The Gravel tråd
Stämmer det eller är det en felskrivning?fick mig att trigga köp på en Canyon Grizl 8 1by. Den har 12s 10t/40t
För enl länken skall Canyon Grizl 8 1by ha en Shimano SLX CS-M7100 10-45 12-delad kassett
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Stämmer det eller är det en felskrivning?fick mig att trigga köp på en Canyon Grizl 8 1by. Den har 12s 10t/40t
Gissar att 40T handlar om drevet och inte kassetten.Stämmer det eller är det en felskrivning?
För enl länken skall Canyon Grizl 8 1by ha en Shimano SLX CS-M7100 10-45 12-delad kassett
Precis, var lite orolig att jag skulle trampa ur med 40t fram med 11t bak, men 40t/10t ska nog räcka.Gissar att 40T handlar om drevet och inte kassetten.
Det blev svåröversatt hittade en ordbok för Våmhus mål.Jåptes um ad tä less o, se uld ig åk nidar weltplassn min ed, o less åw.
Dalsland?Blev en trevlig lite midsommartur med graveln, vackert ute vid Baldelsnäs herrgård
Mindre än halva Sverige har haft soligt idag.Visa bilaga 707230Midsommardagen ?
Tur att vissa fick sol. Blir sugen på 303:or.Visa bilaga 707230Midsommardagen ?
Bra kombo med sol och 303:or!Tur att vissa fick sol. Blir sugen på 303:or.
Bara att handla!Tur att vissa fick sol. Blir sugen på 303:or.
Blir det mer sol med 303:or?Bra kombo med sol och 303:or!
Blir mer av allt då ?Blir det mer sol med 303:or?
Beror ju helt på var du cyklar, på fingrus är 32 bäst, på makadam mtb-däck.Väldigt nöjd med 40mm bredd på grusdäcken (Thundero HD). Borde jag ändå testa 44mm av samma märke/modell? Input önskas!
Kör slut på dom du har. Lingon har rätt :)Väldigt nöjd med 40mm bredd på grusdäcken (Thundero HD). Borde jag ändå testa 44mm av samma märke/modell? Input önskas!
Är du okej med ökat vikt i utbyte mot mer grepp och komfort så är det väl en toppengrej att prova.Väldigt nöjd med 40mm bredd på grusdäcken (Thundero HD). Borde jag ändå testa 44mm av samma märke/modell? Input önskas!
Det är ju inte särskilt stor skillnad 40 => 44 (+10%), men vill du prova och din cykel har plats för dem så varför inte?Väldigt nöjd med 40mm bredd på grusdäcken (Thundero HD). Borde jag ändå testa 44mm av samma märke/modell? Input önskas!
Mina 40mm Thundero mäter jag till 42mm men det kan vara fälgens innermått som påverkar bredden.Väldigt nöjd med 40mm bredd på grusdäcken (Thundero HD). Borde jag ändå testa 44mm av samma märke/modell? Input önskas!
Kanondäck, oavsett.Mina 40mm Thundero mäter jag till 42mm men det kan vara fälgens innermått som påverkar bredden.
Wänn lässed du åv då?Jåptes um ad tä less o, se uld ig åk nidar weltplassn min ed, o less åw.
Någon som har tips på några bra avtagbara stänkskärmar/med snabbfäste? ? Hellre lite mer rejäla än standard ass-saver
Funderar på det där med mudguard. Tänker att vevlagret och klingan(-orna) + ev framväxel trots allt blir pepprade av grus och skit. Finns det inte fullsize skärmar som är nästan lika lätta och stabila som mudguards?Svarar mig själv för att tipsa om musguard - har blivit pepprad från alla håll och kanter av deras reklam och de verkar ju faktiskt bra. Jag köpte OG-modellen för att jag ville ha dem i gult ?Visa bilaga 707804
Härlig färg på den där cykeln.Dagen började bra med sol och bad i den lilla tjärnen, varmt i vattnet så det svalkande en kort stund. Belägning på vägarna var rätt bra, hårt packad och bara korta partier med löst grus. Började med en klättring på några kilometer till Nedre Bönsabergs fäbod ( men det gick uppför). Lite vila i nedförsbackarna innan nästa backe upp till Stor Vasselnäs fäbod. Fick stökigt värre i den två kilometer långa nedförsbacken mot väg 1001. Fick byta spår efter halva backen, körde på vänster sida och plötsligt kommer en älgtjur med stora steg från hygget på högra sidan om vägen. Fick tvärbromsa och skrek till. Var 10 meter ifrån att krocka med skogens konung, som tur var vände den om.Visa bilaga 707930Visa bilaga 707931Visa bilaga 707932Visa bilaga 707933Visa bilaga 707934Visa bilaga 707928
Du kan få hål i ramen också :) Be safe.Svarar mig själv för att tipsa om musguard - har blivit pepprad från alla håll och kanter av deras reklam och de verkar ju faktiskt bra. Jag köpte OG-modellen för att jag ville ha dem i gult ?Visa bilaga 707804
Hittar du några som funkar till V-bromsar och 43mm breda däck så hojta gärna till!Funderar på det där med mudguard. Tänker att vevlagret och klingan(-orna) + ev framväxel trots allt blir pepprade av grus och skit. Finns det inte fullsize skärmar som är nästan lika lätta och stabila som mudguards?
Hur då menar du? ?Du kan få hål i ramen också :) Be safe.
Tack, är lite av kamelont blå till lila med botten av guldflake. Ljuset gör kulören.Härlig färg på den där cykeln.