The Gravel tråd

Fjärdebrunn

Aktiv medlem
The Gravel tråd
En stor uppgradering på min plåtgalge var när jag, tvingades, byta gaffel och satte dit en kolgaffel. 1 kg lättare, styvare och mer komfortabel än den gamla plåtgaffeln.
Min Genesis Croix de Fer var redan hyggligt styv i ramen men cromo-spettet blev jag aldrig vän med.

weldion

Aktiv medlem
The Gravel tråd
Hade hoppats på mer barmark idag, så jag chansade och tog den odubbade hojen.
Bra grusat, så det gick rätt bra ändå. Fick fega på många ställen.
6829F3BE-7F02-430D-8686-853CFE0D157C.jpeg
D5DD0DE0-1CAD-4CC9-8540-FC60012B3266.jpeg
F7219CC5-4821-4DBA-9CB9-2A11769E1A28.jpeg

weldion

Aktiv medlem
The Gravel tråd
Aha elväxel :) PS Vad har du för utväxling på hojen?
42t/10-50t. Kanske provar något annat till sommaren. Beror lite på om jag skall bygga en till gravel eller om det blir en räser eller vad det nu än kan bli.
Började med 44t/10-50t men då hamnade jag lite fel på kassetten hela tiden tycker jag. Upplevde som det stämde sämre med kadensen, så det upplevs som kassetten utnyttjas bättre med 42t.
I praktiken så blir det att man kör med 10-42t och använder bara 50t som en bail out-växel när benen kapsejsat.

Stuvarn

Aktiv medlem
The Gravel tråd
Fick mejl från UPS om leveransen till mig där står det att den är skickad å nu är i Danmark och ska levereras på måndag innan dagens slut! Men det står oxå adress ändring begärd! Vad betyder det? Jag har ju inte ändrat någonting men kan det vara att sändningen byter land? Blir ju lite orolig om cykeln hamnar hos nån annan men fakturan fick jag :)

PS Förlåt detta skulle hamna i Grizl tråden!

Senast ändrad:

Bengt-re

Aktiv medlem
The Gravel tråd
Fick mejl från UPS om leveransen till mig där står det att den är skickad å nu är i Danmark och ska levereras på måndag innan dagens slut! Men det står oxå adress ändring begärd! Vad betyder det? Jag har ju inte ändrat någonting men kan det vara att sändningen byter land? Blir ju lite orolig om cykeln hamnar hos nån annan men fakturan fick jag :)

PS Förlåt detta skulle hamna i Grizl tråden!
Min far råkade ut för det motsatta för 40 år sedan. Han fick cykeln, men någon annan betalade fakturan. Det reddes aldrig ut framgångsrikt vem som hade betalat för den, men betald var den så blev en gratiscykel.

Hoppas att du inte råkar ut för det motsatta.

The Gravel tråd
Hittade en bra nedförsbacke med is idag. Planen var att ta ett par snärtiga framtag, gi gass och bara rulla över det värsta. Nix, så fort framhjulet nuddade isen for jag omkull. Cykeln flög iväg, byxorna och min nya shakedry-jacka fick ett par revor. Blodvite och svullnad.
Men det var riktigt kalasväder idag och jag har silvertejp.

HåkanC

Aktiv medlem
The Gravel tråd
min nya shakedry-jacka fick ett par revor.
Det finns ett GORE-TEX servicecenter i Gustavsberg, de kan säkert reparera din jacka
De har åtminstone lyckats riktigt bra med ett par av mina jackor när jag har haft revor som har behövt repareras.

kroem

Aktiv medlem
The Gravel tråd
Här är det bara STEN. Hur var det, är det gravel?

Bilagor

• 2B1BEAFE-DA85-49AF-A1F9-248C4DFCE323.jpeg
    2B1BEAFE-DA85-49AF-A1F9-248C4DFCE323.jpeg
    1.6 MB · Besök: 19
  • FB00305A-94A8-4264-AB8B-42C81A49394D.jpeg
    FB00305A-94A8-4264-AB8B-42C81A49394D.jpeg
    794.2 KB · Besök: 19

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer