Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Nu öppnar jag Pandoras ask: Vilka däck är bra för Leafs?Nästa stora trend: Leafs
Det är kort, intensivt och halare och halare.
Kör med latexslang i racerhjulen. Har funderat på att testa TPU, men har fått för mig att de har högre rullmotstånd än latex?! När jag talade med en säljare i en cykelbutik menade han att TPU hade lika lågt motstånd som latex.Nu har jag kört över 40 mil med tpuslangar från kina. Håller än!
Kör med latexslang i racerhjulen. Har funderat på att testa TPU, men har fått för mig att de har högre rullmotstånd än latex?! När jag talade med en säljare i en cykelbutik menade han att TPU hade lika lågt motstånd som latex.
Vad säger folk om detta? Skall kolla med Google också...
Nu öppnar jag Pandoras ask: Vilka däck är bra för Leafs?![]()
Jan Heine påstår att tpu är lika snabba som latexslangar, men så säljer han även bara de förstnämnda, hmm. Då jag köpt djupare hjul passar inte längre mitt lager av latexslangar jag köpte på Bikesters 80% rensning - ventilen är för kort. Så jag slog till mycket pga lättare lagning:Kör med latexslang i racerhjulen. Har funderat på att testa TPU, men har fått för mig att de har högre rullmotstånd än latex?! När jag talade med en säljare i en cykelbutik menade han att TPU hade lika lågt motstånd som latex.
Vad säger folk om detta? Skall kolla med Google också...
TPU från aliexpress, där ingår några "lappar" (laddat ord nuförtiden), och slangarna kostar småpesetas :) Anser att det "låter" annorlunda när man rullar asfalt. Jag hade latexslang innan och det gillar man ju också. Får dock pumpa oftare.Jan Heine påstår att tpu är lika snabba som latexslangar, men så säljer han även bara de förstnämnda, hmm. Då jag köpt djupare hjul passar inte längre mitt lager av latexslangar jag köpte på Bikesters 80% rensning - ventilen är för kort. Så jag slog till mycket pga lättare lagning:
”if that happens, patching the tubes is very easy. You use an alcohol wipe to clean the tube, then stick a self-adhesive patch on the hole. There's no need to roughen the tube with sandpaper or use vulcanizing fluid. It takes less than 30 seconds to patch the tube, and it's as good as new.” Källa: https://abovecategory.com/blogs/jou...jKWgIaMMTKjJZRyuL5TpIdrSqxkfc3SxxfCYFlO0k-w2D
![]()
Rene Herse TPU Tube Patch Kit
www.renehersecycles.com
Vi får väl se. Jag svalde iaf betet helt och hållet och ryckte till mig en Nuda minipump på en gång.
TPU från aliexpress, där ingår några "lappar" (laddat ord nuförtiden), och slangarna kostar småpesetas :) Anser att det "låter" annorlunda när man rullar asfalt. Jag hade latexslang innan och det gillar man ju också. Får dock pumpa oftare.
56 mil hade jag tydligen cyklat med TPU.
Ny Cannondale gravel på gång, och det surrar rykten att den ska döpas om/tillbaka till SuperX. Någon som hört något mer?
Kommentar:
"From a Cannondale dealer... they're bringing back the SuperX marque."

Varför skulle den behöva ett nytt namn? Lab 71 gravel går väl bra.
Rimligt, detta var anledningen till den fina rean på "förra modellen".Ny Cannondale gravel på gång, och det surrar rykten att den ska döpas om/tillbaka till SuperX. Någon som hört något mer?
Kommentar:
"From a Cannondale dealer... they're bringing back the SuperX marque."
Visa bilaga 733829
Lab 71 är deras svar på S-works och liknandeMen "Lab 71 gravel" är ett nytt namn, eller?
SuperX är ett gammalt namn. Ramen på bilden liknar SuperSix Evo SE, som jag har. Jag köpte en begagnad SuperX till min son. Liknar mycket, men SuperSix Evo SE har sänkt sadelstag och större utrymme till däck. Tycker att ramen på bilden är mindre snygg or mer generisk än SuperSix Evo SE.
