Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
I lösgrusiga uppförsbackar byter jag spår var 10 meter.Höger eller vänster? Vänster eller höger? Att välja hjulspår på grus är betydligt värre än EU-valet. Jag är så velig ...byter sida flera ggr per kilometer.
Använd den. Jag är obetydligt långsammare med min gravel även på kortare pass. På längre pass som VR är det mycket viktigt att kroppen orkar.Dragit nu dragit ett antal vändor med min Wilier Jena jag köpte ny tidigare i våras.
Funderar på allvar ha den runt Vättern om några veckor. Verkar få samma fart ur den som ur landsvägshojen, men långt mer komfortabelt så fort asfalten inte är helt slät.
Provkört nu. Fin finish och verkar snabba. Körde DT GR1600 med 18T innan och dessa känns klart responsivare.Klickade hem dessa för nån vecka sen. https://www.mantel.com/se/elite-wheels-drive-g45
Men direkt från elitewheels egen hemsida. Med rabattkod på 15% från Youtube landade det på strax under 10 inklusive frakt som ska hantera tullen. Kan återkomma med omdöme när de landat om nån vecka eller två.
Lutar åt det. Ska ha den nu till helgen på en 155km träningsrunda. Får funka som test över distans.Använd den. Jag är obetydligt långsammare med min gravel även på kortare pass. På längre pass som VR är det mycket viktigt att kroppen orkar.
...som tidigare knegare med 0243 som jobbtnummer är det nästan som man längtar tillbaka ibland...Visa bilaga 702863Visa bilaga 702864Visa bilaga 702865Visa bilaga 702866Visa bilaga 702867Visa bilaga 702868Två glasstopp på en och samma tur. Träffade på @Kid1000 där han satt i en solstol och njöt av livet.
Den största nackdelen med min gravel på grupprundor är att jag som en riktig lågkadensare spinner ut.Lutar åt det. Ska ha den nu till helgen på en 155km träningsrunda. Får funka som test över distans.
Vi är bara 2 till helgen så ett mindre problem just nu för min del - men förståeligt. Kör GRX 1x12. Jag har dessutom bytt ner mig i storlek på främre klingan så från 35 knyck och uppåt går benen ganska friskt. Funkar det i helgen kan jag ju byta till en lite mer tätstegad kasett bak (har nu 10-51, men det hänger en 10-45 i garaget) och till den större klingan fram (38 nu, har en 40 liggandes) så är jag väl på banan. Växelväljaren bak bör funka även om den nu har lång arm. Kanske får justera kedjelängden något men det är ju en smal sak.Den största nackdelen med min gravel på grupprundor är att jag som en riktig lågkadensare spinner ut.
Jag kanske missförstår ngt i raderna ovan, men:Funkar det i helgen kan jag ju byta till en lite mer tätstegad kasett bak (har nu 10-51, men det hänger en 10-45 i garaget) och till den större klingan fram (38 nu, har en 40 liggandes) så är jag väl på banan. Växelväljaren bak bör funka även om den nu har lång arm. Kanske får justera kedjelängden något men det är ju en smal sak.
Feltänk av mig, menade B-skruven. Klockan var mitt-i-natten...Jag kanske missförstår ngt i raderna ovan, men:
Om kedjelängden räcker till för 10-51 varför korta den vid byte till 10-45?
Nu är inte jag Ölandsexperten men jag har cyklat där. Södra delen har inte så värst mycket grus vad jag minns om man inte beger sig ut på Alvaret. Det går ett par vägar (även för bil) tvärs över och de är mycket väl värda att cykla. Har man inte varit där innan så skall man verkligen inte missa ett besök. Det går också minst en officiell led (gång/cykel) på snedden (glömt vad den heter). Den är också superfin. Skall se om jag hittar karta om ingen annan hinner föreNågon snäll person som vill dela med sig av en grustur på södra Öland? Längd spelar inte så stor roll vill bara inte missa den där klockrena grusvägen!
Alla tips på turer uppskattas, du kan skicka PM :)
Det finns ett par eller tre här: https://teamutangranser.se/smaland-oland/ . Har aldrig cyklat dem, men kanske kan vara till inspiration.Någon snäll person som vill dela med sig av en grustur på södra Öland? Längd spelar inte så stor roll vill bara inte missa den där klockrena grusvägen!
Alla tips på turer uppskattas, du kan skicka PM :)
Ja kikade på dom först, men passade inte riktigt. Har inte en hel dag på mig så passar tyvärr inte att åka till en rutt sen köra..Det finns ett par eller tre här: https://teamutangranser.se/smaland-oland/ . Har aldrig cyklat dem, men kanske kan vara till inspiration.
Edit, nu ser jag att alla var på norra delen...
Klockrent, Tack!Här är leden jag tänkte på. Den har jag cyklat. Det går inte fort stundtals men det är fint. https://www.naturkartan.se/sv/kalmar-lan/stora-alvarleden-2
Ligger längre norrut än vad jag kom ihåg, men fortfarande södra Öland enligt mig : )
Extrabatterier med i repkitet nästa runda?71.50 km och 988hm idag. Körde batteritorsk på axs så fick köra singelspeed dom sista 1.5 milen Visa bilaga 703009
Eller kolla batteristatusen innan avfärd ?Extrabatterier med i repkitet nästa runda?
Jepps, Tour de RättvikEnån är det Rättvik?
Kör med R2s flaskor och de tror jag är Elite. Det där flaskstället har ändå hängt med på över 1000 mil stök, så jag är inte jätteledsen.
Hur LÅG är du? Min snitt kadens på landsväg ligger runt 72 (ibland på 10-13 mil har jag 68, men sällan mer är 74)!!!!att jag som en riktig lågkadensare
Jag har inte räknat men i klungor sprutar mjölksyran när vi snittar kring 34-35, mot slutet på en rando fixar jag precis 30. Samtidigt kör jag ifrån kompisarna om vi får en uppförsbacke. När jag kör själv så räcker växlarna nästan, långa sträckor på tyngsta. Jag funderar på att byta från 50 till 54 på stora fram men jag har inte fått tummen ur.Hur LÅG är du? Min snitt kadens på landsväg ligger runt 72 (ibland på 10-13 mil har jag 68, men sällan mer är 74)!!!!
Tål INTE hög kadens. Hög i mitt fall, börjar runt 80![]()
När kommer bilder på rumänska-get:ar?Hur LÅG är du? Min snitt kadens på landsväg ligger runt 72 (ibland på 10-13 mil har jag 68, men sällan mer är 74)!!!!
TanttrampareHur LÅG är du? Min snitt kadens på landsväg ligger runt 72 (ibland på 10-13 mil har jag 68, men sällan mer är 74)!!!!
Det blev ett par Zipp 303s. Sneglat ett bra tag nu och nu var priset nere på 10 600:- för paret så då slog jag till.Om man sneglar på nya hjul till grushojen ~10k budget. Är Zipp 303s det man ska gå på?