The Gravel tråd

• Trådstartare Trådstartare Paco
  • Start datum Start datum
The Gravel tråd
Det är väl ändå tur att det finns väldigt många gravelhojar nu... Särskilt de dyrare verkar vara svårsålda så en 2021 kanske du kan hitta? Med lite otur har specialized höjt priset två gånger till i höst, men med lite tur får du klickahemleverans från deras hemsida ? då får man förmodligen ingen rabatt alls vilket gör att med svenska priserna skulle dom bli svårsåld.

bra pris med AXS.
Jag har dammsugit alla efter en Expert 56cm, men 54 och 58 o uppåt finns som -21 kvar.

The Gravel tråd
Har du kollat med Cykelhuset i Väsby, där köpte jag min Diverge Expert 2022.
Jo, både Cykelhuset och SCS har den inne, men i dem mindre snygga (i mitt tycke) färgerna. Sen vill jag ju helst handla på TCM till min rabatt självklart, så det är ändå kört för min del om inget under händer.

The Gravel tråd
Jo, både Cykelhuset och SCS har den inne, men i dem mindre snygga (i mitt tycke) färgerna. Sen vill jag ju helst handla på TCM till min rabatt självklart, så det är ändå kört för min del om inget under händer.
Då är det ju en annan femma. Tänkte också tippa om UV, dom har stor omsättning på personalcyklar tror jag.
Tip procent bör du kunna få, men misstänker du har någon inköp plus moms-deal.
Maila cicli drigani och hör. Finns den i lager kan nog priset vara rätt bra.

The Gravel tråd
En "surprise me" runda idag efter nya cykeldatorn.
IMG_20220202_112936_778.jpg

The Gravel tråd
Ja allt det är lite overkill med 10-50 på en gravel, tycker jag. Funderar på att bygga en istället, finns ram att tillgå i mars.
är d här vettig spec:

Sworks diverge 56
roval Control sl
shimano grx , enkel eller dubbelklinga?
skulle vilja ha effektmätning, ska man satsa på quarg parti eller enkelsidig mätning på veven bara?
sworks carbonstyre 44cm
zipp 100stam
däck blir pirelli H 42mm slanglöst

The Gravel tråd
Ja allt det är lite overkill med 10-50 på en gravel, tycker jag. Funderar på att bygga en istället, finns ram att tillgå i mars.
är d här vettig spec:

Sworks diverge 56
roval Control sl
shimano grx , enkel eller dubbelklinga?
skulle vilja ha effektmätning, ska man satsa på quarg parti eller enkelsidig mätning på veven bara?
sworks carbonstyre 44cm
zipp 100stam
däck blir pirelli H 42mm slanglöst
Har du sålt crux:en? Tror en diverge kommer kännas lite seg jämfört med en crux. Men du kanske skall ut och tälta och förlusta dig i naturen? ;)
Jag tror du klarar dig bra med singelklinga. Som mtb-cyklist är man van att veva på lite olika kadens. Det är mest lvg-cyklister som kört in sig på en viss kadens som inte trivs med stegen på en wr-kassett med större spridning.
Nu har ju dessutom sram kassetter med ganska täta steg på dom tyngre växlarna och några lätta bail-out växlar som funkar fint med singelklinga.

The Gravel tråd
Har du sålt crux:en? Tror en diverge kommer kännas lite seg jämfört med en crux. Men du kanske skall ut och tälta och förlusta dig i naturen? ;)
Jag tror du klarar dig bra med singelklinga. Som mtb-cyklist är man van att veva på lite olika kadens. Det är mest lvg-cyklister som kört in sig på en viss kadens som inte trivs med stegen på en wr-kassett med större spridning.
Nu har ju dessutom sram kassetter med ganska täta steg på dom tyngre växlarna och några lätta bail-out växlar som funkar fint med singelklinga.
Ja den blev såld i helgen som var. Jag får ju aldrig köra cx så den kändes onödig egentligen. Och nu när jag har flera revben som är av och jag måste få till en bra grund igen blev jag sugen på Diverge.

The Gravel tråd
Var inne på TCM förra veckan och säljaren sa att de får in mycket Specialized cyklar nu så din kanske kommer snart....

The Gravel tråd
Förbereder ju lite inför Dirty Halland . Så blev nya däck, dessa känns nog lite bortglömda men tänkte testar dom.conti Speedride 42mm/430gram (vägda) inte fått test kört dom än men känns nice med puncture protection också.
IMG_20220208_154028_053.jpg

The Gravel tråd
Jag provade en Crux -22 idag, 56cm Expert. Körde nästan 60km idag. Oerhört rapp och ville bara ha mer o mer watt!!!! Tyvärr så är d för mycket is på vägarna här hemmavid så det blev inte att pressa kurvor och sånt med den. Men jag gillar den! Grymt stabil i högre farter , inte lika nervös som den gamla.Sram Axs/Etap var oxå riktigt trevligt på en sån här cykel. Utväxlingen 40t fram och 10-44 hade önskat en större klinga fram bara.
18CCD2B7-E4B7-4ADC-B6DA-BCAE2D2873EA.jpeg
5A5D10FE-6B02-44F2-94F4-C62CF92803CE.jpeg
4AA62910-7163-4A06-ABA7-CB0FF75E02C2.jpeg

The Gravel tråd
Jag provade en Crux -22 idag, 56cm Expert. Körde nästan 60km idag. Oerhört rapp och ville bara ha mer o mer watt!!!! Tyvärr så är d för mycket is på vägarna här hemmavid så det blev inte att pressa kurvor och sånt med den. Men jag gillar den! Grymt stabil i högre farter , inte lika nervös som den gamla.Sram Axs/Etap var oxå riktigt trevligt på en sån här cykel. Utväxlingen 40t fram och 10-44 hade önskat en större klinga fram bara.
Betydligt mer @Rompa än en Diverge med sadelväska och termos :-)

Tillbaka
Topp