ngt kul.Nu är tiden för att drömma om och planera vårens cykelköp. Själv letar jag efter en ram som tar 44 mm däck och inte vara alltför trist på landsväg, för att ersätta min SuperX. Tex Addict Gravel eller Supersix SE. Basso Palta II är också snygg. Tyvärr är cyklarna antingen slutsålda eller för dyra. Vilken cykel drömmer du om?
Något i stål, max 40mm. Och utan helt utan möjlighet att fästa väskor och annat konstigt på gaffeln.Nu är tiden för att drömma om och planera vårens cykelköp. Själv letar jag efter en ram som tar 44 mm däck och inte vara alltför trist på landsväg, för att ersätta min SuperX. Tex Addict Gravel eller Supersix SE. Basso Palta II är också snygg. Tyvärr är cyklarna antingen slutsålda eller för dyra. Vilken cykel drömmer du om?
Varför vill du inte ha saker på framgaffeln?Något i stål, max 40mm. Och utan helt utan möjlighet att fästa väskor och annat konstigt på gaffeln.
Låter exakt som det jag söker. Tyvärr över min budget på runt 35’. Felt Breed Carbon ser också läcker ut men verkar inte ha börjat säljas ännu.Look 765 Gravel RS har plats för 44or (45or på bild) och är fortfarande race när det behövs
Pm:a så hjälper jag dig om du är intresserad.
Dom skulle eka tomma för att jag aldrig kommer cykla dom distanser som ofta kräver dom lösningarna. Då tycker jag helt enkelt att det är onödigt och vill inte ha den möjligheten.Varför vill du inte ha saker på framgaffeln?
Köp kolfiber och byt komponenter om du har lust.Planerar också köp inför våren men i annan prisklass..
Står nu mellan MB31, Grizl 7 AL, eller Grizl CF 6, eventuellt orbea terra. Svårnavigerat!
Hur hade ni tänkt med kolfiberram vs. Komponenter? Komponenter kan man ju visserligen byta ut lättare än ramen eller tänker jag fel?
Vilken storlek behöver du?Låter exakt som det jag söker. Tyvärr över min budget på runt 35’. Felt Breed Carbon ser också läcker ut men verkar inte ha börjat säljas ännu.
Enl mig är det (lite) tvärtom, även om jag nu inte planerar för att montera ngn typ ac hållare på gaffeln medför ju monteringshålen i praktiken inga nackdelar.Dom skulle eka tomma för att jag aldrig kommer cykla dom distanser som ofta kräver dom lösningarna. Då tycker jag helt enkelt att det är onödigt och vill inte ha den möjligheten.
Kanske inte en dröm, men jag tycker det skulle vara intressant att ha en cykel designad för att kännas kvick, kul och kanske tom "snärtig" på både asfalt och grus och samtidigt klarar riktigt breda däck. Den ökade rotationströgheten hos feta och tunga däck kan tyvärr göra att hela cykeln känns både trögare och tristare att cykla på. Samma inverkan kan de geometriändringar som behövs för att få plats med de feta och tunga däcken ha.Vilken cykel drömmer du om?
Byte tillbaka till flat bar igår kväll. Så drog ut på en go runda idag. Visa bilaga 603562 Visa bilaga 603563 Visa bilaga 603564 Visa bilaga 603565 Visa bilaga 603566 Visa bilaga 603567 Visa bilaga 603568
Feta! Jag har också lekt med nya sommarhjul i helgen, inte av riktigt samma kaliber som dina dock.Nya sommarhjul till Zetorn:
Visa bilaga 603560
Du har bromsskivorna som jag skall byta till.Feta! Jag har också lekt med nya sommarhjul i helgen, inte av riktigt samma kaliber som dina dock.
Visa bilaga 604607
Nöjd med Zipp G40-däcken? Träffade du rätt på däcktrycket?Idag blev det det test av nya flaskhållare och lite mer långtest av Zipp G40 XPLR däck.
Flaskhållare Tune Wasserträger är riktigt lätta (9g) men håller ändå flaskan mycket bra, nästan för bra. Det testades på grov sprängsten och tvättbrädes väg utan antydan till att tappa flaskan.
Däcken, rullar riktigt bra och känns stabila, jag har nog lite för hårt pumpat så det blir till att labba lite med det framöver. Enda minuset, kanske kopplat till däcktryck, är att jag inte upplever dem som lika trygga i kurvor, känner att de släpper något i jämförelse till förra cykelns Specialized Tracer PRO 33mm. Vikten på däcken varierade en del, 488g och 505g.