Lab 71 är deras svar på S-works och liknande
Super Lab71 xGravel
Det är ändå skönt att varken sworks eller lab71 aldrig kan bli coolt, utan bara är en off the shelf-produkt
Vi är glada och blir inspirerade av de bilder vi får se. Hoppas att du får en bra resa med fin cykling och några öl. Det verkar vara ett annat stort intresse...Så blir det på fredag. Efter 5 timmar i sängen (landar 2.05) väntar mig 152 km med 3360 höjdmeter.
Försöker komma (före solnedgången) till Pukë. Det blir INTE många bilder på vägen
![]()
Mapy.com
Popular map portal covering whole world by wide range of maps - basic, outdoor (hiking/cycling), traffic, winter. It offers possibility of aerial and 3D view. Extensive amount of travel points of interest. Users are able to search places, plan routes, measure ground and create and share own...en.mapy.cz
Minst lika stort!Det verkar vara ett annat stort intresse...![]()
Du måste pröva att äta karp.Lördag. Bara 80 km (längs Koman sjö), men från Shkoder, cyklar säkert vidare till Shiroke som ligger vid Shkodersjön (några km från Shkoder). Det blir lite "semesterdag" (många öl och bra mat)
![]()
Mapy.com
Popular map portal covering whole world by wide range of maps - basic, outdoor (hiking/cycling), traffic, winter. It offers possibility of aerial and 3D view. Extensive amount of travel points of interest. Users are able to search places, plan routes, measure ground and create and share own...en.mapy.cz
Söndag; Shkoder - Tirana (153 km)
![]()
Mapy.com
VARJE Polack äter karp åtminstone en gång om året: JUL!Du måste pröva att äta karp.
Mina föräldrar är uppvuxna med att karpen simmar runt i badkaret dagarna innan jul. Oklart om det fortfarande är så (i Tyskland) men har det funnits samma tradition i polen?VARJE Polack äter karp åtminstone en gång om året: JUL!
Karp i Polen, är ett MÅSTE på julbordet
Men klart, testar Shkoder karp, om jag hittar.
Allt stämmer!!! Idag köper mad dag innan, för 35 år köpte man när man fick (därför badkar)Mina föräldrar är uppvuxna med att karpen simmar runt i badkaret dagarna innan jul. Oklart om det fortfarande är så (i Tyskland) men har det funnits samma tradition i polen?
Detta då såklart för att karpen ska vara så färsk som möjligt när man äter den sen
Jag var inte först där, en viking ristade i sten
Anade att den var falsk.Verkar vara en jättefin rutt! men
Tog en tur till slottsparken och hamnade under en bumling. Jag var inte först där, en viking ristade i sten. Trevligt utflyktsmål ändå med fina stigar, park, krattade gångar och ett slott Det är försvarets Rosersbergs som gravelturen gick till. Startade i Kungsängen sen Ängsjö friluftsgård- Kairo( Ja det heter såVisa bilaga 734376) -Runsa-Rosersberg.Visa bilaga 734374Visa bilaga 734375Visa bilaga 734373Visa bilaga 734379
Grottan också men det finns en skeppssättning och en fornborg vid Runda som är äkta.Anade att den var falsk.
Mina föräldrar är uppvuxna med att karpen simmar runt i badkaret dagarna innan jul. Oklart om det fortfarande är så (i Tyskland) men har det funnits samma tradition i polen?
Detta då såklart för att karpen ska vara så färsk som möjligt när man äter den sen
Härliga vyer. Udda saker längs vägen...150 km och 3300 meterFy fan, det gör ont
. Visa bilaga 734428Visa bilaga 734429Visa bilaga 734430Visa bilaga 734431Visa bilaga 734432Visa bilaga 734433Visa bilaga 734434Visa bilaga 734435Visa bilaga 734436Visa bilaga 734437Visa bilaga 734439Visa bilaga 734440Visa bilaga 734441Visa bilaga 734442Visa bilaga 734443Visa bilaga 734444Visa bilaga 734445Visa bilaga 734446Visa bilaga 734447Visa bilaga 734448
Vilket land och vilka städer är du i?
Intressanta bilder och platser! Uppskattar verkligen dessa.Albanien. Tirana, Kruje, Lac, Rreshen, Pukë. Titta på mina kartor