Thule Euroclassic 910 på nya dragkroken till Passat!?

cykelfredrik

Ny medlem
Jag har ny bil med dragkrok. På nya Passat sitter eluttaget monterat direkt på kroken så ny passar inte cykelstället längre. Någon som haft samma problem och har en lösning? Har hört av mig till Thule men de hävdar att det inte finns någon lösning.

Kan du ta en bild? Det måste väl gå att lösa, annars får du väl byta till annat ställ som passar.

Är sladden förkort eller är det en 7-polig kontakt som du försöker sätta in i en 13-polig dragkrok?

finns adapter för 13 till 7 pol om det är det problemet.

Ska ta en bild senare idag...

Det är inte kontakterna som är problemet, det löser man ju med adapter.
Det är "halsgaffeln" som sitter på stället som inte är anpassat till den nya kroken. Jag får inte ner stället på kulan, "halsgaffeln" tar i eluttaget.

Här har vi dragkroken på VW Passat 2012
WP_000217.jpg

Så här ser det ut när man försöker föra ner cykelhållaren på kulan
WP_000218.jpg

Och ovanifrån
WP_000219.jpg

Någon som har några tips!?!?!
Annars är det blocket.se som gäller...

Det går inte att lyfta lite på hela mackapären så att "halsgaffeln" slinker förbi kontakten, på din mellersta bild ser det ut som om det eventuellt skulle gå. För den ska gå åt vänster i bilden och låsa fast stället eller hur? Går det att möjligtvis ta bort lite material på gaffeln så att den kan passera konntakten?

Senast ändrad:
Jupp, den ska ner till vänster i bild för att låsa.
I så fall så är det väl att ta bort på halsgaffeln, det blir lite väl mycket meck att lossa elkontakten varje gång man ska montera stället.

Fler idéer??

Har funderat på att flytta men det är leasingbil så jag vill inte göra åverkan...
Plåtgrejen styr och fixerar hållaren på kroken så den inte ska glappa...

Jaha, tack för det. Passat alltrack var ett av mina alternativ vid pågående bilbyte. Så nu har jag argument för att köpa något annat (dyrare).

Tillbaka
Topp